Pressechef

Skattestyrelsen
Skattestyrelsen
Skattestyrelsen søger pressechef
Den 1. juli gik den nye skattestyrelse i luften med ca. 3.500 medarbejdere og ansvar for, at alle borgere og virksomheder i Danmark betaler korrekte skatter og afgifter til tiden. Som pressechef bliver du omdrejningspunktet for vores kontakt med medierne i en travl hverdag med mange forskellige sager. Du formidler de gode historier om vores arbejde, er med til at håndtere de svære sager og understøtter vejledning af borgere og virksomheder gennem proaktivt pressearbejde.    
 
Jobbet som pressechef 
Som pressechef får du det faglige og personalemæssige ansvar for 3 medarbejdere. Presse er placeret i kontoret for Presse og Kommunikation i Skattestyrelsen. Kontoret ledes af kommunikationschefen og er en stabsenhed med reference til Skattestyrelsens direktør.     
 
Presse er Skattestyrelsens centrale presseenhed, der har ansvar for alle pressesager. Både pressehenvendelser fra medier, og de historier, som vi selv ønsker at fremme. Presse varetager alle opgaver relateret til pressehåndteringen. Blandt andet ansvar for pressetelefonen, presseberedskaber, medietræning, rådgivning af talspersoner og koordinering med Skatteministeriets departement og de andre styrelser i den nye skatteforvaltning. Presse udarbejder pressemeddelelser, talelinjer, beredskaber mv. i samarbejde med fagpersoner.   
 
Du vil derudover få ansvaret for at implementere en pressepolitik for den nye Skattestyrelse, samt indgå i arbejdet med at udvikle kommunikationsstrategier, kampagner mv. 
 
Som pressechef lægger du presselinjen og er samtidig garant for et højt serviceniveau. Både over for medierne og over for vores eksterne og interne interessenter. Og som en vigtig og central presserådgiver over for Skattestyrelsens direktører og øvrige talspersoner.   
 
Du har erfaring og elsker tempo og eksekvering     
Du har først og fremmest erfaring fra en lignende stilling og er fx uddannet journalist, cand.comm. eller har en anden relevant videregående uddannelse. Du har indgående erfaring med politisk kommunikation og presse, har et stærkt journalistisk netværk blandt relevante fagjournalister.   
 
Det er et plus, hvis du har erfaring med personaleledelse. Både i forhold til faglig sparring og udvikling – og lyst og evne til at skabe et positivt arbejdsmiljø for dine medarbejdere.     
 
Du står tidligt op og følger helt naturligt med i dagens nyheder, mens de udvikler sig, og du har et højt drive, stor politisk forståelse og træfsikkerhed samt overblik over dine arbejdsopgaver og deadlines. Du er vant til at arbejde i et miljø, hvor tingene går stærkt, og hvor der skal træffes beslutninger under pres. Og så bidrager du positivt til den gode stemning i kontoret, hvor der er højt til loftet og lyst til at samarbejde og bruge hinandens fagligheder.  
 
Stillingen omfatter pressevagter og en stilling, der følger både styrelsens og mediernes arbejdsrytme. Du skal derfor være indstillet på skiftende arbejdstider og et fleksibelt arbejdsliv.   
 
Ansøgning og kontakt     
Send din ansøgning med CV og relevante dokumenter via linket ”Søg stillingen” senest 22. august 2018. Ønsker du yderligere informationer om stillingen, er du velkommen til at kontakte kommunikationschef Jeppe Bruus Christensen på Jeppe.Christensen@skat.dk / 7238 8583.   
 
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Tiltrædelse hurtigst muligt.  
 
Arbejdsstedet er Østbanegade 123, 2100 København Ø. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest. Dette er et genopslag.  
 
Om Skattestyrelsen  
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’ 
 
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ er SKAT den 1. juli 2018 blevet erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. 
 
Skattestyrelsens opgave er at sikre, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden. Den opgave løser vi ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. 
 
Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.  
 
Vi er lydhøre og forholder os aktivt til vores omverden og samfundsudviklingen. Det gør vi, fordi et bredt nationalt og internationalt udsyn er en forudsætning for, at vi kan løse vores myndighedsopgave på en tidssvarende og professionel måde. 
 
Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansiering af det danske samfund. Er det dig? 
 
Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. 
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 22. august

Frist: 22. august

Info

Virksomhed
Skattestyrelsen
Stillingsbetegnelse
Pressechef
Kontakt
Jeppe Bruus Christensen
Jeppe.Christensen@skat.dk
Telefon: 7238 8583
Website
Indrykningsdato
09-08-2018
Ansøgningsfrist
22. august
Adresse
Skattestyrelsen
Østbanegade 123
2100 København Ø

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.