Kursus om influent-markedsføring i praksis

Få succes med influent-markedsføring

Influenter og markedsføring kan være et værdiskabende match for din virksomhed. Men hvordan kommer du i gang? Hvad skal der til? Og hvad skal du være særligt opmærksom på? Bureaubiz og Kforum giver dig værktøjer til og viden om, hvordan du bruger influent-markedsføring i praksis.

Om K-dagen

Influent-markedsføring kan give forretningsmæssig værdi på flere måder. Men et succesfuldt samarbejde kræver troværdige og velskrevne indlæg, billeder eller videoer om jeres produkter eller brand på blogs, instragram- eller youtube-profiler, hvor følgerne er en del af jeres målgruppe. 
 
Bloggere og andre influenter kan hjælpe jer med at skabe troværdigt og engagerende indhold, fordi de kender deres målgruppe, og fordi deres følgere stoler på dem. Og lige præcis derfor er influent-samarbejder en oplagt mulighed for at ramme jeres målgruppe på en ny og engagerende måde med indhold, der fanger deres opmærksomhed.
 
På kurset får du indsigt i, hvilken værdi influent-samarbejder kan give jeres brand, og hvilke juridiske aspekter, du skal overveje. Vi ser på både fordele og forbehold, når du vil lykkes med influent-markedsføring. Samtidig får du praktiske tips til at vælge de rigtige og relevante influenter, så du er klædt på til at bruge bloggere, youtub'ere og instagram'ere strategisk i jeres markedsføringsindsats.
 
Dagen er en kombination af oplæg, cases, værktøjer og øvelser. Vi dykker ned i de specifikke udfordringer, din branche står overfor i forbindelse med influent-markedsføring. På den måde er du sikker på at få noget konkret med hjem.
 
Kurset er for dig, der overvejer at bruge influenter som en strategisk del af jeres markedsføring. Du er sikkert marketing- eller kommunikationsmedarbejder eller har ansvar for branding, marketing eller markedsføring.

Program

Velkommen og intro til dagen
v/ Christina Bech Winckler, kursus- og netværksleder, Kforum.
 
Match med de rigtige influenter
Hvordan ser det danske influent-landskab ud, og hvilken type følgere har de forskellige influenter? Hvordan spotter du de relevante influenter, der henvender sig til netop jeres målgruppe, og hvorfor er det vigtigt at være opmærksom på den enkelte influents tone og stil? Rikke Højris Bæk, der har flere års erfaring med strategisk rådgivning inden for content og influentmarkedsføring, deler praktiske tips, gode erfaringer og inspiration om det strategiske arbejde med influenter.
v/ Rikke Højris Bæk, Head of Social & ContentVizeum
 
Sådan samarbejder du med et blogger-team
Case: Hvordan samarbejder du med influenter i praksis? Og hvordan skaber du den rigtige gruppe af influenter, der kan skabe værdifuldt indhold til din målgruppe? Spies har samlet et team af forskellige bloggere inden for mode, mad, sport, fotografering, børn og interiør, som hver især viser storbyer i Europa fra helt unikke vinkler. Peter Svejgaard fra Spies deler ud af sine erfaringer med kampagnen Spies City Hacks.
Peter Svejgaard, Projektleder - Sociale medier, Spies
 
Hvordan kan influenter give værdi?
Influent-markedsføring er når din virksomhed indgår et samarbejde med opinion leaders, der på den ene eller anden måde omtaler jeres produkter eller brand. Men hvorfor bruge influent-markedsføring? Og hvad er den forretningsmæssige værdi af samarbejdet? Sanne Bjørn fra Vizeum, der dagligt beskæftiger sig med content produktion, influent strategi og social media rådgivning, giver dig indblik i, hvordan man måler på effekten af influentsamarbejder, og du får en række danske eksempler på, hvordan influenter kan skabe værdi og hjælpe din forretning.
v/ Sanne Bjørn, Social Media and Influencer Marketing Specialist, Vizeum
 
Forbehold ved at bruge influenter
Hvad skal du være særligt opmærksom på, inden du kaster dig ud i at bruge influenter som strategisk marketingredskab? Med influent-markedsføring afgiver du kontrol. For det er bloggeren, der skriver indlægget, youtuberen, der fortæller om dit produkt i en video eller instagrammeren der vælger billede, filter og tekst – men det er dit ansvar, at det overholder markedsføringsloven. Marie Asmussen fra Forbrugerombudsmanden, kommer og  fortæller om de typiske lovmæssige faldgruber, så du er klædt godt på til at styre udenom dem.
Marie Asmussen, cand. Jur./fuldmægtig hos Forbrugerombudsmanden.
 
