Gør dit strategiske kommunikationsarbejde endnu skarpere

Skab en mere effektiv kommunikationsstrategi

Hvordan udvikler du strategien for jeres kommunikation, så den er aktuel og skaber de resultater, I har brug for? Hvordan sikrer du, at strategien er et aktivt værktøj for organisationens kommunikation? Bliv skarpere på essensen af, hvad der skaber en god strategi, hvordan du udvikler jeres kommunikation strategisk og hvordan du gør jeres egen kommunikationsstrategi mere effektiv i praksis, sammen med Kristoffer Kej og Peter Svarre.

Om K-dagen

På K-dagen får du nye værktøjer og indsigter til at løfte jeres kommunikation strategisk. Du bliver undervist af de to eksperter, Kristoffer Kej og Peter Svarre, der har mange års erfaring med at udvikle og implementere strategier for kommunikationsindsatser og Corporate kommunikation. 

Om eftermiddagen omsætter du din nye viden i en mini-workshop med Kristoffer Kej, centreret om dit arbejde med strategisk kommunikation.
 
Tag med til K-dag om kommunikationsstrategi og:
 
  • Bliv skarp på, hvad essensen i en god strategi er
  • Få ny forståelse for, hvordan du løfter jeres kommunikation strategisk, og hvad det kan gøre for jeres forretning og resultater
  • Få råd om, hvad jeres kommunikationsstrategi skal indeholde for at understøtte forretningens mål
  • Få fornyede værktøjer til, hvordan du løbende udvikler kommunikationsstrategien og processen i praksis
  • Afprøv dagens værktøjer i praksis ved at arbejde aktivt med din egen kommunikationsstrategi
  • Få en unik mulighed for at udveksle erfaringer med andre, der også arbejder med  kommunikation og strategi.

Hvem er K-dagen for?
Dette kursus er for dig, der er involveret i eller har ansvar for at udvikle jeres strategi for kommunikation -  eller som skal formulere en kommunikationsstrategi for et specifikt område.
 
Hvad kræver det af dig?
Dagen veksler mellem oplæg, fælles diskussioner og erfaringsdeling og kræver, at du deltager aktivt. På dagen arbejder vi med egne cases, ser på best practice og udveksler erfaringer.
 
Forud for dagen vil du modtage en lille opgave, der sætter tanker i gang om jeres eget strategiske kommunikationsarbejde.

Program

Velkomst og introduktion til K-dagen
Louise Grau, direktør og kursus- og netværksleder, Kforum
 
Hvad skal vi med kommunikationsstrategien i dag?
Hvad er bestanddelene i en kommunikationsstrategi? Og hvordan sikrer du en rød tråd fra identifikation af forretningsmæssige udfordringer til konkrete indsatsområder? Kristoffer Kej giver en introduktion til kommunikationsstrategien som værktøj – herunder hvordan du får sat brugbare mål på dine indsatser, så du kan følge op på, om strategien virker og synliggøre værdien af kommunikationsafdelingens arbejde i hele organisationen og over for ledelsen.
Kristoffer Kej, direktør og partner i kommunikationsbureauet RelationsPeople 
 
Case: Hvad gør din strategi for kommunikationen god? - set med Bang & Olufsen
Hvordan skaber du en effektiv kommunikationsstrategi for ét af verdens stærkeste brands med et budget, der ikke er meget større end kommunikationsbudgettet hos en middelstor dansk kommune? Peter Svarre, global marketingdirektør hos Bang & Olufsen, indvier dig i arbejdet med kommunikations- og marketingstrategien i en virksomhed, vi alle kender som den kære gamle onkel; hyggelig, men også lidt affældig på sine gamle dage. Oplægget illusterer hvordan god strategi handler om at udnytte sine styrker, forstå sine svagheder og skabe retning og handling, som kan gøre en forskel.

I oplægget kommer Peter Svarre til at tale om forskellen på god og dårlig strategi, og hvordan man med rigtig gode strategier og brug af nye kommunikationskanaler kan udnytte en umiddelbar taberposition til sin fordel. God strategi handler ikke om at kaste om sig med visioner og missioner, men om at fokusere sin indsats og skabe konkret handling henimod målsætninger. 
Peter Svarre, marketingdirektør i Bang & Olufsen
 
Frokost
 
Workshop: Lav den rigtige kommunikationsstrategi for din virksomhed eller organisation
Hvad skal strategien gøre for din virksomhed? Dét bør være det første spørgsmål i enhver strategiproces. For der findes ikke én skabelon for den rigtige strategi. Strategien er et værktøj, der skal løse nogle specifikke udfordringer for en virksomhed i en specifik situation – der måske forandrer sig hastigt. For nogen virksomheder skal strategien bare være én sætning, der beskriver en overordnet retning. Andre virksomheder har brug for en mere omfattende strategiformulering.

