Kursus i Facebook :: Et af Kforums kurser om sociale medier i København

Få succes med Facebook

På dette kursus får du konkret og brugbar viden om, hvordan du i praksis bruger Facebook som kommunikationskanal efter at den seneste ændring "Timeline" er slået igennem. Du lærer kernefunktionerne at kende gennem konkrete øvelser og bliver fortrolig med de mange muligheder, systemet tilbyder, så I kan kommunikere mest effektivt. Du får også konkret viden om hvad du kan bruge fire andre vigtige sociale medier til i kommunikationsarbejdet. K-dagen er et af Kforums kommunikationskurser om sociale medier i København, og vi har et lignende et i Aarhus 27.9.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Facebook er verdens førende sociale medie. Fra at have været et socialt medie, der primært appellerede til privatpersoner, er det i dag et seriøst redskab for virksomheder og organisationer i både den interne og eksterne kommunikation.

Alligevel dukker der mange spørgsmål op, når vi kommunikatører skal til at bedrive Facebook-kommunikation: Hvilken type Facebook-side skal vi oprette? Hvilke funktioner er der? Hvor meget er gratis? Skal vi bruge apps? Hvordan skal vi skrive på siden, så vi får "likes"? Er kommentarer lige så vigtige som "delinger"? Hvordan bruger vi Facebook som digital kommunikationskanal i forhold til vores website?

Det er nogle af de mange spørgsmål, vi besvarer på K-dagen. Selvom fokus er på Facebook, får du også konkret viden om hvad du kan bruge Twitter, Google+ og LinkedIn til, hvordan de kan supplere hinanden og hvad de ikke duer til.  

 
Tilmeld dig i højresiden eller læs mere herunder

 

Så tag med til K-dag i København og:
  • Bliv hjulpet med at opbygge og udvikle din egen nuværende eller kommende Facebook-side
  • Få konkrete råd om, hvordan du kommunikerer på Facebook ifht. sprog, timing, kritiske indlæg og redaktion
  • Få overblik over hvornår du skal bruge Twitter, Google+ og LinkedIn i stedet for Facebook
  • Mød andre, der arbejder - eller gerne vil arbejde - med sociale medier som kommunikationsredskab

K-dagen er for dig, der gerne vil blive bedre til at bruge funktionerne og mulighederne på jeres kommende eller nuværende Facebook-side. Når du har været på kurset, kan du selv bruge de vigtigste funktioner på Facebook - og du kender til nogle de mere komplekse muligheder og har et indblik i, hvornår det er bedre at bruge andre sociale medier. 

Dagen kommer til at foregå som en blanding af praktiske øvelser og oplæg, altsammen serveret professionelt af oplægsholderne. 

 

Kom til et af Kforums kommunikationskurser i København om  Facebook som kommunikationsværktøj - for begyndere og for øvede - alt om Facebook-apps, Facebook-kampagner og meget andet     Her er et af Kforums kommunikationskurser i København  i Facebook 2012 - vi har også et i Aarhus     Kurser i Facebook og sociale medier 2012 i København

 

Program

Alt det som Facebook kan
Jacob byder velkommen og giver et kort indblik i Kforums eget arbejde på Facebook og andre sociale medier.
Jacob Gowland Jørgensen, chefkonsulent, Kforum
 
Sådan bruger du de andre sociale medier
Der findes andre vigtige sociale medier end Facebook, og selvom deres rækkevidde er mindre, så kan de med held bruges til særlige kommunikationsindsatser. Specielt kombineret med Facebook. Andreas Klinke Johannsen viser hvad du konkret kan bruge Twitter,  Google+ og LinkedIn til i det professionelle, digitale kommunikationsarbejde - og hvad de ikke duer til.  
Andreas Klinke Johannsen, partner, Klean. Andreas er en af de mest erfarne rådgivere inden for sociale medier i Danmark. Han er grundlægger af CMS-virksomheden Synkron, har været associeret partner i Wemind og direktør i Socialsquare.
 
