Kursus i content marketing

Content marketing bootcamp

Lær, hvordan du udvikler det bedste indhold, bringer det effektivt i spil på tværs af kanaler og måler effekten af det. På fem halve torsdage i efteråret 2017 kommer du igennem et forløb, der ruster dig til at arbejde med indhold, analyse, strategi, visuelt indhold og effektmåling. Her får du hænderne helt ind i maskinrummet.

Om K-dagen

Brug fem halve torsdage i oktober og november 2017 og lær, hvordan du skaber endnu bedre indhold, der trænger igennem støjen fra massive indholdsmængder, så det engagerer jeres brugere og kunder og skaber målbare resultater.

Du får både analytiske, strategiske og kreative greb til dit indholdsarbejde. Samtidigt bliver du trænet i at arbejde med annoncering på sociale medier som en del af indsatsen, og i hvordan du måler effekten af jeres indhold. 

Alle fem torsdage er fra kl. 9.00 - 13.00, så du kun skal tage en halv dag ud af kalenderen hver gang. På alle dagene i content marketing bootcampen kommer vi omkring:
  • Content marketing som disciplin og hvordan du aktuelt anvender den bedst i jeres kommunikation
  • Content strategi på tværs af kanaler og mere kanalspecifikke indsatser
  • Indhold (udvikling, brug, eksempler, formater, værktøjer og tricks)
  • Greb, idéer og tips til at gøre din content marketing mere effektiv.
 
Bootcampen er for dig, der arbejder med (især digitalt) indhold af enhver art. Du er formentligt kommunikations-, kampagne- eller marketingmedarbejder, webansvarlig eller på anden måde kanal- eller platformsansvarlig. Du er ikke nybegynder, men har brug for at professionalisere eller forny dine kompetencer indenfor content marketing og indholdsarbejde.

Program

Torsdag 26. oktober: Content marketing analyse og strategi
  • Mål og strategisk afsæt: Kortlægning af din content marketing indsats baseret på jeres kunderejse
  • Content typer, kanaler og flows: Trin-for-trin fastlæggelse af mål, kundesegment, strategiske temaer, content flows og kanaler
  • Planlægning, workflows og eksekvering: Konkrete redskaber til indholdsplanlægning, indholdsproduktion, planlægning og styring.
Torsdag 2. november: Stærke indholdskoncepter
  • Koncepter og formater: De gode koncepter er indsigtsbaserede. Hvordan finder du en indsigt?
  • Vi arbejder med konceptudvikling, også for ikke-kreative. Med afsæt i din egen organisation udvikler du 2-3 indholdskoncepter, som du kan gå hjem og sætte i produktion 
  • Indholdsformater: Hvordan skaber du genkendelighed, når andre skal bidrage til at producere indholdet.
Torsdag 9. november: Visuelt indhold – mobilvideo
  • Introduktion til at producere video på mobil og tablet med et lille budget
  • Hands on træning i at optage og redigere med en iPhone eller iPad
  • Præsentation af de første resultater, inden du arbejder videre med produktionerne.
Torsdag 16. november: Social ads og paid content
  • Paid media som en vigtigt del af din content marketing strategi i dag
  • Platformsvalg: På hvilke platforme annoncerer vi og hvorfor. Bliv skarp på dine budskaber og valg i din annoncering
  • Hands on træning i Facebook Annonceadministrator, Business Manager, LinkedIn Campaign Manager og Twitter Ads
  • Planlægning af KPI'er og budgetter, splittest, monitorering og afrapportering.
Torsdag 23. november: Effektmåling
  • Viden om, hvordan du sætter mål for din content marketing-indsats
  • Øvelse i at definere de relevante KPI’er, ud fra dine mål
  • Træning i at arbejde med dashboards i Google Analytics i forhold til content marketing og sociale medier, og i at udnytte data til at kvalificere jeres indsats.

Udbytte

Efter denne content marketing bootcamp kan du og din organisation:
  • Effektivt lægge en strategi for jeres content marketing indsats 
  • Bedre anvende både eksisterende indhold og udvikle nyt, engagerende indhold
  • Løfte produktionen af visuelt indhold, til nye højder med mobilvideo
  • Navigere i de vigtigste annonceringsmoduler på centrale sociale kanaler, så I får det fulde ud af jeres content marketing af den vej
  • Opsætte KPI'er og effektmåle, så jeres udbyttet af jeres digitale content marketing indsats også kan måles og dokumenteres for kontinuerligt at blive forbedret

Mød

Kaja Jacobsen
Projektleder
Bysted A/S
Henrik Fink Isaksen
Videoproducent
Video2net
Lone Sivebæk
Digital strateg og rådgiver
Rikke Østergaard
Head of Social Strategy
Advice

Praktisk

Hvornår?
Content marketing bootcampen løber over fem torsdage i oktober og november 2017. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.00 præcis og slutter med networking og let frokost fra ca. 12.30 - 13.00.
 
Torsdag 26. oktober: Content marketing analyse og strategi
Torsdag 2. november: Stærke indholdskoncepter
Torsdag 9. november: Visuelt indhold – mobilvideo
Torsdag 16. november: Social ads og paid content
Torsdag 22. november: Effektmåling

Hvor?
K-dagen finder sted hos
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4. sal
1610 København V.

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 10.950 kr. (ekskl. moms).
 
Den dækker fem halve kursusdage og god forplejning, inklusive let frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Bemærk at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Hvad skal jeg medbringe?
  • En fuldt opladt bærbar computer.
  • Statistik, en guide eller andet, I skal have visualiseret i din organisation.
  • Adgang til annoncekonti på Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.
  • Adgang til Google Analytics.
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Christina Bech Winckler på 42 72 72 01. Du kan også skrive til christina@kforum.dk. Hvis du ikke har en eller flere af ovenfor nævnte adgange, så kontakt os endelig, så vi kan afklare, om du kan få det nødvendige udbytte ud af at deltage.
Sådan finder du
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4.sal,
1610 København V

FAQ

8948 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Torsdag 26. oktober 2017
Tidspunkt:
9.00-13.00
Alle møderne:
26. oktober 2017, kl. 9.00-13.00
2. november 2017, kl. 9.00-13.00
9. november 2017, kl. 9.00-13.00
16. november 2017, kl. 9.00-13.00
23. november 2017, kl. 9.00-13.00
Sted:
Pris pr. deltager:
10950 (ekskl. moms)

Kontakt

Mød

Kaja Jacobsen
Projektleder
Bysted A/S
Henrik Fink Isaksen
Videoproducent
Video2net
Lone Sivebæk
Digital strateg og rådgiver
Rikke Østergaard
Head of Social Strategy
Advice

Få nyhedsbrev

Kom til K-dag

Brug Snapchat strategisk og engager dine brugere

7. september

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.