Kursus i Facebook :: Et af Kforums kommunikationskurser i Aarhus om Facebook

Aarhus: Nå jeres målgrupper bedre med Facebook

På dette kursus om Facebook får du konkret og brugbar viden om, hvordan du i praksis bruger Facebook som kommunikationskanal efter den seneste ændring "Timeline" er slået igennem. Du lærer kernefunktionerne at kende gennem konkrete øvelser og bliver fortrolig med de mange muligheder, systemet tilbyder, så I kan kommunikere mest effektivt. Du får også konkret viden om hvad du kan bruge fire andre vigtige sociale medier til i kommunikationsarbejdet. Kurset er et af Kforums kommunikationskurser i Aarhus og vi har også andre kurser om sociale medier i København.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Facebook er verdens førende sociale medie. Fra at have været et socialt medie, der primært appellerede til privatpersoner, er det i dag et seriøst redskab for virksomheder og organisationer i både den interne og eksterne kommunikation. Alligevel dukker der mange spørgsmål op, når vi kommunikatører skal til at bedrive Facebook-kommunikation: Hvilken type Facebook-side skal vi oprette? Hvilke funktioner er der? Hvor meget er gratis? Skal vi bruge apps? Hvordan skal vi skrive på siden, så vi får "likes"? Er kommentarer lige så vigtige som "delinger"? Hvordan bruger vi Facebook som digital kommunikationskanal i forhold til vores website? Det er nogle af de mange spørgsmål, vi besvarer på K-dagen. Selvom fokus er på Facebook, får du også konkret viden om hvad du kan bruge Twitter, Google+ og LinkedIn til, hvordan de kan supplere hinanden og hvad de ikke duer til.  
 
Tilmeld dig her: Tilmelding Facebook-kursus eller læs mere herunder

 

Så tag med til K-dag i Aarhus og:

  • Bliv hjulpet med at opbygge og udvikle din egen nuværende eller kommende Facebook-side
  • Få konkrete råd om, hvordan du kommunikerer på Facebook ifht. sprog, timing, kritiske indlæg og redaktion
  • Få overblik over hvornår du skal bruge Twitter, Google+ og LinkedIn i stedet for Facebook
  • Mød andre, der arbejder - eller gerne vil arbejde - med sociale medier som kommunikationsredskab

 

K-dagen er for dig, der gerne vil blive bedre til at bruge funktionerne og mulighederne på jeres kommende eller nuværende Facebook-side. Når du har været på kurset, kan du selv bruge de vigtigste funktioner på Facebook - og du kender til nogle de mere komplekse muligheder og har et indblik i, hvornår det er bedre at bruge andre sociale medier. 

Dagen kommer til at foregå som en blanding af praktiske øvelser og oplæg, altsammen serveret professionelt af oplægsholderne. 

 

Kom til et af Kforums kommunikationskurser i Århus om  Facebook som kommunikationsværktøj - det  i Århus for begyndere og for øvede - alt om Facebook-apps, Facebook-kampagner og meget andet     Her er et af Kforums kommunikationskurser i Aarhus  i Facebook 2012     Kurser i sociale medier og Facebook 2012 i Århus

 

Program

Alt det som Facebook kan
Jacob byder velkommen og giver et kort indblik i Kforums eget arbejde på Facebook og andre sociale medier.
Jacob Gowland Jørgensen, chefkonsulent, Kforum
 
Sådan bruger du de andre sociale medier
Der findes andre vigtige sociale medier end Facebook, og selvom deres rækkevidde er mindre, så kan de med held bruges til særlige kommunikationsindsatser. Specielt kombineret med Facebook. Daniel Ord Rasmussen fra Seismonaut viser hvad du konkret kan bruge Twitter,  Google+ og LinkedIn til i det professionelle, digitale kommunikationsarbejde - og hvad de ikke duer til.  
Daniel Ord Rasmussen, rådgiver, Seismonaut. 
Daniel udvikler sociale mediestrategier, og er en rigtig god formidler inden for sociale medier og udviklingen af dem. 
 
