Tag med på content marketing bootcamp og vind med dit indhold

Content marketing bootcamp

Lær, hvordan du udvikler det bedste indhold, bringer det effektivt i spil på tværs af kanaler og måler effekten af det. På fem halve torsdage i foråret 2017 kommer du igennem et forløb, der ruster dig til at arbejde med indhold fra analyse og strategi til udvikling af stærke indholdskoncepter og mere visuelt indhold. Samtidigt lærer du, hvordan du får mest ud af social ads og paid content og måler effekten af jeres content marketing. Her får du hænderne helt ind i maskinrummet.

Om K-dagen

NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her
Brug fem halve torsdage i marts og i april 2017 og lær, hvordan du skaber endnu bedre indhold, der trænger igennem støjen fra massive indholdsmængder, så det engagerer jeres brugere og kunder og skaber målbare resultater.
 
Udvikling af især visuelt indhold som infografik og video på mobilen udgør en dag i programmet.

Du får både analytiske, strategiske og kreative greb til dit indholdsarbejde. Samtidigt bliver du trænet i at arbejde med annoncering i sociale medier en del af indsatsen, og i hvordan du måler effekten af jeres indhold. 

Alle fem torsdage er fra kl. 9.00 - 13.00, så du kun skal tage en halv dag ud af kalenderen hver gang. På alle dagene i content marketing bootcampen kommer vi omkring:
  • Content marketing som disciplin og hvordan du aktuelt anvender den bedst i jeres kommunikation
  • Content strategi på tværs af kanaler og mere kanalspecifikke indsatser
  • Indhold (udvikling, brug, eksempler, formater, værktøjer og tricks)
  • Greb, idéer og tips til at gøre din content marketing mere effektiv.
 
Bootcampen er for dig, der arbejder med (især digitalt) indhold af enhver art. Du er formentligt kommunikations-, kampagne- eller marketingmedarbejder, webansvarlig eller på anden måde kanal- eller platformsansvarlig. Du er ikke nybegynder, men har brug for at professionalisere eller forny dine kompetencer indenfor content marketing og indholdsarbejde.

Program

Torsdag den 2. marts: Content marketing analyse og strategi
  • Mål og strategisk afsæt: Kortlægning af din content marketing indsats baseret på jeres kunderejse
  • Content typer, kanaler og flows: Trin-for-trin fastlæggelse af mål, kundesegment, strategiske temaer, content flows og kanaler
  • Planlægning, workflows og eksekvering: Konkrete redskaber til indholdsplanlægning, indholdsproduktion, planlægning og styring.
Torsdag den 16. marts: Stærke indholdskoncepter
  • Koncepter og formater: De gode koncepter er indsigtsbaserede - hvordan finder du en indsigt?
  • Vi arbejder med konceptudvikling, også for ikke-kreative. Med afsæt i din egen organisation udvikler du 2-3 indholdskoncepter, som du kan gå hjem og sætte i produktion 
  • Indholdsformater: Hvordan skaber du genkendelighed - og det gode brief, når andre skal bidrage til at producere indholdet.
Torsdag den 30. marts: Visuelt indhold - infografik og mobilvideo
  • Indføring i at producere infografik med egne data i et brugervenligt program
  • Introduktion til at producere video på mobil og tablet med et lille budget
  • Hands on træning i at optage og redigere med en iPhone eller iPad
  • Præsentation af de første resultater, inden du arbejder videre med produktionerne
Torsdag den 6. april: Social ads og paid content
  • Paid media som en vigtigt del af din content marketing strategi i dag
  • Platformsvalg: På hvilke platforme annoncerer vi - og hvorfor. Bliv skarp på dine budskaber og valg i din annoncering
  • Hands on træning i Facebook Annonceadministrator, Business Manager, LinkedIn Campaign Manager og Twitter Ads
  • Planlægning af KPI'er og budgetter, splittest, monitorering og afrapportering.
Torsdag den 20. april: Effektmåling
  • Viden om, hvordan du sætter mål for din content marketing-indsats
  • Øvelse i at definere de relevante KPI’er, ud fra dine mål
  • Træning i at arbejde med dashboards i Google Analytics i forhold til content marketing og sociale medier, og udnytte data til at kvalificere jeres indsats.

Udbytte

Efter denne content marketing bootcamp kan du og din organisation:
  • Effektivt lægge en strategi for jeres content marketing indsats 
  • Bedre anvende både eksisterende indhold og udvikle nyt, engagerende indhold
  • Løfte produktionen af visuelt indhold - video og infografik - til nye højder
  • Navigere i de vigtigste annonceringsmoduler på centrale sociale kanaler, så I får det fulde ud af jeres content marketing af den vej
  • Opsætte KPI'er og effektmåle, så jeres udbyttet af jeres digitale content marketing indsats også kan måles og dokumenteres for kontinuerligt at blive forbedret

