Skrivekursus i København om at skrive gode tekster til web med fokus på SEO og content marketing

Skriv tekster til web, som Google og dine brugere elsker

Er du marketing- eller kommunikationsmedarbejder, journalist eller blogskribent, så tag på kursus hos Kforum og Bureaubiz og lær, hvordan du laver kvalitetsindhold og tekster til web, som både Google og dine brugere elsker.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

 
Som indholdsproducent er Google både din bedste ven og din værste fjende. For hvis jeres brand, artikel eller blog ikke ligger højt i Google, skal jeres kendskabsgrad være så høj, at brugerne helt af sig selv besøger jeres site. Men hvordan laver du indhold, der booster jeres brand og øger jeres eksponering i Google? Og hvordan finder du vinkler og uudnyttet potentiale i de mindre mainstream søgeord? Hvordan matcher dit indhold de kræsne brugeres efterspørgsel, og hvordan skriver du tekster, der fanger og fungerer på forskellige platforme?
 
Tag på kursus hos Kforum og Bureaubiz, hvor du bliver stærk til SEO og lærer at skrive godt til nettet.
 
På kurset 30. august:
 
  • Bliver du klogere på Googles algoritmer og søgeeksponering
  • Får du viden og skrivetips til at opkvalificere dine tekster, så de kort og præcist rammer brugernes behov
  • Får du research-metoder og værktøjer til at afdække brugeradfærd og hensigter, så dit indhold rammer plet
  • Lærer du, hvordan dit indhold og dine tekster kan give forretningsmæssig værdi
 
Kurset er for dig, der er marketing- eller kommunikationsmedarbejder, journalist eller blogskribent eller som på anden vis producerer indhold til websites. Du har ikke den store SEO-erfaring, men vil gerne have tips og nye værktøjer til at skrive endnu bedre og brugerrettede tekster til web.
 
 

Program

Velkommen
Karen Lillelund Knudsen, kursus- og netværksleder, Kforum.
 
Formiddagens program bliver ledet af Michael Rurup Andersen, partner og senior specialist i SEO og AdWords hos Novosight. Han vil trin for trin tage dig gennem viden og værktøjer, så du er klædt på til at gå hjem og arbejde strategisk med web-tekster og SEO.
 
Hvorfor Google og SEO er vigtige for dine web-tekster
Der var engang, hvor SEO var lig med ulæselig og usammenhængende tekst og uendelige gentagelser af det samme nøgleord. Den tid er heldigvis forbi, men det betyder ikke, at du kan hvile på laurbærrerne, når du skriver tekster og laver indhold til web. Men hvordan opererer Google, hvad søger brugerne efter og hvordan bygger de deres søgning op? Michael Rurup Andersen giver dig en introduktion til de vigtigste Google-algoritmer og grundprincipperne i SEO, så du er klædt på med den fornødne viden til at arbejde mere strategisk på at opfylde jeres forretningsmæssige målsætninger, når du laver indhold og tekster til nettet.
 
Lav indhold, der giver fuld valuta for pengene på Google - og mål på din indsats
Uanset om dit mål er sælge eller at øge opmærksomheden omkring jeres brand eller virksomhed, går vejen dertil gennem dine web-tekster og det indhold, du producerer. For kliks, bookmarks og brugerinteraktioner giver konvertering og værdi til hele websitet - og i sidste ende jeres forretning. Og det er her, din succes skal måles. Du får værktøjerne til at opsætte mål, du rent faktisk kan måle på - og eksempler på, hvordan andre har arbejdet strategisk med SEO med et succesfuldt resultat.
 
Lær at researche dig til det rette indhold
Når man vil arbejde strategisk med SEO og tekster til web, kræver det en helt ny tilgang til indholdsproduktionen. I stedet for at gætte på hvad brugerne vil have, kan du - med det rette forarbejde - ramme lige ned i deres behov. Med de rigtige værktøjer og forudgående research kan du skærpe din tekst, så den på emneniveau rammer plet.
 
Du får en gennemgang af den mest optimale metode til at kortlægge, hvordan du skaber indhold der rammer plet gang på gang -  både hos målgruppen, men også i søgeresultaterne. Du lærer blandt andet, hvordan du bruger gratisværktøjer, som for eksempel Google Analytics, til at indsamle interne og eksterne data til at imødekomme din målgruppes efterspørgsler - og som samtidig tilgodeser Google’s algoritmer.
 
NB: Gratisværktøjerne giver kun adgang til en begrænset mængde data, men hvis du ikke har arbejdet strategisk med SEO før, kan du opkvalficere dit indhold markant.
 
Frokost
 
Eftermiddagens program bliver ledet af Nikoline Christensen, senior marketing- og kommunikationskonsulent hos Danica Pension. Nikoline vil give dig skrivetips gennem øvelser, eksempler og viden. Og du får metoder til at skrive bedre web-tekster.
 