Facebook som kommunkations- og dialogkanal for organisationer
Ask Hybel gennemgår hvad Facebook kan kommunikationsmæssigt, og viser eksempler på organisationer der har haft succes på Facebook. Han giver dig også indblik i, hvordan du grundlæggende kan arbejde med Facebook på din egen side, på andres sider og via dit almindelige website - og hvordan disse indsatser med held kan tænkes sammen. 
Ask Hybel, konsulent, Advice Digital. Ask har stor undervisningserfaring inden for digitale medier og hjemmesidesystemer, og er en aktiv bidragsyder til udviklingen af sociale medier i Danmark
 
Frokost
 
Sådan virker Facebook efter "timeline" - en praktisk introduktion
Facebook stiller en række kernefunktioner gratis til rådighed, Ask gennemgår de vigtigste funktioner trin for trin. Han kommer med masser af praktiske tips og tricks, og du får selv lov til at afprøve din nye viden i praksis på din egen computer, så du får din nye viden ind under huden. Vi arbejder både med vores egne Facebook-sider, og lærer hvordan vi kan bruge andre Facebook-sider sider og Facebook-programmer på vores eget vores website som effektive værktøjer i kommunikationen. 
Ask Hybel, konsulent, Advice Digital.
 
Din udfordring på Facebook
Vi tager fat i dine udfordringer, og du får hjælp fra oplægsholderne og de andre deltagere til konkrete løsninger, systemspørgsmål og udviklingsideer. 
Ask Hybel & Jacob Gowland Jørgensen
 
Tak for i dag
 
 
     
 

Udbytte

Efter kurset kan du, dine kolleger og din organisation:
  • Selv udvikle jeres nuværende (eller kommende) Facebook-side 
  • Nå jeres målgrupper på det rigtige tidspunkt og med det rigtige indhold på Facebook
  • Håndtere manglende debat, kritiske indlæg og diskussioner på Facebook
  • Blive mere effektivt kommunikerende på de andre store sociale medier Twitter, Google+ og LinkedIn
 
Kforum tilbyder alle slags efteruddannelse i kommunikation
 

Mød

Ask Hybel, konsulent, Advice Digital
Ask har stor undervisningserfaring inden for digitale medier og hjemmesidesystemer, og er en aktiv bidragsyder til udviklingen af sociale medier i Danmark
 
Andreas Johannsen, partner, Klean. Andreas er en af de mest erfarne rådgivere inden for sociale medier i Danmark. Han er grundlægger af CMS-virksomheden Synkron, har været associeret partner i Wemind og direktør i Socialsquare
 
Læs mere herunder
Ask Hybel
Direktør
Cope
Andreas Klinke Johannsen
Associeret netværksleder, Kforum og Digital strateg
Selvstændig

Praktisk

Hvornår?

K-dagen løber af stablen 3. oktober. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis. 


Hvor?
K-dag finder sted centralt i København. Vi har også et kursus i Århus - se her


Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på Kdag besættes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er 4990 kr. ekskl. moms.
Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i dit sted.

 

Studenterplads
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil. Studenterpladsen på denne K-dag er taget. 


Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Jacob Gowland Jørgensen på 3342 2160. Du kan også maile til kdag@kforum.dk.

 

 

Mød Ask Hybel og Daniel Ord Rasmussen på Facebook-kurset i København
 
Sådan finder du
Kforum
Gl. Kongevej 3E,
1610 København V

FAQ

9357 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Onsdag 3. oktober 2012
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)

Kontakt

Mød

Ask Hybel
Direktør
Cope
Andreas Klinke Johannsen
Associeret netværksleder, Kforum og Digital strateg
Selvstændig

Få nyhedsbrev

Intensivt forløb til dig

Content marketing bootcamp

Start 26. oktober
Fem halve dage i oktober og november

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.