Mød

Mark Thomsen
Rådgiver
Selvstændig konsulent, associeret rådgiver ved Advice A/S
Mark Thomsen er selvstændig konsulent med ekspertise inden for content design. Mark er tidligere medejer af Advice Digital (Nu Advice A/S), hvor han var frontløber på at sætte Advice Digital på Danmarkskortet som stærkt UX-bureau. Mark er tidligere digital forretningsudvikler i Advice A/S og en erfaren underviser.
Katrine Thielke
Associeret netværksleder & Digital rådgiver
Katrine Thielke
Katrine rådgiver om kommunikation og markedsføring i den digitale verden, og har arbejdet i det private, på bureau og i det offentlige med at skabe sammenhæng mellem forretning og kommunikation. Det har været som Head of Markets hos 23 The Visual Sharing Company og Director og Digital & Social hos Advice A/S. Som specialist i digital og social er et af Katrines kerneområder godt indhold, og hvordan du udvikler det og bringer det i spil på tværs af kanaler.
Henrik Fink Isaksen
Videoproducent
Video2net
Henrik har arbejdet med videoproduktion siden 1982 hos fx. DR, Aarhus Universitetshospital og Kommune, og er en pioner indenfor mobilvideo i Danmark. Han er en erfaren underviser, der året rundt beskæftiger sig med at lære andre at producere professionel video med mobilen og på tablets. Det er Henriks omfattende erfaring med video- og medieproduktion og forkærlighed for de nyeste teknologiske muligheder, der her forenes med hans evner til at lære fra sig i inspirerende undervisning, hvor alle kan være med.
Lone Sivebæk
Digital strateg og rådgiver
Lone er specialiseret i kommunikation og markedsføring på sociale og digitale medier, og har blandt andet udviklet 2nd screen- og KPI dashboardløsninger. Aktuelt rådgiver Lone et bredt spænd af virksomheder og organisationer - fra smykkefirmaer i den kommercielle del af spektret til innovative startups, rådgivning gennem bureauer og af politikere, hvor Lone stod i spidsen for Martin Lidegaards social media-tilstedeværelse under folketingsvalget 2015.
Martin Trasmundi
Head of Digital Business Analysis
IIH Nordic
Martin har mange års erfaring med online marketing og annoncering, nationalt og internationalt. Han har bl.a. i London arbejdet på Groupons europæiske hovedkontor og siddet som Nordisk Marketingchef for en amerikansk miljø start-up, TerraCycle. Martin er certificeret i AdWords, YouTube og Google Analytics og hjælper danske og internationale virksomheder med online markedsføring på alle planer – fra strategi, tracking og rådgivning til eksekvering. Martin er desuden oplægsholder og underviser bl.a. i Google Adwords.
Jakob Høppermann
Digital chef
ROBERT/BOISEN & Like-minded
Digital chef på reklamebureauet Robert/Boisen & Like-minded med ansvar for den digitale vinkel i bureauets kreative arbejde. Har fokus på at formidle kompliceret fakta vha. målrettet visuel kommunikation tilpasset den enkelte målgruppe.
Christian Doeleman-Lassen
Head of SEO and Content
IIH Nordic
Christian har haft en nørdet interesse i søgemaskineoptimering siden de store søgemaskiner hed Altavista, Yahoo! og Jubii, og rådgiver i dag nogle af landets største virksomheder om international SEO strategi, content marketing og konverteringsoptimering. Med en uddannelsesmæssig baggrund som økonom, har det altid været naturligt at regne på ROI og måle på effekten af alle digital tiltag.

Praktisk

Hvornår?
Content marketing bootcampen løber over fem torsdage i marts og april 2017. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.00 præcis og slutter med networking og let frokost fra ca. 12.30 - 13.00.
 
Torsdag den 2. marts: Content marketing analyse og strategi
Torsdag den 16. marts: Stærke indholdskoncepter
Torsdag den 30. marts: Visuelt indhold - infografik og mobilvideo
Torsdag den 6. april: Social ads og paid content
Torsdag den 20. april: Effektmåling

Hvor?
K-dagen finder sted hos
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4. sal
1610 København V.

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 10.950 kr. (ekskl. moms).
 
Den dækker fem halve kursusdage og god forplejning, inklusive let frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Bemærk at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Hvad skal jeg medbringe?
  • En fuldt opladt bærbar computer.
  • Statistik, en guide eller andet, I skal have visualiseret i din organisation.
  • Adgang til annoncekonti på Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.
  • Adgang til Google Analytics.
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Christina Bech Winckler på 31 12 82 20. Du kan også skrive til christina@kforum.dk. Hvis du ikke har en eller flere af ovenfor nævnte adgange, så kontakt os endelig, så vi kan afklare, om du kan få det nødvendige udbytte ud af at deltage.
Sådan finder du
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4.sal,
1610 København V.

FAQ

8837 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Torsdag 2. marts 2017
Tidspunkt:
9.00-13.00
Alle møderne:
2. marts 2017, kl. 9.00-13.00
16. marts 2017, kl. 9.00-13.00
30. marts 2017, kl. 9.00-13.00
6. april 2017, kl. 9.00-13.00
20. april 2017, kl. 9.00-13.00
Sted:
Pris pr. deltager:
10950 (ekskl. moms)

Kontakt

Mød

Mark Thomsen
Rådgiver
Selvstændig konsulent, associeret rådgiver ved Advice A/S
Katrine Thielke
Associeret netværksleder & Digital rådgiver
Katrine Thielke
Henrik Fink Isaksen
Videoproducent
Video2net
Lone Sivebæk
Digital strateg og rådgiver
Martin Trasmundi
Head of Digital Business Analysis
IIH Nordic
Jakob Høppermann
Digital chef
ROBERT/BOISEN & Like-minded
Christian Doeleman-Lassen
Head of SEO and Content
IIH Nordic

Få nyhedsbrev

Kom til K-dag om Facebook

Lær Facebooks vigtigste og nyeste funktioner

29. august

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.