Kursus om brugen af sociale medier - et af Kforums kommunikationskurser om sociale medier i København

Styrk engagementet på sociale medier

Bruger du sociale medier i din daglige kommunikation, men undrer dig til tider over, at brugerne ikke engagerer sig i dine tweets, dine posts eller på hjemmesiden? Hvad skal der egentlig til for at skubbe dialogen i gang? Hvad synes brugere er interessant, underholdende og deleværdigt? Din virksomhed er vært for en social sammenkomst online, men vil du selv komme til din virksomheds sociale mediefest? Kom til Kforums kommunikationskursus om sociale medier, der gør en positiv forskel. Vi har også en erfa-gruppe for webansvarlige - se kforum.dk/grupper.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Det handler om at forstå brugernes behov og søsætte det indhold, brugerne vil tale med hinanden om. Kom på et tre timers intenst kommunikationskursus om sociale medier og lær, hvordan du skaber indhold, der engagerer og får folk til at tale om din virksomhed. 
 
Kom til K-dag og få:
  • Ny forståelse for brugeres behov og adfærd på sociale medier
  • Praktisk viden om, hvilken form for indhold der passer til forskellige sociale medier
  • Guide til at finde engagerende indhold til netop din virksomhed
  • Sparring med og inspiration af de andre kursusdeltagere
 
K-dagen er for:
Dig, der arbejder med kommunikation på sociale medier på både strategisk og lavpraktisk niveau, og gerne vil have flere konkrete værktøjer til at fremme brugerengagementet og intensivere dialogen mellem jeres organisation og jeres brugere. Vi går ud fra, at du allerede har gjort dig erfaringer. 
 
 
 

Program

Engagerende indhold på sociale medier
Én ting er at arbejde med sociale medier og have en nogenlunde forståelse for platforme som Facebook, Twitter, Pinterest, LinkedIn og andre. Næste skridt er at forstå brugerne. Hvad har de behov for at kommunikere om? Hvad er deres adfærd på sociale medier? Hvordan stimulerer man et engagement, der er i tråd med virksomhedens strategi og mål med den digitale kommunikation? Gus Murray fra LBi viser, hvordan du kan skabe skarp og målrettet digital kommunikation ved at forstå både brugere og medier.
Gus Murray, Social Media Director LBi
 
Workshop
I workshoppen får du tid til at fordybe dig i din egen virksomheds kommunikation på sociale medier og finde udviklingsmuligheder. Du får teknikker og værktøjer til at identificere, samle og udbrede engagerende indhold. Arbejdet foregår i grupper med personlig vejledning af Gus Murray.  
 
Frokost
 
Tak for i dag!
 

Udbytte

Efter kurset kan du, dine kolleger og din organisation:
  • Skabe et større engagement fra jeres brugere og forstå, hvad der er deleværdigt indhold på sociale medier
  • Nå jeres målgrupper på det rigtige tidspunkt og med det rigtige indhold på de sociale medier
  • Skabe en større sammenhæng mellem virksomhedens strategi og de sociale medier
 
 

Mød

På kurset møder du australske Gus Murray, Social Media Director hos LBi. Gus taler engelsk, men har boet og arbejdet i Danmark i flere år. Gus forstår en del dansk, så selv om kurset afholdes på engelsk, vil kommunikationen ikke være et problem. Hos LBi har Gus haft stor succes med kunder som Maersk og Carlsberg – der bruger sociale medier til henholdsvis rekruttering, branding og kundeinvolvering.
 
Gus Murray
LBi

Se enkelte af de andre deltagere her

Sanne Engelsted
Danica Pension
Når du er tilmeldt, får du sendt en liste med alle deltagere senest en uge inden kurset.

Praktisk

Hvornår?
Torsdag den 4. oktober 2012  kl. 9.00-13.00. Kom gerne fra kl. 8.30 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.00 præcis.
 
Hvor?
Kforum, Gl. Kongevej 3E, Baghuset, 4. sal. 1610 København V.
 
Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på K-dag besættes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen 2490 kr. ekskl. moms.
 
Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i dit sted.
 
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på en relevant kandidatuddannelse og gerne have et konkret projekt/en opgave om emnet. Det er også en fordel at have en aktiv K-profil. Du kommer til at indgå på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil. På denne dag skal du bl.a. tweete fra dagen undervejs. Send din ansøgning til kdag@kforum. Lad venligst være med at bruge tilmeldingsmodulet.
 
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Nikoline Christensen på 3342 2160. Du kan også maile til kdag@kforum.dk.
 
Vi glæder os til at se dig
 
Sådan finder du
Kforum
Gl. Kongevej 3E, 4. sal,
1610 København V

FAQ

9357 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Torsdag 4. oktober 2012
Tidspunkt:
9.00-13.00
Sted:
Pris pr. deltager:
2490 (ekskl. moms)

Kontakt

Mød

Gus Murray
LBi

Andre deltagere

Se enkelte af de andre deltagere her:
Sanne Engelsted
Danica Pension
Når du er tilmeldt, får du sendt en liste med alle deltagere senest en uge inden kurset.

Få nyhedsbrev

Intensivt forløb til dig

Content marketing bootcamp

Start 26. oktober
Fem halve dage i oktober og november

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.