Den gode jobannonce

Få de rette ansøgere inden for kommunikation ved at skrive en rammende og levende jobannonce, der afspejler jeres kultur. Og det bedste råd til en effektiv og interessant jobannonce: Hvis der skal stå noget om ’humor’, så brug ikke ordet, men vis det. Kan du ikke vise det, så drop det. 
 
Overvej inden rekrutteringsprocessen, om I ved nok om det fagområde, kandidaterne skal have, hvilke uddannelser, der er mest relevante til jobbet, eller hvilken type, der passer bedst til jeres arbejdsstil. Mangler I hjælp til processen, klik her, og læs mere om Kforum Rekruttering.
 
En jobannonce skal være så konkret som muligt og laves på baggrund af en jobanalyse og kompetenceprofil. Det er ikke relevant at få mange kandidater, men derimod at få de kandidater, der har de helt rigtige kvalifikationer. At skrive målrettet og konkret handler om at give detaljerede informationer. Det er ikke nok at skrive, at jobbet er spændende og fyldt med udfordringer. Udfordringerne skal forklares. Så kan kandidaterne selv vurdere, om de mener, at jobbet er spændende.
 
En god jobannonce er samtidig personlig og viser, hvad virksomheden står for. Jobannoncen må gerne fungere som employer branding med links til andre sider, der giver kandidaten en oplevelse af kollegaer, arbejdsmiljø og mulighederne i jobbet. Husk altid kontaktoplysninger og adresse på arbejdsstedet (ja, det er der faktisk mange, der glemmer), og vær opmærksom på, at jobannoncen skal sælge jobbet til den rigtige kandidat –det er dyrt at ansætte den forkerte.
 
 

Få nyhedsbrev

Kom til K-dag

Styrk jeres leder- og linjekommunikation

4. april

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.