Kursus i Twitter :: Et af Kforums kommunikationskurser i København

Brug Twitter som effektivt kommunikationsredskab

Har du brug for at blive klogere på, hvordan du bruger Twitter? På dette kursus får du inspiration til og viden om, hvordan du kan bruge Twitter som journalistisk redskab, som markedsføringsredskab og som kommunikationskanal. Og du får konkrete råd til, hvordan du kan integrere Twitter med andre sociale medier. Kurset er et af Kforums mange kommunikationskurser om web og sociale medier.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

På dette kursus hører du om, hvordan Twitter helt grundlæggende fungerer, og hvordan du og din virksomhed/organisation kan få resultater ved at bruge Twitter. Få inspiration fra personer og organisationer, som har "knækket Twitter-koden" og nu deler ud af deres viden.
 
Men hvordan fungerer Twitter egentlig, og hvorfor kan det for mange være vanskeligt at komme i gang med Twitter. Flere offentlige myndigheder er gennem det seneste år begyndt at bruge Twitter, og de store virksomheder og organisationer tager lige nu Twitter til sig som aldrig før. Det gælder om at gøre virksomheden, organisationen og myndigheden mere gennemsigtig og mere real time. Omkostningerne er små, indsatsen er lille, og gevinsten er stor. Så tag med på K-dag og lær at bruge Twitter som effektivt kommunikationsredskab.
 
På K-dagen vil du:
  • Lære at bruge Twitter fra a-z
  • Lære at bruge Twitter-funktioner som fx “#hashtag”, “retweet” og “tweet”
  • Høre om, hvordan du kan bruge Twitter inden for marketing, virksomhedskommunikation, presse og offentlig service
  • Høre om gode og dårlige erfaringer fra dem, som bruger Twitter i dag
  • Udveksle gode råd med andre, der også er Twitter-novicer
 
Efter kurset kan du, dine kolleger og din organisation:
  • Bruge et gratis værktøj til at skabe loyalitet og nå nye potentielle brugere, borgere, kunder og medarbejdere
  • Engagere jeres målgrupper på det rigtige tidspunkt og med det rigtige indhold på Twitter
  • Bedre integrere Twitter med andre kommunikationskanaler
 
Hvem er K-dag for?
Du arbejder med kommunikation og/eller journalistik inden for offentlige og private organisationer og virksomheder. Du overvejer at begynde at bruge Twitter som kommunikationskanal, men ved ikke rigtig, hvordan du kan og skal bruge det. Du kender navnet, og du kender også nogle, der bruger Twitter en gang imellem, men ellers er du rimelig grøn inden for feltet.
 
Inden dagen skal du oprette en Twitter-profil.
 
Hashtag for dagen er #kdag.
 
 
 
Kursus kommunikation Twitter Sociale medier web digitale medier koebenhavn
 

Program

Velkomst og introduktion til dagen
@HenryLungholt, Henriette Lungholt, senior- og udviklingskonsulent, Kforum
 
Twitter fra a-z
Du bliver introduceret til Twitters basisfunktionaliteter og begrænsninger. Hvordan fungerer Twitter? Hvad kan ROI (return om investment) være ved at engagere sig på Twitter? Hvilken tone bør man anlægge? Hvad er et "#hashtag", og hvad betyder et "retweet"? Hvor mange ressourcer kræver det, og er det overhovedet besværet værd?
Disse spørgsmål svarer Kim Fischer, strategisk kommunikationsrådgiver fra Moderniseringsstyrelsen, på, alt imens du bliver ledt igennem Twitters mange muligheder med fingerne på tastaturet. Best practice med værktøjet i hånden. Medbring mobil og/eller computer. Og husk at oprette en Twitter-profil inden dagen.
@kimmof, Kim Fischer, strategisk kommunikationsrådgiver, Moderniseringsstyrelsen
 
Skriv til @skattefar – Skat på Twitter
Hvad fik en stor offentlig myndighed til at bevæge sig ud på Twitter i 2010? Hvordan ser der ud hos @skattefar bag kulisserne? Hvad er potentialet og faldgruberne for offentlige myndigheder på Twitter?
Majken Præstbro og Lene Krogh Jeppesen er mødre til @skattefar og fortæller om tankerne bag @skattefar, om den daglige drift og om udviklingen af @skattefar-profilen. En ærlig fortælling og dialog om, hvad der sker, når man som offentlig myndighed benytter sig af de anderledes kommunikationsmuligheder, som sociale medier giver.  Du får indsigt i de overvejelser og valg, man skal gøre sig, når man vælger at benytte en kommunikationskanal, som kan være svær at styre og overskue.
@skattefar, Majken Præstbro og Lene Krogh Jeppesen, innovationskonsulenter, Skat
 
