Kommunikationskonsulent

Egedal Kommune
Egedal Kommune
Kommunikationskonsulent med styr på teknikken
Vi søger en erfaren kommunikationskonsulent med teknisk forståelse, der kan sikre at intranettet bliver Egedal Kommunes naturlige samlingssted. Du bliver en del af kommunens centrale kommunikationsenhed i HR & Kommunikation, som er forankret i Center for Administrativ Service.
Dine arbejdsopgaver og faglige udfordringer
En af dine hovedopgaver bliver styring af kommunens intranet, i samarbejde med de lokale webredaktører. Vores Intranet er baseret på en Drupal-løsning med kobling til Alfresco til dokumenthåndtering. Du skal skabe daglig ’afhængighed’ af intranettet i hele organisationen. Medarbejderne skal mærke ud i alle kroge af kommunen, at intranettet reelt gør en forskel for deres vidensniveau og letter det daglige arbejde gennem digitale værktøjer og løsninger, som f.eks. workflows og webformularer, som du skal stå for at udvikle og implementere.

I dag har cirka 2/3 af medarbejderne adgang til intranettet, men til efteråret åbner vi op for samtlige 3500 medarbejdere, der er geografisk placeret på mange forskellige adresser og har meget forskellige it-kompetencer. En vigtig opgave for dig bliver at formidle og facilitere denne proces. Du bliver nemlig det aktive bindeled, der skal holde fokus på det gode indhold og brugervenlighed og samtidig har forståelsen for det tekniske fundament - så du kan oversætte vores ønsker til funktionalitet og behov for fejlretning for de tekniske udviklere, der står for at udvikle og implementere løsningerne i systemerne. 

Du ved, at intranettet skal være dynamisk og levende og ikke er et færdigt produkt. Du har derfor blik for, at intranettet skal være en mødeplads mere end et bibliotek. Du skal altså både kunne vedligeholde den nuværende intranetplatform i forhold til indhold og opbygning, samtidig med at du formår at sørge for gode lokale løsninger sammen med brugerne og holde fokus på udvikling af nye funktioner med det overordnede mål for øje: At styrke organisationens videndeling og sammenhængskraft samt forenkle og forandre arbejdsprocesser. 

I efteråret 2017 står vi over for at skulle standardisere organisationens arbejdsgange på personale, HR og kommunikationsområdet. Det forudsætter nye samarbejdsrelationer og muligvis indførelse af en partnerskabsmodel. Derfor skal du have mod og lyst til at indgå i denne forandringsproces og på sigt fungere som kommunikationspartner for et fagcenter. En anden vigtig opgave for kommunikationspartneren bliver at sikre overensstemmelse og kvalitetssikre i forhold til kommunens overordnede kommunikationspolitik og –retningslinjer.

Om dig
Du arbejder selvstændigt, struktureret og udfordrer gængse metoder, og du er ikke bange for at afprøve nye metoder. Du bevæger dig ubesværet på alle niveauer i kommunen – fra borgmester og direktion til medarbejdere og ledere i hele organisationen - og omsætter det i din opgaveløsning.

Herudover har du:
  • gode formidlingsevner kombineret med teknisk forståelse 
  • konkret erfaring med arbejde og eventuelt implementering og opbygning af intranet – gerne Drupal og Alfresco
  • evnerne til vedholdende at holde leverandører, teknikere og andre samarbejdspartnere fast på aftaler og opgaver
  • konkret erfaring som kommunikationskonsulent – gerne fra kommune 
  • relevant uddannelse og baggrund, fx cand.comm eller cand.it med fokus på kommunikation.
 
Om os
I Center for Administrativ Service (CAS) har vi samlet kommunens administrative funktioner, som understøtter de øvrige fagcentre. I CAS er vi optaget af stærke samarbejdsrelationer med kommunens øvrige fagcentre. Derfor har vi konstant fokus på forbedring og professionalisering af vores produkter. Vores kerneopgave er at levere de nødvendige værktøjer og processer, der understøtter de øvrige fagcentre i deres opgaveløsning. 

HR & Kommunikation har 7 ansatte – 3 HR-konsulenter, 3 kommunikationskonsulenter og 1 afdelingsleder.  

HR & Kommunikations hovedopgave er at kompetenceudvikle og understøtte organisationen – ledere og medarbejdere, såvel på HR-området som for den interne og eksterne kommunikation.

Vi tilbyder
  • Et dynamisk miljø, hvor der er mulighed for at præge jobbet og dagligdagen
  • Moderne og lyse omgivelser i vores nybyggede rådhus lige ved siden af Egedal Station
  • God kantineordning, motionsforening – og torsdagskage med søde og sjove kollegaer. 
 
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er til besættelse pr. 1. oktober 2017. Stillingen er fuldtid. 
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til Ny løn og gældende overenskomst.

Du får arbejdsplads på Egedal Rådhus og Sundhedscenter på Dronning Dagmars Vej 200, 3650 Ølstykke lige ved siden af Egedal Station.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysning om stillingen kan fås hos afdelingsleder for HR og Kommunikation, Malene Blangshøj på tlf. 7259 6409.

Ansøgningsfrist
Ansøgningsfrist er søndag den 10. august 2017. Første samtale holdes i uge 33 (den 16. og 18. august) og anden samtale i uge 34 (den 23. august).  

Generelt om Egedal Kommune
Egedal Kommune har cirka 42.000 indbyggere og 3.500 medarbejdere. Vi er organiseret med en Direktion, et udviklingssekretariat, syv fagcentre og to tværgående servicecentre.

I Egedal Kommune lægger vi vægt på helhedsorienteret tænkning og tværgående samarbejde præget af dialog, anerkendelse og tillid.
 
 
Egedal Kommune ligger kun en halv time i tog fra det indre København, og S-banen snor sig tværs gennem hele Egedal Kommune med fire stationer - fra Veksø til Ølstykke. Vores ambition er at yde en god service til borgerne samtidig med, at vi har fokus på at være en attraktiv arbejdsplads. Læs mere om os på http://www.egedalkommune.dk/om-kommunen/om-egedal-kommune.
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 10. august

Frist: 10. august

Info

Virksomhed
Egedal Kommune
Stillingsbetegnelse
Kommunikationskonsulent
Kontakt
Malene Blangshøj

Telefon: 72596409
Website
Indrykningsdato
13-07-2017
Ansøgningsfrist
10-08-2017
Adresse
Egedal Kommune
Dronning Dagmars Vej 200
3650 Ølstykke

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig i juli og få 10% rabat

Tag med til K-dag eller bliv en del af et fagligt K-netværk

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.