Facebook som kommunikationsredskab

Facebook er et af verdens førende sociale medier. Fra at have været et socialt medie, der primært appellerede til privatpersoner, er det i dag også et seriøst redskab for virksomheder og organisationer; både i den interne og i den eksterne kommunikation. Alligevel dukker der mange spørgsmål op, når vi kommunikatører skal bruge Facebook som kommunikationsredskab: For hvordan ved vi, at det virker? Hvad gør vi, når folk ikke bruger det, som vi gerne vil have det? Skal vi have en Facebook-politik? Og hvordan bruger vi det i samspil med andre kommunikationsværktøjer?

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

 

 

:: NB: Dette kursus er allerede afholdt – se vores nye kurser her http://www.kforum.dk/kurser ::

 

Tag med til K-dag og:

  • Få inspiration og gode råd til, hvordan du kan bruge Facebook som kommunikationsredskab
  • Hør om Facebooks styrker og begrænsninger i virksomhedernes online strategi.
  • Hør om Facebook-politik, retningslinjer og overvågning
  • Hør om succeshistorier med Facebook som markedsføringsredskab
  • Mød andre, der arbejder eller gerne vil arbejde med Facebook som kommunikationsredskab

 

K-dag er for:

Alle, der arbejder med kommunikation og sociale medier, og som integrerer eller gerne vil integrere Facebook i kommunikationen.

 

Hvad kræver K-dagen af dig?
Dagen kommer til at foregå som en blanding af oplæg, diskussion og debat. Når du tilmelder dig, vil du blive bedt om at skrive en kort begrundelse for, hvorfor du deltager.

Program

 

Facebook - kommercielt eller socialt medie?

Halvdelen af Danmarks befolkning og mere end 400 mio. brugere på verdensplan kan ikke tage fejl. Facebook holder. Det globale, sociale spindelvæv, der forbinder venner, organisationer og virksomheder, har gået sin sejrsgang verden over. Og den massive popularitet skaber interesse fra kommerciel side. Både virksomheder og organisationer prøver hårdnakket at knække koden til markedet. Men er der kommercielle muligheder i Facebook – eller er er det “kun” et socialt medie? Med udgangspunkt i Dwarf’s analyse fra foråret 2010 tager Magnus Barsøe fra Dwarf A/S pulsen på Facebook og diskuterer de sociale mediers styrke og begrænsninger i virksomhedernes online strategi.

Magnus Barsøe, forretningsudvikler, Dwarf A/S

 

Markedsføring på Facebook; gør kunderne til sælgere

Hvilke forventninger har danskerne til de virksomheder, de møder på Facebook? Flere tusind danske virksomheder markedsfører sig i dag på Facebook, og mens nogle har succes, har andre endnu svært ved at finde den rette strategi. Hvilke menneskelige dynamikker skal man tage højde for i planlægningen, og hvad gør man, når reklamer på Facebook er et fy-ord? Få indblik i danske succés-cases og se, hvordan de strategiske overvejelser kan udmøntes i praksis.

Mikael Lemberg, Relation Manager, KOMFO

 

FROKOST

 

Facebook-politikkens anatomi

Over 2 mio danskere er på Facebook og bruger i stigende grad sociale netværk i deres omgang med andre. Hvordan skal virksomheder forholde sig til deres medarbejderes brug af sociale medier? Hvor går skellet mellem arbejdsliv og privatliv, og findes der overhovedet noget privat på nettet? Det er en række af de dilemmaer og udfordringer, som community manager Astrid Haug fra Berlingske Tidende vil belyse. Berlingske Tidende er en af de få danske virksomheder, der har valgt at lave guidelines for medarbejdernes brug er sociale medier.

Astrid Haug, community manager, Berlingske Tidende

 

Telmore og Facebook: En succéshistorie

Telmore har brugt Facebook som markedsføringsredskab siden foråret 2009. Webtekstjonglør Karen Møller Christenen fortæller om Telmores konkrete erfaringer med Facebook: Hvad har fungeret godt, og hvad har fungeret mindre godt? Hvordan bruger Telmore Facebook aktivt i kampagner og kommunikation? Hvad er mediet godt til samt nogle overvejelser om, hvorfor lige Facebook har fungeret for Telmore.

Karen Møller Christensen, webtekstjonglør, Telmore

 

Facebook er et vigtigt redskab for 3F

3F bruger Facebook til direkte dialog med medlemmer, potentielle medlemmer og omverdenen. 3F's medlemmer deltager normalt ikke aktivt i den offentlige debat, men da 3F fx efterlyste alternativer til nedskæringspakken, kom der over 100 forslag i løbet af en time. I løbet af en dag var der kommet 157 forslag fra en gruppe, som ellers aldrig ville have skrevet et læserbrev eller deltaget i et politisk møde. I dag indgår Facebook i strategien for medlemshvervning, og allerede den første dag siden på Facebook var i luften, gav den nye medlemmer. Webredaktør Susanne Fasting fortæller om 3F’s retningslinjer for tilstedeværelse, overvågning og opfølgning på Facebook-siden samt hvordan 3F bruger Facebook til kampagner (eksempelvis i SKÆVT-kampagnen).

Susanne Fasting, Webredaktør, 3F

Mød

Astrid Haug
digital kommunikationsrådgiver
-
Magnus Barsøe
Forretningsudvikler
Mikael Lemberg
Director of Product Management
Falcon Social
Karen Møller Christensen
Tekstforfatter og kommunikationskonsulent
karenmc.dk

Praktisk

Hvornår?

K-dag finder sted tirsdag den 21. september kl. 9.00-16.00.

Kom fra kl. 8.30 til morgenmad. Vi begynder kl. 9.00 præcis.

 

Hvor?

Det sker i Villa Wilder, Wildersgade 55, 1414 København.

 

Hvordan melder jeg mig til?


Pladserne på K-dag besættes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden. Husk eventuelt EAN-nr.

 

Hvad koster det?

Prisen er 4.900 kr. eksklusiv moms for hele dagen. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura. Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i dit sted. 

 

Studenterplads

Er besat.

 

Mere information

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Henriette Lungholt på 28 11 85 97. Du kan også maile til kdag@kforum.dk

Sådan finder du

Wildersgade 55,
1414 København K

FAQ

10803 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Tirsdag 21. september 2010
Tidspunkt:
9.00-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
4900 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Astrid Haug
digital kommunikationsrådgiver
-
Magnus Barsøe
Forretningsudvikler
Mikael Lemberg
Director of Product Management
Falcon Social
Karen Møller Christensen
Tekstforfatter og kommunikationskonsulent
karenmc.dk

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.