Kommunikationsmedarbejder

Kirkens Korshær
Kirkens Korshær
Kommunikationsmedarbejder på deltid med hjerte for frivillige
Kirkens Korshær er intet uden vores 9.000 frivillige. Deres tid, energi og engagement er uvurderligt for, at vi kan hjælpe udsatte mennesker i Danmark. Det bliver din fornemste opgave at udvikle og understøtte det frivillige fællesskab i Kirkens Korshær. Stillingen, der er nyoprettet, er på deltid.
Jobbet
Du bliver en del af et hold på fire dygtige kommunikatører, hvoraf den ene er pressechefen, som du refererer til. Det bliver dit ansvar at sørge for kommunikation og events for vores frivillige. Du får base på vores hovedkontor i København som en del af afdelingen ’Kommunikation og Indsamling’. Vi lægger vægt på, at vi har det sjovt, når vi sammen kæmper for sagen.
 
Dine opgaver vil bl.a. være:
  • Intern kommunikation til de frivillige via vores blad, som pt. udkommer 10 gange om året.
  • Ansvar for at planlægge og afvikle events, som eksempelvis besøgsdage, hvor hundredvis af vores frivillige besøger vores sociale arbejdssteder.
  • Alverdens små og store kommunikationsopgaver, sparring og rådgivning.
 
Du får rig mulighed for selv at præge dine opgaver, ligesom du i høj grad selv kan planlægge din arbejdstid. Kirkens Korshærs værdier omsorg, respekt og nærvær gennemsyrer vores dagligdag på kontoret. Vi griner meget og har en uhøjtidelig tone.
 
Om dig
Vi søger en stærk kommunikator, der gerne må have erfaring med kommunikation til og med frivillige. Desuden har du forståelse for de særlige forhold, der gør sig gældende for en almennyttig forening med et stærkt, frivilligt bagland. Derudover foretrækker vi kandidater med følgende kompetencer:
 
Faglige kompetencer
  • Relevant kommunikationsuddannelse
  • Erfaring med kommunikation på flere kanaler
  • Erfaring med skrivning eller udgivelse af blade
  • Strategisk forståelse for brug af historier og temaer på tværs i organisationen og eksternt
 
Personlige kompetencer
  • Er engageret
  • Er glad og positiv
  • Er ordentlig i kommunikationen med mange forskellige typer mennesker
  • Kan efterleve vores værdigrundlag i arbejdet
  • Er medlem af folkekirken
 
Vi har travlt i perioder, og derfor skal du ikke lade dig slå ud af mange deadlines. Du skal heller ikke være bange for at give en hånd med, når en kollega mangler. Du begår dig med lethed blandt mange forskellige mennesker og møder alle med tillid og respekt.
Det kommende år vil vi gerne arbejde med at få en ny kommunikationsstrategi på plads, og herunder også en ny hjemmeside. Det vil derfor være et plus, hvis du også kan bidrage strategisk.
 
Ansøgning og ansættelse
Der er ansøgningsfrist onsdag den 22. november 2017.
 
Vi afholder samtaler torsdag den 7. december 2017 og satser på, at du kan begynde den 1. februar 2018. Stillingen er på 20 timer ugentligt.
 
Aflønning sker efter Kirkens Korshærs lønregulativ. Vi er ikke lønførende, men følger lønningerne på det offentlige arbejdsmarked.
 
Spørgsmål kan rettes til pressechef Jeanette Ellen Bauer, j.bauer@kirkenskorshaer.dk. På grund af stor travlhed i forbindelse med Kirkens Korshærs Landsindsamling den 26. november 2017 kan vi kun besvare skriftlige henvendelser.
 
Kirkens Korshær er 450 ansatte og 9000 frivillige, som blandt andet driver varmestuer, herberger og genbrugsbutikker med glæde. Vores arbejde er baseret på det kristne menneskesyn og støttes af stat og kommuner, men finansieres grundlæggende af private midler, doneret af mennesker, som tror på den store værdi af de små, gode øjeblikke. Læs mere om organisationen på www.kirkenskorshaer.dk
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 22. november

Frist: 22. november

Info

Virksomhed
Kirkens Korshær
Stillingsbetegnelse
Kommunikationsmedarbejder
Kontakt
Jeanette Ellen Bauer
j.bauer@kirkenskorshaer.dk
Website
Indrykningsdato
09-11-2017
Ansøgningsfrist
22. november
Adresse
Kirkens Korshær
Nikolaj Plads 15
1067 København K

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Kom til K-dag

Bliv en dygtigere facilitator med co-creation

1. marts

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.