Kommunikationskonsulenter

Skatteministeriet
Skatteministeriet
Skatteministeriet søger kommunikationskonsulenter til at kommunikere om fremtidens toldvæsen
Som kommunikationskonsulent i Skatteministeriets ImplementeringsCenter for Told skal du udarbejde vores samlede kommunikationsstrategi og derved være med til at løse en kompleks og vigtig udviklingsopgave i staten – nemlig udviklingen af fremtidens toldvæsen.
Det er ikke nogen lille opgave, ImplementeringsCenter for Told (ICT) er blevet stillet: Vi skal bygge fremtidens toldvæsen op og gennemføre omfattende ændringer af de nuværende processer på området. I den forbindelse skal vi også købe og udvikle en serie af it-systemer. Vi går til opgaven med overbevisning om, at vi kan lykkes, også selvom vi har travlt – de første dele af systemerne skal være klar til brug i 2017.  
 
Om stillingerne 
Du bliver ansat i stabskontoret i ICT i Skatteministeriets departement og vil i samarbejde med de øvrige kommunikationskonsulenter få ansvaret for kommunikations- og interessentstyring, herunder al kommunikation internt i ICT samt kommunikation mod toldorganisationen, erhvervslivet og offentligheden. I vil ligeledes stå for ministerbetjeningen på toldområdet samt EU-koordinering i relation til EUTK. 
 
Du bliver et centralt omdrejningspunkt i håndteringen af den eksterne kommunikation, og sammen med andre medarbejdere i ICT vil du få ansvaret for:  
  • at udarbejde og gennemføre interessentanalyser som grundlag for udfærdigelse af budskaber, kommunikationsmateriale og –indsatser til ICT’s interessenter 
  • at udarbejde kommunikationsstrategi og -planer samt materialer til kommunikation i forbindelse med pressearbejde rettet mod offentligheden  
  • planlægning og koordinering af alle aktiviteter i forbindelse med interessentstyring og kommunikation over for erhvervslivet og andre kerneinteressenter i forbindelse med implementeringen af det nye EU-toldkodeks 
  • deltagelse i samarbejde og koordinering på koncernniveau vedrørende delte kommunikationsfunktioner på tværs af implementeringscentrene. 
 
Om dig 
Du har en relevant uddannelsesbaggrund og erfaring med projektledelse som arbejdsform. Du har flere års erfaring inden for strategisk kommunikation, politisk kommunikation eller kommunikation i forbindelse med store forandringsprojekter og kan dokumentere resultater fra lignende stillinger i en offentlig eller privat organisation. Du skal være særdeles god til at formulere dig skriftligt og mundtligt på både dansk og engelsk. 
 
Som person er du inddragende, konsekvent og løsningsorienteret. Du arbejder struktureret og kan hurtigt danne dig et overblik over dine projekter, samtidigt med at du har øje for detaljen.  
 
Du formår at samarbejde med forskellige interessenter, der indimellem har roller og ønsker, som konflikter. Og du kan kommunikere og samarbejde på forskellige niveauer i en organisation samt med eksterne konsulenter og interessenter.  
 
Om at arbejde i ImplementeringsCenter for Told 
ICT er en del af Skatteministeriet. Her siger vi, at vi skaber fundamentet for finansieringen af Danmark. Centret fungerer relativt selvstændigt – samlet set kommer vi inden udgangen af 2017 til at være ca. 100 ansatte, der arbejder tæt sammen i en programorganisation. Det er en helt ny måde at arbejde med it og udvikling i staten. 
 
Vi har en stor og spændende opgave foran os, og der er tryk på. Det er derfor vigtigt for os, at vi har et godt arbejdsmiljø og en kultur, der gør det sjovt at gå på arbejde. 
 
I ministeriet har vi et stort fokus på ledelse og på udvikling af alle ansatte, professionelt såvel som menneskeligt. Atmosfæren er uformel og uhøjtidelig, og vores daglige sparring medarbejdere imellem er en forudsætning for, at vi kan skabe gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt til i morgen. Vores arbejde er underlagt stor offentlig bevågenhed, så du vil opleve den politiske verden på tæt hold. 
 
Ansøgning og ansættelsesvilkår 
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 29. marts 2017. Har du spørgsmål til stillingerne, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Aleksander Bjerrum på telefonnummer 7237 6293. Der er tale om et genopslag.  
 
Der kan blive gennemført test som led i ansættelsesproceduren. 
 
Tiltrædelse den 1. juni 2017 eller snarest muligt og ansættelse efter gældende overenskomst. Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes. Arbejdsstedet er indtil videre Weidekampsgade 14A, 2300 København S.  
 
Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingerne.  
 
Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på www.skm.dk/job
 
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 29. marts

Info

Virksomhed
Skatteministeriet
Stillingsbetegnelse
Kommunikationskonsulenter
Kontakt
Aleksander Bjerrum

Telefon: 7237 6293
Website
Indrykningsdato
17-03-2017
Ansøgningsfrist
29-03-2017
Adresse
Skatteministeriet
Nicolai Eigtveds Gade 28
1402 København K

Yderligere info

Få nyhedsbrev

KOM17

Vær med, når hele branchen samles til årets k-konference

4. maj

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.