Kursus om formidling og udrulning af forretningsstrategier | Et af Kforums kurser i København om intern kommunikation

Få forretningsstrategien til at leve i organisationen

På denne K-dag får du værktøjer og tips til en af de absolut vigtigste discipliner i intern kommunikation - formidlingen af forretningsstrategien.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Forretningsstrategien er sammen med visionen og værdierne de centrale værktøjer, ledelsen bruger til at udstikke retning – både internt og eksternt. Strategien er dog ofte en kompleks størrelse. Det stiller store krav til, at strategien bliver formidlet, så medarbejdere og interessenter forstår den, og så organisationen kommer til at leve efter den i hverdagen. Men hvordan får man mellemlederne og medarbejderne med på en ny forretnings- eller organisationsstrategi, så den reelt gør en forskel i en travl hverdag?
 
 
Den rigtige løsning afhænger bl.a. af organisationens traditioner i forhold til forankringsprojekter, ledelsens evne og lyst til at kommunikere, mellemledernes medspil, medarbejdernes forventninger og ikke mindst kommunikationsafdelingens rådgivning og aktive medvirken. Derfor får du på denne K-dag målrettede metoder, værktøjer og erfaringer, så I selv kan skabe en succesfuld forankringsopskrift, der passer til lige netop jeres organisation - uanset om forretningsstrategien er helt ny, eller der "bare" skal pustes liv i den.
 
Kom til K-dag og:
  • Få brugbar indsigt i en række lærerige formidlingsprojekter for forretningsstrategier
  • Lær metoder til at styrke ledernes kommunikation af forretningsstrategien i praksis
  • Mød andre kommunikatører, som også arbejder med forankring af forretningsstrategi i praksis
Hvem er K-dagen for?
Du arbejder sandsynvis med intern kommunikation eller for eksempel HR, strategi og forretningsudvikling. Måske står du med et konkret strategiudrulningsprojekt, som du gerne vil have indspark til, eller også vil du gerne tættere på det løbende arbejde med at forankre forreningsstrategien og organisationens mål i din organisation.

Hvad kræver det af dig?
Dagen kombinerer oplæg om cases og værktøjer med diskussioner og øvelser. Du vil blive involveret og  kommer til at dele både gode og dårlige erfaringer med de andre deltagere. Det er dog ikke et krav, at du har konkrete erfaringer med denne type projekter.
 

Program

Få succes med strategien: involver og skab handling
Involvering kræver indflydelse, hvis strategien skal formidles, så information bliver til handling. Men hvilke metoder findes der, og hvordan kan du gribe strategiformidling an i din organisation? Gitte Rosholm giver dig inspiration og modeller til at udrulle forretningsstrategien med fokus på involvering og kreativ kommunikation. Vi ser bl.a. nærmere på, hvordan video kan bruges som en effektiv kanal til forankring af strategien. Og du får en række eksempler på succesfuld strategiformidling.
Gitte Rosholm, direktør og partner i core:workers. Gitte er uddannet i psykologi og kommunikation og har en fortid hos bl.a. Coloplast, DR og som direktør i Advice. Gitte arbejder i krydsfeltet mellem HR og kommunikation og er særligt optaget af behovet for kreativ og involverende intern kommunikation. Gitte har desuden trænet hundredevis af ledere i at kommunikere strategi.

Når forretningstrategien er need-to-know
KMD har være igennem flere store forandringsprocesser de seneste par år. Som spiller på et konkurrencepræget marked har virksomheden sat fuldt tryk på kundepleje i alle led af organisationen. Louise Neel Høyer, partnerrelationer KMD, har sat en ambitiøs strategi i gang, hvor mange forskellige kommunikationsværktøjer er blevet sat i spil for at sikre forankring og engagement over hele linjen. Hun deler indsigter, planer og værktøjer, og ikke mindst de foreløbige erfaringer med, hvad der egentlig virker i praksis. 
Louise Neel Høyer, partnerrelationer og intern kommunikation KMD A/S. Louise har arbejdet professionelt med kommunikation i over 15 år hos bl.a. SAP, IBM og senest KMD. 
 
