Content Marketing for kommunikatører

Vinderen er den, der tilbyder det bedste indhold, og som bringer det effektivt i spil på tværs af kanaler. Alle taler om Content Marketing. Men hvordan vender du kommunikationen til værdiskabende indhold for brugerne i jeres kunderejser, så det skaber præferencer og konverteringer? Tag på K-dag og lær flere og nye Content Marketing greb.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

På K-dagen lærer du, hvad god Content Marketing kan gøre for jeres kommunikation, og får ny inspiration og værktøjer til dit indholdsarbejde, som du kan gå direkte hjem og drage nytte af.  
 
Content marketing kursus kommunikation strategi strategy københavn 2014 kurser
 

Kom til K-dag om Content Marketing og bliv klogere på:
 
  • Content Marketing-strategi: Hvordan du udvikler en indholdsstrategi, hvor I ikke taler om jer selv, men om temaer, der optager jeres kunder, medlemmer eller brugere - i øjenhøjde
     
  • Konceptudvikling: Hvad godt indhold er, hvordan du kan udvikle koncepter for det - og hvordan du arbejder med det på tværs af kanaler
     
  • Conten Marketing-disciplinen: Hvordan du ændrer din egen rolle fra kommunikatør til redaktør og kurator
  • Content Marketing-organisationen: Hvordan du engagerer din organisation i at kommunikere til jeres målgrupper
  • Værdi og måling: Hvordan du kan måle værdien af jeres Content Marketing.
K-dagen er for dig, der arbejder strategisk med kommunikation og ønsker at udvikle en moderne indholdsstrategi - uanset om indsatsen er B2C, B2B eller B2B2C. Du er sikkert kommunikationschef, webansvarlig, community manager eller står i spidsen for et eller flere af jeres medier eller kanaler.
 
K-dagen byder både på skarpe, faglige oplæg og engagerende mini-workshops, hvor du omsætter dagens input og tager hul på at løse dine egne udfordringer.

Program

Content Marketing i kunderejser, der konverterer
Hvordan undgår du, at Content Marketing bliver et nyt, dyrt lag på en i forvejen høj lagkage i kommunikationsindsatsen? Content Marketing kræver intelligent indhold, der kan findes, deles og genbruges, for at blive rentabel. Baseret på konkrete cases vil Mark Thomsen introducere en metode til udvikling af din Content Marketing-strategi: Fra målsætning til planlægning af det indhold, der er byggeklodserne i den Content Marketing indsats, hvormed du skaber konvertering.
Mark Thomsen, selvstændig konsulent med ekspertise inden for content design, tidl. direktør i Advice Digital A/S.
 
Content Marketing a la Det Kongelige Teater
Det Kgl. Teater havde en målsætning om at skabe et stort fælles datawarehouse, som kunne udgive relevant indhold til brugerne på tværs af platforme - samtidig med at kundernes loyalitet blev øget og Det Kgl. Teater fik essentiel viden til udvikling af forretningen. Hør, hvordan Det Kgl. Teater har arbejdet med at samle alle deres kundeplatforme, så indhold og oplevelse hænger sammen på tværs. Christina Østerby fortæller om processen og de resultater, hvor kundeoplevelsen og indholdet var i fokus frem for systemer og intern organisering.
Christina Østerby, chef for strategi, analyse og forretningsudvikling, Det Kongelige Teater.
 
Frokost
 
Skab værdi med kreative Content Marketing koncepter
Udvikling af målrettede, skarpe indholdskoncepter er en central del af dit arbejde med Content Marketing. Koncepterne giver dig en klar linje og prioritering af kommunikationen – uanset om det drejer sig om dit kontinuerlige webarbejde eller kampagnearbejde. Vi dykker ned i opskriften på at skabe indholdskoncepter, der når dine kunder og brugere bedre, og som letter arbejdet i organisationen. Gennem øvelser får du inspiration og værktøjer til, hvordan du effektivt kan udvikle dine indholdskoncepter.
Marta Karolina Olsen, netværkschef og kursusleder hos Kforum, ekstern lektor. 

Sæt mål for dit indhold og skab værdi
Flere og flere organisationer har kastet sig over Content Marketing. I de fleste organisationer er der stadig plads til forbedringer. Hvordan får vi mest ud af vores indsats? Det handler i høj grad om at definere målene for værdi og være tro mod dem i det daglige arbejde - om det så er for at skabe flere leads, konverteringer, permissions, gode brugeroplevelser, loyalitet eller salg. Og det handler om at opbygge dit indhold, så det bliver fundet, læst og konverterer. Sofie Hermansen giver dig en bullion-terning af råd og værktøjer til at sætte mål for din Content Marketing-indsats og få mere ud af den.
Sofie Hermansen, senior content marketing writer, IIH Nordic.
 

