Lær social media specialistens bedste værktøjer at kende på en halv dag

Styr jeres sociale medier effektivt med bedre værktøjer

Brug en halv dag og lær, hvordan du i praksis anvender forskellige social medie-værktøjer, så du og din organisation får endnu mere ud af tiden og ressourcerne, I investerer i jeres SoMe tilstedeværelse.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Denne korte K-dag er til dig, der har nogle års erfaring med at arbejde professionelt med sociale medier. Måske sidder du med ansvar for én social kanal, hvor I gerne vil brede indsatsen ud. Måske har jeres indsats og dit SoMe arbejde været offer for knopskydning, så I har behov for at organisere driften bedre. 

Efter denne korte K-dag kan du sætte fornyet strøm til jeres sociale medier. Med de rigtige værktøjer kan du effektivisere jeres social medie-indsats og den daglige drift markant, så I praktisk og taktisk får mere ud af SoMe tilstedeværelsen. 

Bliv indført i social medie-specialistens bedste værktøjer på denne praksisnære K-dag fra kl. 9.00 - 13.00 med Ronni Tino Pedersen. Vi fokuserer især på Facebook, Twitter og Instagram. Men værktøjerne er relevante, uanset om det er Facebook, Twitter, Pinterest eller et helt fjerde socialt medie, du og din organisation er tilstede i.
 
Få social media-specialistens bedste værktøjer med hjem
Tweetdeck, Hootsuite, Ad Manager, Whale, Iconosquare, IFTTT, Buffer, brug af hashtags, og indholdskalendere er nogle af de værktøjer, du bliver introduceret til på denne korte K-dag.
 
Måske kender du allerede nogle af værktøjerne. Måske har du kun hørt om dem. Nu kan du på kun en halv dag blive klædt på til at bruge dem, så du kan mestre jeres sociale medier bedre.  
 
I professionaliseringen af indholdsdriften bliver du også på K-dagen klogere på "Paid" som taktik - det vil sige taktisk at indtænke SoMe annoncering og boosts mv. i dit indholdsarbejde. Her ser vi primært på Facebook som platform, sekundært på Twitter.
 
Derfor skal du deltage på K-dagen
Dit udbytte af K-dagen kan gøre indsatsen og driften af jeres sociale kanaler lettere og bedre. Så kan du fokusere mere på at skabe resultater effektivt i dit social medie-arbejde. Det er uanset om du arbejder i en privat virksomhed, i en offentlig organisation, i en NGO eller er selvstændig. 
 
Hvad kræver det af dig?
Dagen veksler mellem oplæg, øvelser og fælles diskussion. Du skal være indstillet på at deltage aktivt. Din forudsætning for at deltage er kun, at en professionel tilstedeværelse på sociale medier indgår i dit arbejde. Du skal medbringe en fuldt opladt bærbar computer til at prøve læringerne af i praksis.
 
 

Program

Velkommen
Marta Karolina Olsen, netværkschef og kursusleder, Kforum
 
Social medie-specialistens bedste værktøjer
Ronni Tino Pedersen, social medie-rådgiver & direktør i Untold
Når I er på de sociale medier, hviler jeres optimale tilstedeværelse på en balance mellem planlægning, drift og monitorering. Det kan udfordre modet, vedholdenheden eller fokus på bolden hos selv den bedste organisation, hvis ikke medarbejderne mestrer de værktøjer, der kan hjælpe til at gøre social medie-indsatsen effektiv - og dermed også langt sjovere og engagerende at udføre - når den motiveres af synlige resultater. 
 
I tre skridt introducerer Ronni Tino Pedersen dig til: 
 
1. Social medie-planlægning
  • Indholdskalendere
  • Sourcing af indhold - for eksempel Google Alerts, Whale, Trending Topics, brug af hashtags
2. Social medie-drift
  • Publicering - for eksempel Facebook Page Manager, Hootsuite, Tweetdeck, Iconosquare og IFTTT
  • Annoncering - primært Ad Manager og sekundært Power Editor
3. Social medie-monitorering
  • Integrerede statistikløsninger som Facebook Insights
  • Betalingsløsninger - som Overskrift.dk
  • Monitorering via SoMe management suites.

Ronni Tino Pedersen er lead social medie-rådgiver og direktør i bureauet Untold og har i de sidste knap 10 år arbejdet med digitale og sociale medier.
 

Udbytte


Efter denne K-dag kan du og din organisation:
  • Komme et skridt videre i administrationen og driften af jeres sociale kanaler med en mere professionaliseret brug af en række uundværlige værktøjer
  • Planlægge og strukturere social medie-aktiviteterne mere effektivt og fordelagtigt
  • Indtænke annoncering og betalt profilering af indholdet på et basalt niveau i arbejdet
  • Øge udbyttet af jeres social medie-indsats, så I nemmere når jeres mål, lettere administrerer tilstedeværelsen på sociale medier og skaber mere overskud til at udvikle jeres indsats.
 

Mød

Ronni Tino Pedersen, social medie-specialist og direktør i Untold.
Ronni er lead social medie-rådgiver i Untold. Ronni har i de sidste knap 10 år arbejdet med digitale og sociale medier hos fx. Wemind, TEDxCopenhagen, Virtue hos Vice Media Group, Copenhagen Twestival, New Media Days og InnovationLab. I dag er han stiftende direktør af bureauet Untold, der arbejder med strategisk community building, hvor Ronni arbejder for både interesseorganisationer og kommercielle virksomheder ud fra en filosofi om at gøre kunderne klogere og mere kompetente til at anvende sociale medier i deres kommunikation og marketing.
Ronni Tino Pedersen
Managing Director & Founder
Untold

Praktisk

Hvornår?
K-dagen løber af stablen torsdag 1. september 2016 kl. 9.00 - 13.00. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.00 præcis og runder af med frokost sammen kl. 12.30.

Hvor?
K-dagen finder sted hos
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4. sal
1610 København V.

Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på K-dagen fyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 2490 (ekskl. moms). Den dækker kurset og god forplejning, inklusiv frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Hvad skal jeg medbringe?
En fuldt opladt bærbar computer, så du kan prøve læring af i praksis på de forskellige sociale medier.

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Marta Karolina Olsen på 33 42 21 60. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk
 
 
Sådan finder du

Kforum, Gammel Kongevej 3E, 4. sal,
1610 København V

FAQ

Andre kursister giver dette kursus
4,3/5
Dato:
Torsdag 1. september 2016
Tidspunkt:
9.00-13.00
Sted:
Pris pr. deltager:
2490 (ekskl. moms)

Kontakt

Mød

Ronni Tino Pedersen
Managing Director & Founder
Untold

Få nyhedsbrev

Kom til K-dag om Facebook

Lær, hvordan du får mere ud af din indsats på Facebook

8. februar

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.