Kursus i kommunikationsstrategi

Skab en mere effektiv kommunikationsstrategi

Hvordan udvikler du strategien for jeres kommunikation, så den er aktuel og skaber de resultater, I har brug for? Hvordan sikrer du, at strategien er et aktivt værktøj for organisationens kommunikation? Bliv skarpere på, hvad der skaber en god strategi, hvordan du udvikler jeres kommunikation strategisk og hvordan du gør jeres egen kommunikationsstrategi mere effektiv i praksis.

Om K-dagen

På K-dagen får du nye værktøjer og indsigter til at løfte jeres kommunikation strategisk. Du bliver undervist af Kristoffer Kej, der har mange års erfaring med at udvikle og implementere strategier for kommunikationsindsatser og corporate kommunikation. 

Om eftermiddagen omsætter du din nye viden i en mini-workshop, centreret om dit arbejde med strategisk kommunikation.
 
Tag med til K-dag om kommunikationsstrategi og:
 
  • Bliv skarp på, hvad essensen i en god strategi er
  • Få ny forståelse for, hvordan du løfter jeres kommunikation strategisk, og hvad det kan gøre for jeres forretning og resultater
  • Få råd om, hvad jeres kommunikationsstrategi skal indeholde for at understøtte forretningens mål
  • Få værktøjer til, hvordan du udvikler kommunikationsstrategien og processen
  • Afprøv dagens værktøjer i praksis ved at arbejde aktivt med din egen kommunikationsstrategi
  • Få en unik mulighed for at udveksle erfaringer med andre, der også arbejder med  kommunikation og strategi.

Hvem er K-dagen for?
Dette kursus er for dig, der er involveret i eller har ansvar for at udvikle jeres strategi for kommunikation - eller som skal formulere en kommunikationsstrategi for et specifikt område.
 
Hvad kræver det af dig?
Dagen veksler mellem oplæg, fælles diskussioner og erfaringsdeling og kræver, at du deltager aktivt. På dagen arbejder vi med egne cases, ser på best practice og udveksler erfaringer.

Program

Velkomst og introduktion til K-dagen
Louise Grau, direktør og kursus- og netværksleder, Kforum
 
Hvad skal vi med kommunikationsstrategien i dag?
Hvad er bestanddelene i en kommunikationsstrategi? Og hvordan sikrer du en rød tråd fra identifikation af forretningsmæssige udfordringer til konkrete indsatsområder? Kristoffer Kej giver en introduktion til kommunikationsstrategien som værktøj – herunder hvordan du får sat brugbare mål på dine indsatser, så du kan følge op på, om strategien virker og synliggøre værdien af kommunikationsafdelingens arbejde i hele organisationen og over for ledelsen.
Kristoffer Kej, direktør og partner i kommunikationsbureauet RelationsPeople 
 
Kort proces i Coloplast
Arbejdet med kommunikationsstrategi i Coloplast er effektivt, agilt og knyttet tæt op på forretningen. Strategiens sigte er både internt og eksternt og favner udviklingen i målgruppernes medieforbrug. Kommunikationschef Dennis Kaysen giver os et indblik i, hvordan han arbejder med processen, så strategien både giver værdi for forretning og organisation – og giver input til, hvordan man bedst designer en proces, som gør strategien levende og konkret. 
Dennis Kaysen har de seneste ti år arbejdet med kommunikation hos Coloplast, de seneste tre år som Director of Corporate Communications 
 
 
Frokost
 
Workshop: Lav den rigtige kommunikationsstrategi for din virksomhed eller organisation
Hvad skal strategien gøre for din virksomhed? Dét bør være det første spørgsmål i enhver strategiproces. For der findes ikke én skabelon for den rigtige strategi. Strategien er et værktøj, der skal løse nogle specifikke udfordringer for en virksomhed i en specifik situation – der måske forandrer sig hastigt. For nogen virksomheder skal strategien bare være én sætning, der beskriver en overordnet retning. Andre virksomheder har brug for en mere omfattende strategiformulering.

Gennem involverende øvelser og input fra sin mangeårige erfaring med strategiarbejde hjælper Kristoffer Kej dig og de andre deltagere med at reflektere over udfordringerne i netop jeres virksomhed og dermed også den rigtige strategiproces, eksempelvis: Hvem skal involveres, hvordan får vi de rigtige indsigter, og hvilket format skal strategien have?  
Kristoffer Kej, direktør og partner i kommunikationsbureauet RelationsPeople 
 
Afrunding og tak for i dag
Louise Grau, direktør og kursus- og netværksleder, Kforum

Udbytte

Efter denne K-dag kan du, dine kollegaer og jeres organisation:
  • Se essensen i, hvad der gør en strategi for jeres kommunikation god
  • Forstå, hvordan I løfter jeres kommunikation strategisk, så det skaber de ønskede resultater
  • Sikre, at jeres strategi for kommunikationen understøtter forretningen og organisationens mål
  • Kende og anvende værktøjer til løbende at udvikle og omsætte jeres kommunikationsstrategi
  • Planlægge processen og den konkrete indsats for at realisere jeres kommunikationsstrategi.
 

Mød

 
 
Kristoffer Kej
Direktør og partner
RelationsPeople
Dennis Kaysen
Director of Corporate Communications
Coloplast

Praktisk

Hvornår?
Onsdag 14. marts 2018 fra kl. 9.15 - kl. 16.00. Kom gerne fra kl. 8.45 til let morgenmad.
 
Hvor?
K-dagen bliver holdt centralt i København. Nærmere info følger, når vi nærmer os dagen. 
 
Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på K-dagen fyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt - klik her. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). .
Medlemmer af DJ får kurset til halv pris.
Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusiv frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du velkommen til at sende en kollega i stedet.
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.

Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat og DJ-rabat).
 
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de vigtigste pointer fra dagen på din K-profil. Studenterpladsen på denne K-dag er: Taget.
 
Skriv til kdag@kforum.dk for at komme i betragtning.
 
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Louise Grau på 33 42 21 60 eller kdag@kforum.dk
 
Vi glæder os til at se dig!
 
 

FAQ

Andre kursister giver dette kursus
4,7/5
"Jeg følte virkelig, at jeg fik noget med hjem og har allerede aftalt med min chef, at jeg videndeler på næstkommende kommunikationspartnermøde."
Vibeke Stenstrop, Danmarks Tekniske Universitet
Ledige pladser
Dato:
Onsdag 14. marts 2018
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Centralt i København
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
Medlemmer af DJ får kurset til halv pris.

Kontakt

Mød

Kristoffer Kej
Direktør og partner
RelationsPeople
Dennis Kaysen
Director of Corporate Communications
Coloplast

Få nyhedsbrev

Kom til K-dag

Bliv en dygtigere facilitator med co-creation

1. marts

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.