Content Marketing for kommunikatører

Vinderen er den, der tilbyder det bedste indhold, og som forstår at bringe det effektivt i spil på tværs af platforme, så det skaber mere værdi. Alle taler om Content Marketing, men hvad betyder tankesættet for os i kommunikationsafdelingen? Hvordan arbejder vi med at vende kommunikationen til reelt værdiskabende indhold for brugerne? Og hvordan udnytter vi de nye muligheder og værktøjer til at arbejde på tværs af platforme og kanaler - for eksempel i vores pressearbejde, kampagner, nyhedsbreve, websites og på sociale medier?

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Tag med på K-dag om Content Marketing for kommunikatører og få viden om og inspiration til, hvad god Content Marketing kan gøre for jeres kommunikation. Du får en række konkrete værktøjer til dit indholdsarbejde, som du kan gå direkte hjem og drage nytte af dagen efter.  
 
Content Marketing handler om at møde forbrugere, medlemmer og brugere med indhold, der er nyttigt, engagerende og i øjenhøjde. Og som ikke kun handler om os selv. Det handler om at identificere, hvad der optager vores målgrupper, og hvordan vi kan adskille os fra konkurrenterne og skabe værdi for organisationen og forretningen.
 
Men hvordan arbejder du med jeres medier og kanaler, så I kommunikerer indhold, der engagerer jeres målgrupper? Hvordan laver du en succesfuld indholdsstrategi? Og hvordan arbejder du med din egen nye rolle, samtidigt med at du uddanner og coacher organisationen til at arbejde med?
 
Content marketing kursus kommunikation strategi strategy københavn 2014 kurser
 
Kom til K-dag om Content Marketing og bliv klogere på:
  • Hvordan du laver en indholdsstrategi, hvor I ikke taler om jer selv, men kommunikerer om temaer, der optager jeres kunder, medlemmer eller brugere
  • Hvordan du identificerer de temaer, I skal eje som organisation
  • Hvad godt indhold er - og hvordan du arbejder med det på tværs af kanaler
  • Hvordan du ændrer din egen rolle fra kommunikatør til redaktør og kurator
  • Hvordan du engagerer din organisation i at kommunikere mærkesager til jeres målgrupper
  • Hvilke værktøjer du kan bruge til at publicere, administrere og måle værdien af jeres indholdkommunikatører content marketing indholdsstrategi content strategy kursus kurser københavn 2014
K-dagen er for dig, der arbejder strategisk med kommunikation og ønsker at udvikle en moderne indholdsstrategi for jeres kommunikationsarbejde. Både hvis du arbejder med enkeltpersoner eller virksomheder som slutbrugere. Du er sikkert kommunikationschef, webansvarlig, community manager eller står i spidsen for et eller flere af jeres medier eller kanaler.
 
K-dagen byder både på skarpe, faglige oplæg og på engagerende mini-workshops, hvor du omsætter dagens input og tager hul på en løsning på dine egne udfordringer.
 
 

Program

Læg en relevant og hjælpsom indholdsstrategi
Vi indhenter information som aldrig før, inden vi vælger produkter, services eller rådgivning. De digitale og sociale medier har ændret relationen mellem virksomhed og kunde. For dig som kommunikatør efterlader det store muligheder, men også behov for nye måder at arbejde med din kommunikation og markedsføring på. Kan du tilbyde relevant, hjælpsomt indhold, som skaber synlighed og bygger tillid til kunder eller brugere? Og bliver det din organisation, der løber med opmærksomheden og engagementet - og i sidste ende ordren? Hvordan arbejder du med jeres medier og kanaler, så I kommunikerer indhold, der skaber forretningsrelevans og resultater ved at engagere jeres målgrupper -  og ikke bare taler om jer selv? Og hvordan bygger du en succesfuld indholdsstrategi? Marta Karolina Olsen giver dig indblik i, hvad Content Marketing-tankesættet betyder for os som kommunikatører, og du får brugbare metoder til selv at komme i gang med indholdstrategien og -arbejdet.
Marta Karolina Olsen, netværkschef hos Kforum og ekstern lektor, CBS. 
 
Content Marketing a la Det Kongelige Teater
Det Kongelige Teater havde en målsætning om at skabe et stort fælles datawarehouse, som kunne udgive relevant indhold til brugerne på tværs af platforme - samtidig med at kundernes loyalitet blev øget og Det Kongelige Teater fik essentiel viden til udvikling af forretningen. Hør hvordan Det Kongelige Teater har arbejdet med at samle alle deres kundeplatforme, så indhold og oplevelse hænger sammen på tværs. Christina Østerby fortæller om processen og de konkrete resultater, hvor kundeoplevelsen og indholdet var i fokus frem for systemer og intern organisering. 
Christina Østerby, chef for strategi, analyse og forretningsudvikling, Det Kongelige Teater.
 
Frokost
 
Brug de nye digitale værktøjer til at publicere dit indhold på tværs af kanaler
Hvordan kan du optimere indholdsarbejdet, så Content Marketing-indsatsen ikke bliver en ekstra byrde, men derimod en intelligent løsning for organisationen, der gør jer klogere på forretningen og brugerne? Med den rette tilgang - og ved at bruge af nogle af de mange digitale værktøjer, der findes til indholdsarbejde og -publicering - kan du arbejde mere effektivt, kreativt, intelligent og strategisk med indholdet på tværs af kanaler og platforme. I en mini-workshop tager Ask Hybel dig på en guidet tur i nogle af de digitale værktøjer, du her kan drage nytte af - både hvis du skal tage hul på eller løfte Content Marketing-indsatsen. Du går fra workshoppen med en fornyet værktøjskasse, som du allerede har prøvet af i praksis, så du er klædt godt på til at give Content Marketing-indsatsen et løft hjemme i organisationen.
Ask Hybel, direktør for strategi og kommunikation i Cope A/S. 
 