Gennem involverende øvelser og input fra sin mangeårige erfaring med strategiarbejde hjælper Kristoffer Kej dig og de andre deltagere med at reflektere over udfordringerne i netop jeres virksomhed og dermed også den rigtige strategiproces, eksempelvis: Hvem skal involveres, hvordan får vi de rigtige indsigter, og hvilket format skal strategien have?  
Kristoffer Kej, direktør og partner i kommunikationsbureauet RelationsPeople 
 
Afrunding og tak for i dag
Louise Grau, direktør og kursus- og netværksleder, Kforum

Udbytte

Efter denne K-dag kan du, dine kollegaer og jeres organisation:
  • Se essensen i, hvad der gør en strategi for jeres kommunikation god
  • Forstå, hvordan I løfter jeres kommunikation strategisk, så det skaber de ønskede resultater
  • Sikre, at jeres strategi for kommunikationen understøtter forretningen og organisationens mål
  • Kende og anvende værktøjer til løbende at udvikle og omsætte jeres kommunikationsstrategi
  • Planlægge processen og den konkrete indsats for at realisere jeres kommunikationsstrategi.
 

Mød

 
 
Peter Svarre
Marketingdirektør
Bang & Olufsen
Peter Svarre, marketingdirektør i Bang & Olufsen Peter har arbejdet med strategi, digitale og sociale medier i knap 20 år. I dag er han marketingdirektør i Bang & Olufsen. Tidligere har Peter arbejdet som leder, strateg og digital rådgiver på bureauer som In2Media, Hello Group, DDB Denmark, Framfab, for analysehuset Instadia og for mediehuse som JP og theglobe.com i New York. Som selvstændig konsulent udkom Peter på Gyldendal i 2012 med sin roste bog "Den perfekte storm". Peter har rådgivet virksomheder som Nike, Carlsberg, JP Morgan og Novo Nordisk, og ved om nogen, hvad der kendetegner en god strategi.
Kristoffer Kej
Direktør og partner
RelationsPeople
Kristoffer Kej, direktør og partner, RelationsPeople Kristoffer har 15 års erfaring som konsulent og rådgiver for både danske og internationale organisationer og virksomheder. Han har været en del af RelationsPeople siden 2006, og har også fem år bag sig som management konsulent hos Rambøll Management, hvor han arbejdede med analyser og udvikling af forretningsstrategi og desuden var ansvarlig for kommunikationsrådgivning. Kristoffer er desuden certificeret som executive coach fra Coaching Institute.

Praktisk

Hvornår?
Tirsdag 28. marts 2017 fra kl. 9.15 - kl. 16.00. Kom gerne fra kl. 8.45 til let morgenmad.
 
Hvor?
K-dagen bliver holdt hos Kforum, Gammel Kongevej 3E, 4. sal, 1610 København V.
 
Hvad skal jeg have med?
Forud for K-dagen vil du modtage en lille opgave målrettet jeres egen strategi for kommunikationen, der sætter tanker i gang, som du skal medbringe på dagen.
 
Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på K-dagen fyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt - klik her. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Medlemmer af DJ får kurset til halv pris. Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusiv frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du velkommen til at sende en kollega i stedet.
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat og DJ-rabat).
 
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de vigtigste pointer fra dagen på din K-profil. Studenterpladsen på denne K-dag er: Optaget.
 
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Louise Grau på 33 42 21 60 ellerl kdag@kforum.dk
 
Vi glæder os til at se dig!
 
 
Sådan finder du
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4.,
1610 København V

FAQ

8531 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste
Dato:
Tirsdag 28. marts 2017
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
Medlemmer af DJ får kurset til halv pris.

Kontakt

Mød

Peter Svarre
Marketingdirektør
Bang & Olufsen
Kristoffer Kej
Direktør og partner
RelationsPeople

Få nyhedsbrev

Kom til K-dag

Sprint: Ryk på dine idéer med lynhurtig konceptudvikling

19. april

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.