Facebook som kommunikations- og dialogkanal
Ask Hybel gennemgår hvad Facebook kan kommunikationsmæssigt, og viser eksempler på organisationer der har haft succes på Facebook. Han giver dig også indblik i, hvordan du grundlæggende kan arbejde med Facebook på din egen side, på andres sider og via dit almindelige website - og hvordan disse indsatser med held kan tænkes sammen. 
Ask Hybel, konsulent, Advice Digital. Ask har stor undervisningserfaring inden for digitale medier og hjemmesidesystemer, og er en aktiv bidragsyder til udviklingen af sociale medier i Danmark
 
Frokost
 
Sådan virker Facebook efter "timeline" - en praktisk introduktion
Facebook stiller en række kernefunktioner gratis til rådighed, Ask gennemgår de vigtigste funktioner trin for trin. Han kommer med masser af praktiske tips og tricks, og du får selv lov til at afprøve din nye viden i praksis på din egen computer, så du får din nye viden ind under huden. Vi arbejder både med vores egne Facebook-sider, og lærer hvordan vi kan bruge andre Facebook-sider sider og Facebook-programmer på vores eget vores website som effektive værktøjer i kommunikationen. 
Ask Hybel, konsulent, Advice Digital.
 
Din udfordring på Facebook
Vi tager fat i dine udfordringer, og du får hjælp fra oplægsholderne og de andre deltagere til konkrete løsninger, systemspørgsmål og udviklingsideer. 
Ask Hybel & Jacob Gowland Jørgensen
 
Tak for i dag
 
 
     

Udbytte

Efter kurset kan du, dine kolleger og din organisation:
  • Selv udvikle jeres nuværende (eller kommende) Facebook-side 
  • Nå jeres målgrupper på det rigtige tidspunkt og med det rigtige indhold på Facebook
  • Håndtere manglende debat, kritiske indlæg og diskussioner på Facebook
  • Blive mere effektivt kommunikerende på de andre store sociale medier Twitter, Google+ og LinkedIn

Mød

Daniel Ord Rasmussen, rådgiver, Seismonaut
Daniel udvikler sociale mediestrategier, og er en rigtig god formidler inden for sociale medier og udviklingen af dem. 
 
Ask Hybel, konsulent, Advice Digital
Ask har stor undervisningserfaring inden for digitale medier og hjemmesidesystemer, og er en aktiv bidragsyder til udviklingen af sociale medier i Danmark
 
Thomas Højbjerg Hestehave
Udover de to oplægsholdere har vi også inviteret Thomas Hestehave med. Han er nyuddannet kommunikatør, og har skrevet speciale om, hvad der får brugerne til at kommunikere med og "like" virksomheder og organisationer på Facebook. Thomas vandt - sammen med sin specialemakker - Kforums specialepris ´11 for bedste kommunikationsspeciale. Thomas er med som videnperson hele dagen. 
Ask Hybel
Direktør
Cope
Thomas Højbjerg Hestehave
Marketing Coordinator & Copywriter
MacArtney Underwater Technology
Daniel Ord Rasmussen
Senioranalytiker
Seismonaut

Praktisk

Hvornår?
K-dagen løber af stablen 27. september. Kom fra 9.00 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.30 præcis. Tidspunktet passer med lyntoget fra Fyn. 


Hvor?
K-dag finder sted hos Recommended, Filmbyen 4, Aarhus. 


Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på K-dagen besættes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er 4990 kr. ekskl. moms. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura. Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i dit sted.

 

Studenterplads
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil. Studenterpladsen på denne K-dag er optaget. 


Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Jacob Gowland Jørgensen på 3342 2160. Du kan også maile til kdag@kforum.dk.

 

 

Sådan finder du

Filmbyen 4,
8100 Aarhus

FAQ

9357 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Torsdag 27. september 2012
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)

Kontakt

Mød

Ask Hybel
Direktør
Cope
Thomas Højbjerg Hestehave
Marketing Coordinator & Copywriter
MacArtney Underwater Technology
Daniel Ord Rasmussen
Senioranalytiker
Seismonaut

Få nyhedsbrev

Intensivt forløb til dig

Content marketing bootcamp

Start 26. oktober
Fem halve dage i oktober og november

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.