Kursus i København om at bruge Snapchat professionelt

Lær at bruge Snapchat professionelt

1,2 millioner bruger Snapchat. Din teenagedatter gør det, jeres studentermedhjælper gør det, og dine kunder og brugere gør det. Men hvordan kan Snapchat give forretningsmæssig værdi, når indholdet forsvinder efter få sekunder? Tag på kursus hos Kforum & Bureaubiz og lær, hvordan du bruger Snapchat professionelt.

Om K-dagen

Snapchat er det hurtigst voksende sociale medie i Danmark, og især unge under 30 år er flittige brugere. Indholdet er spontant og uforpligtende, og billeder og videoer forsvinder lige så hurtigt, som de opstår.
 
De fleste deler indhold med mere end 200 venner på Facebook, men på Snapchat har den gennemsnitlige bruger kun 28 venner. Virksomheder, der formår at knække Snapchat-koden, kommer altså helt ind bag lukkede døre og kan blive en del af brugerens allernærmeste venner. 
 
Snapchat giver mulighed for at skabe en helt unik kommunikationsform mellem virksomhed og bruger. Men hvordan får I foden indenfor? Hvilket indhold gør sig bedst på Snapchat? Og hvordan får I mest ud af jeres annoncering på Snapchat? Hiv en dag ud af kalenderen tirsdag den 28. februar og bliv klogere på, hvordan du bruger Snapchat professionelt. 
 
På kurset får du:
 
  • Viden om og indblik i adfærden på Snapchat, hvilke målgrupper du kan forvente at ramme, og hvordan du kan bruge Snapchat professionelt i din kommunikation og markedsføring
     
  • Konrkrete tips til, hvordan du formidler indhold på Snapchat
     
  • Viden om og gode råd til annonceringsmuligheder på Snapchat
     
  • Mulighed for at arbejde med Snapchat i praksis. 

Kurset er for dig, der overvejer eller så småt er begyndt på at bruge Snapchat i din kommunikation eller markedsføring.

Program

Velkommen
v/ Pia Osbæck, journalist og kursus- og netværksleder hos Bureaubiz
 
Sådan kommer du godt fra start med Snapchat
Hvad er det, Snapchat kan? Hvad kendetegner adfærden på Snapchat? Og hvad skal der til, for at I som virksomhed kan hoppe med på Snapchat-bølgen? Du bliver klogere på, hvordan Snapchat kan bruges professionelt og kommercielt, og du får en række eksempler på, hvordan mediet er blevet brugt på tværs af kommercielle afsendere, medier og kendisser.
v/ Jacob Holst Mouritzen, Invention Director hos Mindshare
 
Lær at formidle indhold på Snapchat
Snapchat er den helt oplagte storytelling-app, og ingen andre sociale medier giver den samme interaktion med brugerne. Men hvordan formidler du allerbedst nyheder på snapchat, og hvilken type indhold skal du fokusere på? Vi går i dybden med den praktiske udførsel af Snapchats Story-funktion. Gennemgangen illustrerer de muligheder Snapchat giver dig, og du bliver mere fortrolig med mediet og funktionerne. Husk at medbringe en smartphone med Snapchat installeret.
v/ Mikkel Rossing, Head of Strategic Partnerships hos Mindshare
 
Få tips og tricks fra en organisation, der benytter Snapchat 
Case på vej
 
Styrk jeres tilstedeværelse på Snapchat med annoncering
Sidste år blev annoncering lanceret i USA, og inden længe vil danske virksomheder også have muligheder for at bruge annoncekroner på Snapchat. Jacob og Mikkel giver dig deres bedste råd til annoncering på Snapchat, så du er på forkant, når sponsorerede stories, videoer og filtre rammer Danmark i starten af 2017. 
v/ Jacob Holst Mouritzen og Mikkel Rossing
 
Workshop: Arbejd strategisk og professionelt med Snapchat
Hvad gælder særligt for Snapchat som socialt medie, hvilke målgrupper kan I forvente at ramme, og hvilket formål skal jeres Snapchat-indsats tjene? Skal mediet bruges til branding, markedsføring med særlige budskaber, kundeservice, rådgivning eller til noget helt fjerde? I mindre grupper arbejder I workshoppen praktisk med, hvordan Snapchat kan bruges til forskellige formål og målgrupper. Vi ser historierne igennem i fællesskab, og I får feedback på indholdet.
v/ Jacob Holst Mouritzen og Mikkel Rossing
 
Afrunding, spørgsmål og tak for i dag
v/ Pia Osbæck

Udbytte

Efter denne halve dag har du fået:
 
  • Værktøjer og inspiration til, hvordan Snapchat kan give din virksomhed forretningsmæssig værdi
     
  • Viden om, hvordan I kan styrke jeres tilstedeværelse på sociale medier med Snapchat
     
  • Praktisk erfaring med indholdsproduktion på Snapchat
     
  • Viden om annonceringsmuligheder på Snapchat
     

Mød

Jacob Holst Mouritzen
Invention Director
Mindshare
Jacob Mouritzen er ansvarlig for Mindshare’s kommunikationsafdeling, hvor han har det daglige ansvar for det kreative team, såvel som social media og strategerne. Som rådgiver bevæger han sig primært indenfor branding og adfærdsændring med speciale i sociale medier. Jacob har været i branchen siden 2010 og har blandt andet arbejdet med Faxe Kondi, Ford, Røde Kors, Dansk Ungdoms Fællesråd og 3F.
Mikkel Rossing
Head of Strategic Partnership
Mindshare
Mikkel Rossings speciale er rådgivning inden for partnerskaber med henblik på at skabe værdi for virksomheden, partneren og målgruppen. Han har de sidste år arbejdet med og aktiveret partnerskaber på tværs af platforme med blandt andet YouTubere, Roskilde Festival, Eurovision, Scarlet Pleasure og AGF.

Praktisk

Hvornår?
K-dagen løber af stablen torsdag den 28. februar 2017. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis og slutter kl. 16.00.

Hvor?
K-dagen finder sted centralt i København. Nærmere info følger, når vi nærmer os datoen for kurset.
 
Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde feltene her. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Medlemmer af DJ får kurset til halv pris. Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusiv frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding. 
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat og DJ-rabat).
 
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil.
Studenterpladsen på denne K-dag er: Optaget.
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Pia Osbæck på 24 27 32 38. Du kan også skrive til pia@bureaubiz.dk.
 
Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du
Kforum & Bureaubiz
Gammel Kongevej 3E, 4. sal,
1610 København V
8329 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Tirsdag 28. februar 2017
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
Medlemmer af DJ får kurset til halv pris.

Kontakt

Mød

Jacob Holst Mouritzen
Invention Director
Mindshare
Mikkel Rossing
Head of Strategic Partnership
Mindshare

Få nyhedsbrev

Intensivt forløb til dig

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.