Sådan engagerer I mellemlederne i strategiimplementeringen 
Det har desværre længe været det oplagte valg for topledere at dele virksomhedens overordnede strategi med alle ansatte i form af en stort anlagt PowerPoint-præsentation. Resultatet er sjældent et kønt syn. Når mellemlederne bagefter snakker om, hvad direktøren sagde, er der tit uenighed om, hvad han eller hun mener. Og når større grupper af ansatte har været til chefens strategipræsentation, går væsentlige dele hen over hovedet på flertallet. For selvom de nok sætter pris på at blive inddraget, har mange ikke indblik i sammenhængen og grundlaget, som det hele bygger på. Der bliver heldigvis ofte arbejdet intensivt med lokal strategiimplementering ude i organisationen, hvor den enkelte mellemleder oversætter budskaberne til den lokale virkelighed, og det er da også her, det egentlige slag skal stå, hvis man vil have en reel effekt af strategiarbejdet. Pelle Nilsson giver dig, på baggrund af sin mangeårige erfaring med strategiimplementering og intern kommunikation, den vigtigste viden og et praktisk koncept for dette arbejde. Vi afprøver det hele på en case, så du får metoder, du kan bruge direkte i dit eget arbejde. 
Pelle Nilsson, direktør og partner, Resonans 

Udbytte

Efter denne dag kan du og din organisation:
  • Sikre at jeres forretningsstrategi bliver forankret hurtigere i organisationen
  • Skabe større forståelse for strategiens mål
  • Træne mellemlederne til at blive ambassadører for strategien

Mød

Gitte Rosholm, direktør og partner i core:workers. Gitte er uddannet i psykologi og kommunikation og har en fortid hos bl.a. Coloplast, DR og som direktør i Advice. Gitte arbejder i krydsfeltet mellem HR og kommunikation og er særligt optaget af behovet for kreativ og involverende intern kommunikation. Gitte har desuden trænet hundredevis af ledere i at kommunikere strategi.
 
Louise Neel Høyer, partnerrelationer og intern kommunikation KMD A/S. Louise har arbejdet professionelt med kommunikation i over 15 år hos bl.a. SAP, IBM og senest KMD. 

Pelle Nilsson er partner og direktør i Resonans Kommunikation. Han er en af Danmarks mest erfarne specialister i intern kommunikation og rådgiver til daglig ledere og kommunikatører i strategisk ledelses- og organisationskommunikation. Pelle har årelang praktisk erfaring inden for feltet. 
 
Louise Neel Høyer
Management Consultant - speciale i forandringskommunikation og adfærdsdesign
HUMAN UNIVERZ
Gitte Rosholm
Direktør
core:workers
Pelle Nilsson
Stifter og direktør
Resonans Kommunikation

Praktisk

Hvornår?
K-dagen løber af stablen onsdag den 20. april 2016. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis og slutter senest kl. 16.00.

Hvor?
K-dagen afholdes centralt i København. Nærmere info følger.

Hvordan melder jeg mig til?
Du melder dig til ved at udfylde felterne her. Pladserne på K-dagen udfyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så meld dig til hurtigst muligt. Hus eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 4990 (ekskl. moms). Den dækker kurset og god forplejning inklusive let frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.

Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat).

Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de vigtigste pointer fra dagen på din K-profil.
Studenterpladsen på denne K-dag er: Taget

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Karen Lillelund Knudsen på 33 42 21 60. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk.

Vi glæder os til at se dig!
 
Sådan finder du
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4. sal,
1610 København V.

FAQ

Andre kursister giver dette kursus
4,3/5
Dato:
Onsdag 20. april 2016
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)

Kontakt

Mød

Louise Neel Høyer
Management Consultant - speciale i forandringskommunikation og adfærdsdesign
HUMAN UNIVERZ
Gitte Rosholm
Direktør
core:workers
Pelle Nilsson
Stifter og direktør
Resonans Kommunikation

Få nyhedsbrev

Kom til K-dag om Facebook

Lær, hvordan du får mere ud af din indsats på Facebook

8. februar

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.