Twitter som journalistisk redskab
Jyllands-Postens tidligere New York-korrespondent og nuværende reporter på Christiansborg, Kaare Sørensen, bruger Twitter hver eneste dag som et vigtigt redskab. Hør, hvorfor han mener, at Twitter er som en åben politiradio. Hvad kan journalister, kommunikationsfolk og pressemedarbejdere få ud af Twitter, og hvorfor er Twitter værd at rode med. Få indsigt i og tips til, hvor du kan bruge Twitter som journalistisk redskab i din dagligdag.
Kaare Sørensen modtog sidste år årets DONA-pris for at have gjort en særlig indsats for onlinejournalistik og -kommunikation
@kaaresorensen, Kaare Sørensen, journalist hos Jyllands-Posten
 
Twitter og de andre medie-rødder
Twitter kan som regel ikke stå alene som medie, når du skal kommunikere et budskab ud til din målgruppe. Twitter skal tænkes ind som medie i den kanal-strategi, organisationen eller virksomheden har eller er ved at lave. Ernst Poulsen har mange års efaring med netjournalistik og sociale medier, og han giver konkrete råd om og inspiration til, hvordan Twitter skal tænkes ind i en større strategi, når et budskab skal kommunikeres via flere kanaler. Hvilken afsenderprofil skal du have på de forskellige platforme? Hvordan balancerer du mellem privat og offentlig person? Og hvordan kan Twitter også bruges som research- og netværkskanal.
Ernst Poulsen kommer med eksempler og gode råd om, hvordan Twitter kan bruges på mange måder med godt udbytte.
@ernstpoulsen, Ernst Poulsen har bl.a. arbejdet hos DR, på Politiken og i det gamle Københavns Amt, og han er medstifter af DONA (foreningen af webjournalister),  www.ernstpoulsen.com
 

Udbytte

Efter kurset kan du, dine kolleger og din organisation:
  • Bruge et gratis værktøj til at skabe loyalitet og nå nye potentielle brugere, borgere, kunder og medarbejdere
  • Engagere jeres målgrupper på det rigtige tidspunkt og med det rigtige indhold på Twitter
  • Bedre integrere Twitter med andre kommunikationskanaler
 

Mød

Kim Fischer
Selvstændig konsulent
Fischerconsult
Ernst Poulsen
Journalist - freelance
Eget firma
Kaare Sørensen
Journalist, Jyllands Posten
Jyllands Posten
Majken Præstbro
Lene Krogh Jeppesen

Praktisk

Hvornår?
Torsdag den 25. oktober 2012  kl. 9.15-16.00. Kom gerne fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis
 
Hvor?
Kforums lokaler, Gl. Kongevej 3E, 1610 København V
 
Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på K-dag besættes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen 4.990 kr. ekskl. moms for hele dagen.
 
Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i dit sted.
 
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på en relevant kandidatuddannelse og gerne have et konkret projekt/en opgave om emnet. Det er også en fordel at have en aktiv K-profil. Du kommer til at indgå på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil. På denne dag skal du bl.a. tweete fra dagen undervejs.
Studenterpladsen er taget.
 
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Henriette Lungholt på 28 11 85 97. Du kan også maile til kdag@kforum.dk
 
Vi glæder os til at se dig
 
 
 
.
 
Sådan finder du
Hos Kforum
Gl. Kongevej 3E,
1610 København V

FAQ

9357 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Torsdag 25. oktober 2012
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)

Kontakt

Mød

Kim Fischer
Selvstændig konsulent
Fischerconsult
Ernst Poulsen
Journalist - freelance
Eget firma
Kaare Sørensen
Journalist, Jyllands Posten
Jyllands Posten
Majken Præstbro
Lene Krogh Jeppesen

Få nyhedsbrev

Intensivt forløb til dig

Content marketing bootcamp

Start 26. oktober
Fem halve dage i oktober og november

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.