Kommunikations- og presserådgiver

Digitaliseringsstyrelsen
Digitaliseringsstyrelsen
Kommunikations- og presserådgiver med gennemslagskraft søges til Digitaliseringsstyrelsen
Fordi hverdagen er digital, fylder digitalisering meget hos danskerne og i dansk politik, og hos Digitaliseringsstyrelsen har vi lige nu en tom stol i Kontoret for styring og kommunikation. Er du vores nye, skarpe kommunikations- og presserådgiver?
Vi søger netop nu en selvstændig og erfaren kommunikations- og presserådgiver. Hos os kommer du til at arbejde i krydsfeltet mellem kommunikation og embedsværk og skal rådgive Digitaliseringsstyrelsens direktion strategisk samt hjælpe medarbejdere og chefer med at producere kommunikations- og presseprodukter.  
 
Styrelsen bistår også Finansministeriets departement i udarbejdelsen af pressemateriale på de store dagsordener – eksempelvis cyber- og informationssikkerhedsstrategi og de digitale islæt i den kommende sammenhængsreform.    
 
Dine opgaver
Som kommunikations- og presserådgiver får du en central rolle i styrelsen. Du berører alle hjørner af organisationen og skal på kort tid kunne omsætte svært tilgængeligt og teknisk stof til hverdagssprog. Fra NemID og Digital Post til de brede dagsordener som databrug og offentlig digitalisering.  
Du skal skrive og kvalitetssikre nyheder, klummer, PowerPoint-præsentationer, presseberedskaber og kommunikationsplaner. Derudover skal du i samarbejde med den presseansvarlige direktionssekretær stå for: 
• planlægningen af den langsigtede kommunikationsindsats   
• sikre koordinering og sammenhæng mellem de mange initiativer og budskaber på tværs af husets
  dagsordener  
• at passe pressetelefonen og orientere styrelsen er om de væsentligste nyheder 
• at den daglige pressehåndtering sker på professionel vis på alle vores fagområder. 
 
Hvem er du? 
Vi forestiller os, at du er samfundsfaglig kandidat eller kommunikationsuddannet med nogle års erfaring – gerne fra en offentlig organisation eller fra et konsulenthus.
 
Vi forventer, at du:  
• har værktøjskassen i orden med alle de klassiske kommunikationsredskaber 
• er samarbejdsorienteret og lyttende, men også robust og tør stå ved din rådgiv-ning 
• færdes hjemmevant på de sociale medier og forstår de muligheder og udfordrin-ger, det giver for en
  organisation 
• er stærk til både mundtlig og skriftlig kommunikation  
• er politisk interesseret og har strategisk og politisk tæft  
• er en stærk analytiker, der kan prioritere og finde kernen i historien 
• er struktureret, ambitiøs og samtidig en hjælpsom og god kollega. 
 
Vi har ofte travlt og sætter ikke altid selv dagsordenen og rammerne for vores sager. Derfor kan dagen vælte, og fleksibilitet er vigtigt.  
 
Hvem er vi? 
Du bliver en del af Digitaliseringsstyrelsen, hvor vi er ca. 240 ansatte, der hver dag går på arbejde for at skabe digitale relationer mellem borgere, virksomheder og det offentlige med klare resultater.  
 
Du vil blive ansat i Kontoret for styring og kommunikation, som udover den interne og eksterne kommunikation også varetager styring af den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi samt af Digitaliseringsstyrelsens øvrige portefølje. Ligeledes arbejder vi tværgående med implementeringsopgaver samt har ansvaret for initia-tiver rettet til grupper af borgere, der har udfordringer med it og digitalisering. Kontoret huser derudover den fælles kommunikationsenhed for hele Finansministeriets koncern.  
 
Vi sætter barren højt og har et klart fokus på kompetence- og karriereudvikling. Vi har travlt, men vi har en uformel omgangstone, og har altid tid til at samarbejde og hjælpe hinanden.  
 
Ansættelsesvilkår 
Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten med mulighed for individuel forhandling. 
 
Flere oplysninger 
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Louise Palludan Kampmann (2538 2289, lopak@digst.dk) eller direktionssekretær og presserådgiver Louise Simoni (6169 8344, losim@digst.dk). 
 
Ansøgning 
Vil du søge stillingen, så send din ansøgning via vores online system senest torsdag d. 23. august 2018. Vi afholder første samtalerunde onsdag d. 29. og torsdag d. 30. august. 
 
Digitaliseringsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge. 
 
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 23. august

Frist: 23. august

Info

Virksomhed
Digitaliseringsstyrelsen
Stillingsbetegnelse
Kommunikations- og presserådgiver
Kontakt
Louise Palludan Kampmann
lopak@digst.dk
Telefon: 2538 2289
Website
Indrykningsdato
09-08-2018
Ansøgningsfrist
23. august
Adresse
Digitaliseringsstyrelsen
Landgreven 4
1301 København K

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.