Prioriter din indholdsstrategi bedre med content audit som metode
Flere og flere organisationer har kastet sig over Content Marketing, hvor fokus er på indholdsbaseret og engagerende kommunikation til brugerne. I de fleste organisationer er der stadig plads til forbedringer, og at få godt styr på sit indhold er et af de første skridt, du bør tage til at skabe en værdifuld indholdsstrategi. Mark Thomsen præsenterer content audit som metode, og viser gennem konkrete eksempler og erfaringer hvordan du med content audit kan skabe en stærk indholdsstrategi. 
Mark Thomsen, user experience og content strategy specialist, selvstændig konsulent, tidligere partner og direktør i Advice Digital.
 

Udbytte

Efter K-dagen kan du og din organisation:
  • Knytte kunder, medlemmer og brugere tættere til jer
  • Skabe større loyalitet og præferencer i markedet
  • Engagere organisationen i den eksterne kommunikation
  • Forstå hvad der skal til for at drive en kontinuerlig Content Marketing indsats
  • Få bedre greb om værdien, som Content Marketing skaber
  • Forstå hvordan I anvender værktøjer til at publicere indhold mere effektiv og på tværs af kanaler
 

Mød

Marta Karolina Olsen er netværksleder hos Kforum og ekstern lektor på CBS. Hun har mere end 12 år bag sig som rådgiver og konsulent, senest som seniorkonsulent hos Kunde & Co og Advice Digital (nu Advice A/S). I disse år har Marta især arbejdet som specialist i at udvikle virksomheder og organisationers digitale forretning gennem rådgivning og udvikling af digitale strategier og koncepter indenfor kommunikation og marketing, UX, content strategi og servicedesign. På CBS underviser og vejleder Marta på Institut for Interkulturel Marketing og på HA International Business i fag som mediestrategi & digital kommunikation og i Corporate Communication & Branding.
 
Christina Østerby er ansvarlig for den kontinuerlige udvikling af kundeoplevelsen på tværs af på Det Kongelige Teaters kanaler. Christina har mere end 15 års erfaring indenfor Scenekunsten. Christina kom til Det Kongelige Teater i år 2000, hvor hun begyndte som chef for billetsalget. Siden 2007 har Christina været ansvarlig for Analyse og Forretningsudvikling, hvor hun arbejder med markedstendenser, kundeloyalitet og forretningsudvikling. Det Kongelige Teaters publikumstilgang er defineret ved at anskue og forstå kunderne i et helstøbt perspektiv, der skal engagere dem gennem hele livet, både som tilfredse, tilbagevendende gæster og ambassadører.
 
Mark Thomsen er User experience og content strategy specialist. Han er selvstændig konsulent og associeret rådgiver hos Advice A/S. Mark er tidligere medejer af Advice Digital (Nu Advice A/S), hvor han var frontløber på at sætte Advice Digital på Danmarkskortet som stærkt UX-bureau. Mark er tidligere digital forretningsudvikler i Advice A/S, en dygtig underviser og en af landets mest erfarne specialister i digital kommunikation. Mark er en indlevende indholdsstrateg og digital konceptmager, som har nærvær, viden og erfaring til at skabe et originalt resultat. 
 
Ask Hybel, direktør for strategi og kommunikation i Cope A/S. Ask er tidligere seniorkonsulent i Advice A/S og projektleder i Cabana og er en meget erfaren underviser og oplægsholder. Efter i mange år at have været med til at udforme digitale løsninger - fra websites til sociale medier - har Ask i dag fokus på de udfordringer der centrerer sig omkring indholdsskabelse på tværs af kanaler. I takt med at kommunikation i dag foregår multichannel, bliver behovet for en strategisk planlagt indholdsproduktion mere og mere essentiel.
 
Ask Hybel
Direktør
Cope
Marta Karolina Olsen
Senior digital strateg :: Ekstern lektor
Kontrapunkt
Christina Østerby
Director of Programming, Sales and Strategic Analytics
Det Kgl. Teater
Mark Thomsen
User experience and content strategy specialist
Selvstændig konsulent, associeret rådgiver ved Advice A/S

Praktisk

Hvornår?
K-dagen løber af stablen den 10. november 2015. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis og slutter kl. 16.00.
 
Hvor?
K-dagen afholdes i Villa Wilder, Wildersgade 55, 1408 København K.
 
Hvordan melder jeg mig til?
Du melder dig til ved at udfylde felterne her. Pladserne på K-dagen fyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 4990 (ekskl. moms). Den dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet.
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive 'Kollegarabat' i feltet 'Evt. andre oplysninger til fakturering' ved tilmelding.
 
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (f.eks. early bird-rabat).
 
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil. Du kan kun søge om pladsen ved at skrive til kdag@kforum.dk og fortælle, hvorfor vi skal tage netop dig med.
Studenterpladsen på denne K-dag er: Optaget. 
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Marta Karolina Olsen på 33 42 21 60. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk.
 
Sådan finder du
Willa Wilder
Wildersgade 55,
1408 København K.

FAQ

9357 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Tirsdag 10. november 2015
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)

Kontakt

Mød

Ask Hybel
Direktør
Cope
Marta Karolina Olsen
Senior digital strateg :: Ekstern lektor
Kontrapunkt
Christina Østerby
Director of Programming, Sales and Strategic Analytics
Det Kgl. Teater
Mark Thomsen
User experience and content strategy specialist
Selvstændig konsulent, associeret rådgiver ved Advice A/S

Få nyhedsbrev

Intensivt forløb til dig

Content marketing bootcamp

Start 26. oktober
Fem halve dage i oktober og november

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.