Skriv klart og catchy 
Glem alt om lange udredninger og malerisk sprog. Dine læsere er utålmodige. Punktum. Og de tilgår oven i købet dit website på både computer og mobil. Og som du sikkert ved, er der en væsentlig forskel på at skrive tekster til trykte medier og tekster til web. Men hvad virker, og hvad bør du undgå? Og hvordan skriver du, så du rammer dine læsere og får dem til at handle? Nikoline Christensen giver dig konkrete metoder til at skrive klart og catchy. Du får blandt andet tips til, hvordan du tager dine læsere i hånden gennem teksten og adfærdspsykologiske tricks til at skabe konvertering. 
 
Workshop: Sådan forbedrer du din egen web-tekst
Vi arbejder med jeres konkrete web-tekster, som I har sendt os inden kursusdagen. Nikoline giver eksempler på forbedringer og muligheder, og vi arbejder med forskellige skriveøvelser, så du får de nye metoder ind under huden. Workshoppen veksler mellem korte oplæg, øvelser og plenum-diskussion.
Nikoline Christensen.
 
Afrunding og tak for i dag
Karen Lillelund Knudsen, Kforum
 

Udbytte

Efter denne K-dag kan du og din organisation:
 
  • Arbejde strategisk med SEO, når I laver indhold og tekster til web
  • Begynde at bruge SEO allerede i research-fasen af indholdsproduktionen, så I øger chancen markant for at dukke op i brugernes søgeresultater
  • Optimere jeres web-tekster betydeligt, så de bliver lette for brugerne at læse - og måske oven i købet forlænger besøgstiden på jeres side og skaber konverteringer
 
 
 

Mød

Michael Rurup Andersen, partner og senior specialist i SEO og AdWords hos Novosight. Michael har mange års erfaring med rådgivning, undervisning og håndteringen af online markedsføring. Han er særligt dygtig udi dataanalyse, SEO, AdWords, content marketing, konverteringsoptimering og email markedsføring. Michael har erfaring fra begge sider af forhandlingsbordet - dels som kunsulent i et stort bureau, hvor han har løst opgaver for top 100 brands som SAS, Codan, VELUX og LEGO. Han har også været ansat i en mindre virksomhed, som inhouse online marketing manager. I dag har han eget online branding bureau sammen med kompagnonen Julian Christmas.
 
Nikoline Christensen, senior marketing- og kommunikationskonsulent Danica Pension. Nikoline arbejder primært med nudging og adfærdsdesign - og har de sidste år især haft fokus på nudging i digitale processer for både små og store offentlige som private virksomheder. Tidligere har Nikoline blandt andet siddet på redaktionen på BRO blog og arbejdet med content marketing og copywriting hos Hjaltelin Stahl. 
 
Michael Rurup Andersen
Indehaver
Novosight
Nikoline Kærgaard Christensen
Commercial Behavioral Designer og Copywriter
Danica Pension, Danske Bank Group
Nikoline arbejder primært med nudging og adfærdsdesign - og har de sidste år især haft fokus på nudging i digitale processer for både små og store offentlige som private virksomheder. Tidligere har Nikoline blandt andet siddet på redaktionen på BRO blog og arbejdet med content marketing og copywriting hos Hjaltelin Stahl.

Praktisk

Hvornår?
K-dagen løber af stablen tirsdag den 30. august 2016. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis og slutter kl. 16.00.
 
Hvor?
K-dagen afholdes hos Kforum, Gammel Kongevej 3E 4.sal, 1610 København V.

Hvordan melder jeg mig til?
Du melder dig til under fanen 'tilmelding' ovenfor eller på tilmeldingsknappen i højrespalten.
Pladserne på K-dagen udfyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind, så meld dig til hurtigst muligt. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 4990 (ekskl. moms).
Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Din tilmelding er bindende, men bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i dit sted.
 
Hvad skal jeg medbringe?
  • En fuldt opladt bærbar computer
  • Et eksempel på en af dine web-tekster. 
NB: Inden kursusdagen sender vi dig en mail og beder dig sende et eksempel på en af dine web-tekster. Vi arbejder med teksten på dagens workshop, så det skal være en tekst, du gerne vil have feedback på.
 
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de vigtigste pointer fra dagen på din K-profil.
Studenterpladsen på denne K-dag er: Taget.
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Karen Lillelund Knudsen på 33 42 21 60. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk
 
Vi glæder os til at se dig!
 
Sådan finder du
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4.sal,
1610 København V.

FAQ

9357 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Tirsdag 30. august 2016
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)

Kontakt

Mød

Michael Rurup Andersen
Indehaver
Novosight
Nikoline Kærgaard Christensen
Commercial Behavioral Designer og Copywriter
Danica Pension, Danske Bank Group

Få nyhedsbrev

Intensivt forløb til dig

Content marketing bootcamp

Start 26. oktober
Fem halve dage i oktober og november

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.