Kommunikationskursus i København om at lave grafisk indhold til web og digitale platforme

Boost dine budskaber med infografik

Tag med til K-dag og bliv trænet i, hvordan du omsætter kompleks information og data til visuelle infografikker, der huskes bedre end tung tekst. Og lær, hvordan du effektivt får dine budskaber ud til medarbejdere, kunder og interessenter.

Om K-dagen

 
Der er kamp om opmærksomheden, og brugere, medlemmer og medarbejdere lider af informations-overload. Derfor er det vigtigere end nogensinde, at du som kommunikatør kan omsætte data og informationer til visuelle fortællinger.
 
Med infografikker bliver dit indhold mere delevenligt, tilgængeligt og attraktivt - og sætter sig fast i din modtagers erindring. Uanset om du skal formidle resultater fra årsrapporten, retningslinjer og strategier, eller gøre indholdet på sociale medier mere fængende, kan infografikker hjælpe den gode kommunikation på vej.

Det kræver en gennemtænkt strategi, viden om, hvordan du bygger en infografik op og balancerer mellem visuelle elementer og skarp tekst.
 
Alt det dykker vi ned i på denne K-dag, hvor du:
  • Lærer at visualisere din virksomheds data og informationer
  • Får en introduktion til designprincipper
  • Afprøver dagens læring i praksis og tager hul på din (måske) første infografik
  • Lærer at konceptualisere infografikker, organisere information og sætte det hele ind i en let forståelig kontekst
  • Får kendskab til en række gratis visualiseringsværktøjer

K-dagen er for dig, der laver indhold til web, intranet eller sociale medier, og som har brug for at kunne lave visuelt indhold på egen hånd i dit daglige arbejde. Du er temmelig sikkert webredaktør, kommunikationsmedarbejder eller journalist. K-dagen er IKKE for dig, der er grafiker.

Program

Kom visuelt godt fra start med de rigtige designprincipper
Hvilke elementer bør en god infografik bestå af? Og hvordan balancerer du mellem den rette andel tekst og visuelle elementer? Gert K. Nielsen gør dig klogere på designprincipperne for infografik, og du får en række eksempler på både gode og mindre vellykkede infografikker. Du får en essentiel dos & don'ts-liste, så du er klædt bedst muligt på til at arbejde visuelt med dine data og informationer hjemme i organisationen.
Gert K. Nielsen, grafiker og ejer af Emotion. 
 
Fra datamængde til visuelt sundhedsbarometer
VELUX har taget temperaturen på sundhedstilstanden i de europæiske hjem. Med 12.000 besvarelser har det været sin sag at få formidlet undersøgelsens resultater. Men med infografik som strategisk værktøj har VELUX formået at formidle den komplekse information så præcist, at de er blevet dagsordenssættende inden for indendørsklima på tværs af Europa. Susanna giver dig unik indsigt i VELUX’ arbejde med infografik i PR- og PA-arbejdet, og du får indspark til, hvordan du kan arbejde strategisk med infografik i din organisation.
Susanna Beranova, Senior Corporate Brand Manager, VELUX Group
 
Lav visuelle diagrammer på nul komma fem
Årsrapporten, tilfredshedsundersøgelsen eller kvartalsregnskabet. Jeres organisation er fuld af data, som med fordel kan visualiseres, så budskaberne bliver lettere at afkode og formidle. Vi kigger nærmere på gratisprogrammet Datawrapper. Nikolaj Ingemann giver dig en introduktion til, hvordan du bruger programmets bedste grafiske elementer, så du er klædt på til at arbejde i det på egen hånd.
Nikolaj Ingemann, datajournalist, Bias.
 
Lær de vigtigste infografiske kneb og tag hul på din første infografik
Infografikker er ikke kun forbeholdt grafikere og alle dem, der har den store Adobe-pakke.
Vi dykker ned i det gratis designprogram, Piktochart og gennemgår de vigtigste og mest basale funktioner.
Du medbringer nogle statistikker, en guide eller andet, I skal have visualiseret i din organisation, og vi tager hul på din (måske) første infografik. Vi arbejder med ikoner, farveskalaer og formater, så du får testet dagens designprincipper i praksis.
Jakob Høppermann, digital chef, ROBERT/BOISEN & Like-minded.
 

Udbytte

Efter denne K-dag kan du og din organisation:
 
  • Optimere jeres kommunikation og budskaber med infografikker
  • Gøre jeres indhold mere tilgængeligt og delevenligt på web, intranet og sociale medier
  • Nå bredere ud med essentiel information både internt og eksternt

Mød

Gert K. Nielsen
Grafiker
Emotion
Grafiker og selvstændig i virksomheden, Emotion, med speciale i infografik, illustrationer, visualisering og animeret grafik. Har mange års erfaring med infografik og visuel journalistik - bl.a. som konsulent og redaktør på 24Timer.
Susanna Beranova
Senior Corporate Brand Manager
VELUX Group
Arbejder med udvikling af VELUX' brand-identitet og stakeholderpleje. Har en baggrund i corporate branding og reputation management - senest fra konsulenthuset, Reputation Institute, hvor hun har hjulpet virksomheder med at styrke stakeholderrelationer gennem den rigtige kommunikation.
Nikolaj Ingemann
Datajournalist og redaktør
Bias
Arbejder med datajournalistik på Kforums webmedie, Bias, som er en platform for infografik, datajournalistik og fakta. Har tidligere arbejdet som journalist i Berlingske Research og DR Nyheders research-afdeling.
Jakob Høppermann
Digital chef
ROBERT/BOISEN & Like-minded
Digital chef på reklamebureauet Robert/Boisen & Like-minded med ansvar for den digitale vinkel i bureauets kreative arbejde. Har fokus på at formidle kompliceret fakta vha. målrettet visuel kommunikation tilpasset den enkelte målgruppe.

Praktisk

Hvornår?
Torsdag den 23. marts 2017. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder 9.15 præcis.

Hvor?
K-dagen finder sted centralt i København. Nærmere info følger, når vi nærmer os datoen for kurset.

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde feltene her. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Medlemmer af DJ får kurset til halv pris. Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusiv frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat og DJ-rabat).

Hvad skal jeg medbringe?
  • En bærbar computer, gerne fuldt opladt
  • Dit login til Datawrapper  og Piktochart, hvor du inden K-dagen har registreret dig som bruger
  • Statistikker, guides eller andet, I skal have visualiseret i din organisation

Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de vigtigste pointer fra dagen på din K-profil.
Studenterpladsen på denne K-dag er: Taget.

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Louise Grau på 33 42 21 60. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk

Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4.,
1610 København V.
8329 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Kun få ledige pladser
Dato:
Torsdag 23. marts 2017
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
Medlemmer af DJ får kurset til halv pris.

Kontakt

Mød

Gert K. Nielsen
Grafiker
Emotion
Susanna Beranova
Senior Corporate Brand Manager
VELUX Group
Nikolaj Ingemann
Datajournalist og redaktør
Bias
Jakob Høppermann
Digital chef
ROBERT/BOISEN & Like-minded

Få nyhedsbrev

Intensivt forløb til dig

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.