Stil de presserende spørgsmål til influenten selv
Hvordan ser influent-markedsføring ud med en influents øjne? Og hvordan skaber du de bedste relationer til influenten? Vi har inviteret Sara Jin Smidt, der blogger på Healthyskinnybitch.dk, så du får mulighed for at stille alle de spørgsmål du vil, og du får et unikt indblik i en influents verden og hverdag. Ingen spørgsmål er dumme, så grib muligheden og gå klogere hjem.
Influent oplyses snart. 
 
Workshop: Influent-markedsføring i praksis
Influenter er medfortællere af dit brand, men de har også en stærk profil og integritet, som skal bevares i et kommercielt samarbejde. Vi går i praksis-mode og laver en øvelse, som hjælper dig godt på vej til at bruge influent-markedsføring i praksis. Du bliver klogere på tankegangen bag influenter og markedsføring, og du får konkrete tips til, hvordan du binder virksomheden og influenten tættere sammen.
v/ Rikke Højris Bæk og Sanne Bjørn, Vizeum
 
Brug data til at komme helt i mål med din influent-kampagne
Data er afgørende for den gode kampagne. I takt med at data er blevet vigtig for den succesfulde influentkampagne, er der kommet flere værktøjer til, som kan hjælpe med opsamling af data. Vi guider dig igennem junglen af muligheder og sætter fokus på, hvordan du kan anvende data til at opnå din kampagnes målsætninger.
v/ Rikke Højris Bæk og Sanne Bjørn, Vizeum
 
Afrunding og tak for i dag!

Udbytte

Efter denne K-dag har du og din organisation fået:
  • viden om, hvordan I finder de relevante influenter
     
  • værktøjer og viden om, hvordan I skaber de bedste relationer til influenterne
     
  • viden om, hvilken værdi influenter kan tilføre jeres virksomhed og forretning
     
  • indsigt i, hvordan du kan anvende data til at opnå din kampagnes målsætninger
     
  • viden om juridiske aspekter, der skal overvejes og overholdes.

Mød

Marie Asmussen
Fuldmægtig
Forbrugerombudsmanden
Marie Asmussen er uddannet jurist og arbejder som fuldmægtig hos Forbrugerombudsmanden. Marie arbejder til dagligt med de juridiske problemstillinger, der kan være i forbindelse med influent-markedsføring og har bl.a. været med til at udarbejde Forbrugerombudsmandens 'Gode råd til bloggere om skjult reklame'.
Peter Svejgaard
Projektleder - Sociale Medier
Spies
Peter Svejgaard er projektleder for sociale medier hos Spies og arbejder dagligt med alle Spies' sociale kanaler.
Rikke Højris Bæk
Head of Social & Content
Vizeum
Rikke Højris Bæk er Head of Social & Content hos Vizeum og var medvirkende til at starte Vizeums ydelser indenfor Social Media og Influencer Marketing tilbage i 2011. Hun har i flere år beskæftiget sig med strategisk rådgivning inden for content og influentmarkedsføring og holder jævnligt oplæg for interessenter omkring brugen af influenter i markedsføring.
Sanne Bjørn
Social Media & Influencer Marketing Specialist
Vizeum
Sanne Bjørn er Social Media & Influencer Marketing Specialist hos Vizeum Integrate og har i flere år beskæftiget sig med content produktion, influent strategi og social media rådgivning på både reklame- og mediebureau.
Sara Jin Smidt
Blogger og Chefredaktør
HealthySkinnyBitch.dk & Fit Living

Praktisk

Hvornår?
K-dagen løber af stablen torsdag den 27. april 2017. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 og slutter kl. 16.00.

Hvor?
K-dagen finder sted hos Kforum & Bureaubiz, Gammel Kongevej 3E, 4. sal, 1610 København V. 
 
Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Medlemmer af DJ får kurset til halv pris. Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusiv frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding. Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat og DJ-rabat).
 
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de vigtigste pointer fra dagen på din K-profil. Studenterpladsen på denne K-dag er: Optaget
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Christina Bech Winckler på 33 42 21 60. Du kan også skrive til christina@kforum.dk.
 
Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4. sal,
1610 København V

FAQ

8410 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Torsdag 27. april 2017
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
Medlemmer af DJ får kurset til halv pris.

Kontakt

Mød

Marie Asmussen
Fuldmægtig
Forbrugerombudsmanden
Peter Svejgaard
Projektleder - Sociale Medier
Spies
Rikke Højris Bæk
Head of Social & Content
Vizeum
Sanne Bjørn
Social Media & Influencer Marketing Specialist
Vizeum
Sara Jin Smidt
Blogger og Chefredaktør
HealthySkinnyBitch.dk & Fit Living

Få nyhedsbrev

Kom til K-dag

Sprint: Ryk på dine idéer med lynhurtig konceptudvikling

19. april

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.