Konference om public affairs

Public Affairs-dagen

Public affairs-dagen er konferencen for dig, der vil blive opdateret på de nyeste tendenser inden for politisk kommunikation, interessevaretagelse og public affairs.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

På PA-dagen møder du topfolk fra politik, erhvervsliv, medier og organisationsverdenen samt praktikere inden for public affairs. Du får et indblik i arbejdet med public affairs i både Danmark samt internationale perspektiver.
 
Dagen henvender sig til kommunikationschefer, lobbyister, erhvervsledere, politikere og rådgivere inden for kommunikation og public affairs i Danmark.
 
Målet med Public affairs-dagen er, at give deltagerne et unikt indblik i, hvordan politiske beslutninger bliver til, hvordan man som organisation eller virksomhed kan blive bedre til at påvirke de politiske beslutningsprocesser og kommunikere professionelt om sine politiske mærkesager.
 
Public Affairs-dagen arrangeres i et samarbejde mellem Kforum, Dansk Erhverv og Dansk Journalistforbund, der alle har som mål at udbrede kendskabet til og styrke professionalismen af dansk public affairs. 
 

Tilmeld dig Public Affairs-dagen her

Program

Velkommen til Public Affairs-dagen
v/ Lars Werge, formand for Dansk Journalistforbund og Jens Klarskov, adm. direktør i Dansk Erhverv
 
Sådan kommer du igennem til kommunen
Mange virksomheder og organisationer har brug for at kunne overbevise beslutningstagere i det kommunale Danmark, men ligeså mange misser chancen for at påvirke på lokalt plan, fordi de ikke forstå hvilke mekanismer lokalpolitikere og embedsmænd arbejder under. Maria Steno er medforfatter til bogen ”Lokal lobbyisme” og sammen med direktør i Kultur- og fritidsforvaltningen i København og tidligere borgmester Mette Touborg, giver hun indblik i de vigtigste områder, der kan professionalisere indsatsen med public affairs i kommunen.
v/ Maria Steno og Mette Touborg
 
Uber and out? Det lærte vi af den politiske proces I Danmark
Teknologivirksomheden Uber havde en kort og begivenhedsrig periode på det danske marked. Fra dag et mødte virksomheden modstand fra brancheorganisationer, fagforeninger og politikere. Hvordan arbejdede Uber med public affairs på dansk grund, og hvad har virksomheden lært om den politiske proces. Kristian Yde Agerbo, Senior Public Policy Associate hos Uber, ser tilbage og deler sine indsigter med deltagerne på Public Affairs-dagen.
v/ Kristian Yde Agerbo
 
Pause
 
Sådan får du dine interesser igennem i Trumps USA
Hvordan arbejder den danske ambassadør i USA Lars Gert Lose med at pleje danske interesser i et USA, der er forvandlet efter Donald Trumps valgsejr? Hvordan er dialogen med de amerikanske myndigheder og institutioner, og hvad kræver det at lave god public affairs i USA. Lars Gert Loses oplæg på Public affairs-dagen er et must for alle, der vil forstå amerikansk policy making indefra.
v/ Lars Gert Lose
 
Kom ind i maskinrummet hos superlobbyister i Bruxelles
For 12 år siden var Jacob Lund Nielsen med til at stifte public affairs bureauet CabinetDN i Bruxelles. I dag er det blandt de største i EU’s hovedstad, og blev denne sommer solgt til den amerikanske Teneo, der er strategisk rådgiver for en række af verdens største virksomheder. Jacob fortæller på Public Affairs-dagen om, hvad der skal til for at være en god lobbyist i Bruxelles, og hvordan spillereglerne har ændret sig gennem de seneste år. Med sig har Jacob eksempler på stærkt public affairs-arbejde over for EU’s institutioner.
v/ Jacob Lund Nielsen
 
Nye tendenser i digital public affairs
Steffen Thejll-Moller har i det seneste årti rådgivet organisationer i Bruxelles om, hvordan de på bedste vis anvender digitale kanaler til public affairs og kampagner. I oplægget fortæller Steffen om tendenser inden for digital public affairs, og hvordan de kan anvendes til at nå målgruppen. Oplægget vil bære præg af, at Steffen Thejll-Moller er fortaler for, at organisationer ikke skal lade sig forblænde af digitale buzz words, men i stedet bruge strategi og en indgående målgruppeforståelse i deres beslutningstagning.
v/ Steffen Thejll-Moller

Mød

Lars Gert Lose
Dansk ambassadør i USA
Mette Touborg
Direktør
Kultur- og fritidsforvaltningen i København
Jacob Lund Nielsen
Partner og medstifter
Public affairs-bureauet cabinetDN
Maria Steno
Senior rådgiver, partner og forfatter
Geelmuyden Kiese
Steffen Thejll-Moller
Direktør
Limehive
Kristian Yde Agerbo
Senior Public Policy Associate
Uber

Praktisk

Tid og sted
Public Affairs-dagen finder sted torsdag den 2. november 2017 på Børsen, Slotsholmsgade 1, 1217 København K.

Programmet varer fra klokken 9.00-13.00 efterfulgt af let frokost.

Indtjekning kan ske fra kl. 8.30

Pris
Det koster 2000 kroner at deltage i Public Affairs-dagen. 
Medlemmer af Dansk Erhverv og Dansk Journalistforbund betaler kun 1600 kroner.

Tilmelding til Public Affairs-dagen er bindende. Bliver du forhindet, er du velkommen til at sende en kollega.
Har du spørgsmål til din tilmelding, kontakt event@journalistforbundet.dk.


Tilmeld dig PA-dagen her

 

Sådan finder du
Børsen
Slotsholmsgade 1,
1217 København K
9490 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Torsdag 2. november 2017
Tidspunkt:
9.00-13.00
Sted:
Pris pr. deltager:
2000 (ekskl. moms)

Kontakt

Mød

Lars Gert Lose
Dansk ambassadør i USA
Mette Touborg
Direktør
Kultur- og fritidsforvaltningen i København
Jacob Lund Nielsen
Partner og medstifter
Public affairs-bureauet cabinetDN
Maria Steno
Senior rådgiver, partner og forfatter
Geelmuyden Kiese
Steffen Thejll-Moller
Direktør
Limehive
Kristian Yde Agerbo
Senior Public Policy Associate
Uber

Få nyhedsbrev

Kom til K-dag om Facebook

Lær, hvordan du får mere ud af din indsats på Facebook

8. februar

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.