Kommunikationskonsulent

Skattestyrelsen
Skattestyrelsen
Kommunikationskonsulent med flair for intranet til den kommende Skattestyrelse (tidsbegrænset stilling)
Er du stærk inden for digital kommunikation? Har du erfaring med at udvikle intranet? Og har du gode samarbejdsevner? Så er du sikkert vores nye kollega i Presse og Kommunikation, til at stå i spidsen for at bygge og implementere den kommende Skattestyrelses nye intranet.
Den 1. juli 2018 bliver SKAT delt i syv styrelser. Skattestyrelsen bliver herefter den største af de syv styrelser med ca. 3500 ansatte. Indholdet på SKATs nuværende intranet skal dermed deles på en ny måde, og derfor får koncernen en ny intranetplatform, der kan imødekomme dette behov. 
 
Da Skattestyrelsen er en del af Skatteministeriets koncern, er styrelsens nye intranet en del af det fælles koncernintranet. Koncernintranettet er den fælles platform, som skal understøtte sammenhængskraften lokalt og på tværs af koncernen, ved at være en platform for intern kommunikation, videndeling og samarbejde. 
 
Du vil blive ansvarlig for at udvikle Skattestyrelsens del af koncernintranettet, samt være med til at drive udviklingen i projektet, så vi er på plads med et nyt intranet, når den nye Skattestyrelse træder i kraft. 
 
Dine arbejdsopgaver   
  • Opbygning og udvikling af indholdet på Skattestyrelsens del af det nye koncern-intranet 
  • Stå for kontakt med alle afdelinger og indsamle oplysninger til brug for strukturering af indholdet  
  • Redigere og kvalitetssikre tekster til intranettet, i samarbejde med de indholdsansvarlige, så indholdet fremstår letlæseligt og brugbart  
  • Koordinere udvikling af indhold og funktionaliteter med vores kolleger i Skatteministeriets departement og på tværs af de nye styrelser. 
 
Din profil & baggrund 
Der kan være flere indgange til jobbet. Men vi forestiller os, du har en videregående uddannelse inden for kommunikation, IT, formidling eller lignende. Og så har du sikkert nogle års praktisk erfaring med web og intranet.
 
Derudover forventer vi, at du:
  • har en god teknisk forståelse og kan anvende content management systemets mange muligheder til at levere brugervenlige løsninger 
  • er en god formidler både i skrift og tale - og udtrykker dig præcist, så budskabet går klart igennem 
  • arbejder systematisk, og du finder det naturligt, at dokumentere samt briefe kolleger og ledere om fremdriften i projektet   
  • er omgængelig af natur, og du går gerne i dialog med brugerne, så du sikrer, at intranettet lever op til deres behov  
  • bevarer overblikket og det gode humør i en travl hverdag   
  • har erfaring med CMS, og det er en fordel, hvis du har kendskab til Microsoft SharePoint 
  • har dokumenteret erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation med mange forskellige interessenter. 
 
Dit kontor 
Du kommer til at indgå i Skattestyrelsens kontor for Presse og Kommunikation. Her er vi et team på fem medarbejdere og en teamleder, der arbejder med intern kommunikation og blandt andet producerer indhold til vores nyhedskanaler, driver lederkommunikation, projekter, rådgiver ledelsen i kommunikationsspørgsmål etc. 
 
Vi sidder i storrum, hvilket giver en unik mulighed for videndeling internt i teamet og med vores kolleger, der arbejder med presse, SoMe og strategi. Vi prioriterer et godt fagligt og socialt miljø, hvor vi hjælper hinanden med opgaverne, og hvor vi dagligt sparrer omkring opgaveløsningen. Vi håber, du også vil være med til at bidrage til den gode stemning – også selv om din hverdag er præget af mange møder, korte deadlines, og ikke mindst en arbejdsplads i rivende udvikling.  
 
Øvrige oplysninger   
Du refererer til kontorchefen for Presse og Kommunikation, Jeppe Bruus Christensen. Men i det daglige er det teamlederen for Intern Kommunikation, du vil planlægge og koordinere med.
 
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte teamleder i Intern Kommunikation Charlotte Wiberg på telefon 72 37 86 68.
 
Stillingen er tidsbegrænset til et år. Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
 
Dit arbejdssted er Skattestyrelsen, Østbanegade 123, 2100 København Ø. 
 
Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.  
 
Ansøgningsproces   
Send din ansøgning, CV samt dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket 'Søg stillingen' senest 28. maj 2018.
 
Samtaler forventes afholdt efter løbende, da tiltrædelse ønskes snarest muligt.   
 
Om Skattestyrelsen    
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – Skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.   
 
Skattestyrelsens kerneopgave bliver at sikre nem og korrekt skattebetaling for borgere og virksomheder. Styrelsen forventes bemandet med ca. 3.300-3.500 medarbejdere og får kontorer i hele landet, herunder i København, Ribe, Høje Taastrup og Århus. Læs mere om Skattestyrelsen på www.fra1til7.dk.  
 
 
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 28. maj

Info

Virksomhed
Skattestyrelsen
Stillingsbetegnelse
Kommunikationskonsulent
Kontakt
Charlotte Wiberg
Telefon: 72378668
Website
Indrykningsdato
16-05-2018
Ansøgningsfrist
28. maj
Adresse
Skattestyrelsen
Østbanegade 123
2100 København Ø

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Tilmeld nyhedsbrev

Få alt, hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.