Udbytte

Efter K-dagen kan du og din organisation:
 
  • Knytte kunder, medlemmer og brugere tættere til jer
  • Skabe større loyalitet og præferencer i markedet
  • Anvende nye greb til at udvikle Content Marketing-koncepter og -indsatser
  • Engagere organisationen i den eksterne kommunikation
  • Forstå hvad der skal til for at drive en kontinuerlig Content Marketing-indsats
  • Få bedre greb om værdien, som Content Marketing skaber, og måle på det.
Du går fra K-dagen med en fornyet værktøjskasse, som du allerede har prøvet af i praksis, så du kan give Content Marketing-indsatsen et løft hjemme i organisationen.
 
kommunikatører content marketing indholdsstrategi content strategy kursus kurser københavn 2014

Mød

Du bliver trænet af og workshopper med nogle af landets bedste Content Marketing specialister fra både bureau- og konsulentsiden og fra organisationens og virksomhedens verden.
Mark Thomsen
User experience and content strategy specialist
Selvstændig konsulent, associeret rådgiver ved Advice A/S
Mark Thomsen er selvstændig konsulent med ekspertise inden for content design. Mark er tidligere medejer af Advice Digital (Nu Advice A/S), hvor han var frontløber på at sætte Advice Digital på Danmarkskortet som stærkt UX-bureau. Mark er tidligere digital forretningsudvikler i Advice A/S og en erfaren underviser. Som indholdsstrateg og digital konceptmager har han viden og erfaring til at skabe et originalt resultat. 
Christina Østerby
Director of Strategic Analytics and Business Development
Det Kgl. Teater
Christina Østerby er chef for repertoireplanlægning, salg og strategisk analyse, og har mere end 15 års erfaring indenfor Scenekunsten. Christina kom til Det Kongelige Teater i år 2000, hvor hun begyndte som chef for billetsalget. Siden 2007 har Christina været ansvarlig for Analyse og Forretningsudvikling, hvor hun arbejder med markedstendenser, kundeloyalitet og forretningsudvikling. 
Marta Karolina Olsen
Netværkschef, ekstern lektor & cand. mag. (Moderne kultur & kulturformidling)
Københavns Universitet
Marta Karolina Olsen er netværksleder hos Kforum og ekstern lektor på KU. Hun har mere end 12 år bag sig som rådgiver og konsulent, senest som seniorkonsulent hos Kunde & Co og Advice Digital (nu Advice A/S). I disse år har Marta især arbejdet som konsulent og specialist i at udvikle virksomheder og organisationers digitale kommunikation og forretning gennem rådgivning og udvikling af strategier, koncepter, indhold og UX.
Sofie Hermansen
Senior Content Writer
IIH Nordic
Sofie Hermansen er senior content marketing writer i det digitale bureau, IIH Nordic, hvor hun også underviser i content marketing. Her arbejder hun med content marketing strategi, -analyse og -produktion for kunder som FLSmidth, Tysk Turistinformation og IT-virksomheden, CapaSystems. 

Praktisk

Hvornår?
K-dagen løber af stablen den 10. november 2016. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis og slutter kl. 16.00.
 
Hvor?
K-dagen finder sted hos Danske Advokater, Vesterbrogade 32, 1620 København V.
 
Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 4990 (ekskl. moms). Medlemmer af DJ får kurset til halv pris. Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusiv frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du velkommen til at sende en kollega i stedet.
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat).
 
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på K-dagen. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du indgår i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil. Du kan kun søge om pladsen ved at skrive til kdag@kforum.dk.
Studenterpladsen på denne K-dag er: Ledig. 
 
Har du spørgsmål?
Kontakt Marta Karolina Olsen på 33 42 21 60 eller skriv til kdag@kforum.dk
 
 
Sådan finder du
Danske Advokater
Vesterbrogade 32,
1620 København V.

FAQ

8921 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Torsdag 10. november 2016
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)
Tag en kollega med og få 20% rabat på den anden tilmelding.

Medlemmer af DJ får kurset til halv pris.

Kontakt

Mød

Mark Thomsen
User experience and content strategy specialist
Selvstændig konsulent, associeret rådgiver ved Advice A/S
Christina Østerby
Director of Strategic Analytics and Business Development
Det Kgl. Teater
Marta Karolina Olsen
Netværkschef, ekstern lektor & cand. mag. (Moderne kultur & kulturformidling)
Københavns Universitet
Sofie Hermansen
Senior Content Writer
IIH Nordic

Få nyhedsbrev

Kom til K-dag om Facebook

Lær Facebooks vigtigste og nyeste funktioner

29. august

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.