Kommunikationsmedarbejder

Lyngby-Taarbæk kommune
Lyngby-Taarbæk kommune
Kommunikationsmedarbejder til letbaneprojekt i Lyngby-Taarbæk kommune
Vi søger en kommunikationsmedarbejder, der har lyst til at arbejde med trafik, mobilitet, byliv, parkering mv, primært i forbindelse med letbaneprojektet. Projektet vil være din primære arbejdsopgave, men du vil også skulle understøtte andre opgaver i Center for Miljø og Plan.
Vores og dine udfordringer:
I 2019 igangsættes omfattende anlægsarbejder i Lyngby-Taarbæk Kommune i forbindelse med etablering af en letbane fra Ishøj til endestationen i Lundtofte.
 
Omlægning af ledninger og etablering af letbanen samt en række tilknyttede projekter vil i de kommende år give en række udfordringer og gener og medføre trafikændringer i en stor del af kommunen. Vi skal derfor være endnu bedre til at hjælpe vores borgere, forretninger og virksomheder, være i dialog med dem og give tilbagemeldinger på deres henvendelser.
 
I forhold til borgere, erhvervs- og forretningsliv:
  • Vi skal etablere en god og tæt dialog med borgere, handelsliv og det øvrige erhvervsliv samt kommunens egen organisation, så vi kan give service og information om ændringer og udfordringer som følge af anlægsarbejdet, og så anlægsarbejdet udføres med størst muligt hensyn,
  • Vi skal udarbejde indlæg og informationskampagner til avis, hjemmeside, Facebook og andre medier,
  • Vi skal planlægge og deltage i arrangementer om letbanen, herunder deltage i borgermøder, møder med erhvervslivet og andre, så information om letbaneprojektet bredes ud,
  • Vi skal løbende besvare konkrete henvendelser og deltage i udarbejdelse af oplæg til kommunalbestyrelsen,
  • Vi har allerede formaliseret et samarbejde med Vejdirektoratet omkring trafikinformation til bilisterne og til DOT (Movia, DSB m.fl.) om fælles kommunikation til den kollektive trafik. Men vi forventer, at der løbende skal ske opfølgning på dette samarbejde,
  • Vi skal deltage i diverse samarbejdsfora, bl.a. kommunikations-arbejdsgruppen i Hovedstadens Letbane, samarbejde med andre kommuner, samarbejde med kommunens øvrige kommunikationsmedarbejdere mv.,
  • Du vil få en nøgleposition i forhold til ovenstående, og et tæt samarbejde med kommunens letbaneprojektleder og lederen af Vej og Parkering samt centerledelsen, direktionen, kommunalbestyrelsen og kollegaer i resten af forvaltningen, der arbejder med kommunens planlægning.
 
Vores nye kollega:
  • Du kommunikerer og formidler klart og præcist i både skrift og i tale,
  • Du har erfaring med web, sociale medier og med borgermøder,
  • Du er god til dialog med borgere, forretninger, virksomheder mv., og du forstår at sætte dig ind i deres verden, bekymringer og forslag, og kommunikere dette videre til dine professionelle samarbejdspartnere,
  • Du er initiativrig, engageret, ansvarsbevidst og selvstændig,
  • Du er fleksibel, så vi kan holde møder med borgere og andre uden for normal arbejdstid,
  • Du er robust, så du sammen med os kan modstå det pres, som der også vil være i forbindelse med et stort projekt,
  • Du har en kommunikationsuddannelse og gerne viden og erfaring indenfor det tekniske felt.
 
Vi tilbyder:
  • En varieret stilling med stor mulighed for at præge og udvikle kommunikationen om et stort projekt,
  • En afdeling med lidt over 20 medarbejdere, og i øvrigt en spændende arbejdsplads, hvor du kommer til at arbejde tæt sammen med kollegaer med forskellig uddannelsesmæssig baggrund,
  • Meget engagerede kollegaer, som har en super holdånd, og som rigtig gerne vil arbejde sammen med en dygtig kommunikationsmedarbejder,
  • En stilling placeret i Vej og Parkering. En afdeling, der har et rigtig godt samarbejde.
 
Organisation, løn og ansættelse:
  • Løn i henhold til aftale med den pågældende faglige organisation,
  • Tiltrædelse 1. januar 2019,
  • Arbejdstiden er 37 timer. Vi har flekstid.
 
Stillingen er forankret i Vej og Parkering, Center for Miljø og Plan. Centeret har ca. 80 medarbejdere. Vi dækker det samlede plan- og myndighedsområde med afdelingerne Vej og Parkering, Plan og Erhverv, Byggesag, Natur og Miljø, Klima og Forsyning samt Teknisk Service.
 
Vil du vide mere:
Du kan kontakte centerets souschef og leder af Vej og Parkering, Mads Lindberg Christiansen på tlf. 3017 1578. Kontakt kan også rettes til centerchef, Sidsel Poulsen på tlf. 2137 5839.
 
Læs gerne mere om letbaneprojektet på www.dinletbane.dk/ og på kommunens hjemmeside www.ltk.dk
 
Lyngby-Taarbæk Kommune foretrækker at modtage ansøgninger elektronisk.
Du søger elektronisk via kommunens hjemmeside www.ltk.dk/ledige-stillinger. Vedhæft din ansøgning med CV og relevante bilag.
 
Ansøgningsfrist senest mandag den 19. november kl. 8.00.
 
Ansættelsessamtaler forventes afholdt fredag den 23. november 2018.
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 19. november kl. 8.00

Frist: 19. november kl. 8.00

Info

Virksomhed
Lyngby-Taarbæk kommune
Stillingsbetegnelse
Kommunikationsmedarbejder
Kontakt
Mads Lindberg Christiansen
Telefon: 30 17 15 78
Website
Indrykningsdato
09-10-2018
Ansøgningsfrist
19. november kl. 8.00
Adresse
Lyngby-Taarbæk kommune
Lyngby Torv 17
2800 Kgs. Lyngby

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.