Kommunikationskonsulent

Danske HF & VUC
Danske HF & VUC
Danske HF & VUC søger en dygtig kommunikationskonsulent
Danske HF & VUC søger en dygtig kommunikationskonsulent, som skal være med til at styrke VUC­sektorens profil og øge kendskabet til VUC'ernes uddannelsespolitiske rolle og opgaver.
Som konsulent skal du medvirke til at styrke sektorens gennemslagskraft over for offentligheden og skabe sammenhæng og videndeling mellem VUC’erne om kommunikationsfaglige temaer. Hovedvægten i arbejdsopgaverne ligger på kommunikation, pressehåndtering og nyhedsbreve.
 
Vi lægger vægt på, at VUC-sektorens aktiviteter, resultater og udviklingsinitiativer bliver dokumenteret og kommunikeret bedst muligt, og at sektorens uddannelsespolitiske rolle er tydelig i offentligheden. Derfor har vi brug for en dygtig konsulent, som kan indgå i arbejdet i VUC Sekretariatet, der er nationalt sekretariat for VUC'ernes ledere og bestyrelser. Stillingen indebærer samarbejde med en lang række interessenter på uddannelsesområdet.
 
Vi ønsker at styrke kommunikationsindsatsen både internt i sektoren og over for vores mange eksterne samarbejdspartnere. Der er behov for en offensiv og tydelig måde at kommunikere på, og det er vigtigt, at VUC'ernes centrale uddannelsespolitiske rolle regelmæssigt og direkte bliver eksponeret over for en bredere offentlighed.
 
Du kommer bl.a. til at arbejde med:
  • Udarbejdelse af debatindlæg, notater, artikler og kronikker.  
  • Medieovervågning, pressehåndtering, journalistkontakt.
  • Drift og udvikling af sektorens sociale medier – Facebook og Twitter.
  • Udvikling og vedligeholdelse af www.vuc.dk.
  • Videreudvikling og drift af vores eksterne nyhedsbrev til ca. 600 interessenter på uddannelsesområdet.
  • Udarbejdelse af kommunikationsstrategier og kommunikationsplaner.
  • Koordinering af samarbejde med VUC'ernes kommunikationsmedarbejdere for at sikre en stærk kobling mellem det regionale/lokale og det nationale niveau.
 
Du kommer til at arbejde tæt sammen med sekretariatets øvrige medarbejdere. Du skal have et blik for, hvordan sektorens udviklingsinitiativer bedst muligt kan dokumenteres og bringes i spil i forhold til den politiske interessevaretagelse, som udføres af de to VUC-foreninger.
 
Opgaverne kræver, at du:
  • Har erfaring med presse- og kommunikationsarbejde fra en politisk ledet organisation.
  • Er velskrivende og god til at tænke i budskaber og sælge den gode historie om en sektor i stor udvikling.
  • Har erfaring med formidling på mange forskellige platforme og med mange forskellige genrer.
  • Har politisk forståelse og er god til at se muligheder, når det handler om klart og tydeligt at formidle ofte komplekse uddannelsespolitiske sammenhænge.
  • Har erfaring med at tage afsæt i tal og kvantitativ dokumentation når det gælder formidling.
  • Er god til at samarbejde.
  • Har en god kommunikationsfaglig ballast, fx en baggrund som journalist.
Stillingen ønskes besat snarest muligt. Arbejdsstedet er VUC Sekretariatet, Ny Vestergade 17, 3. sal, 1471 København V. Vi er et sekretariat med 6 fuldtidsansatte medarbejdere. Vi lægger vægt på et godt samarbejde, god videndeling og sparring og en uformel omgangstone. Som person er du åben og engageret og det falder dig naturligt at skabe relationer til andre mennesker. Vi stræber efter en ligelig fordeling af mænd og kvinder på arbejdspladsen.
 
Du tilbydes løn- og ansættelsesvilkår med udgangspunkt i den statslige AC-overenskomst. Alt afhængig af erfaring og kompetencer kan du blive indplaceret som konsulent eller specialkonsulent. Der er mulighed for at forhandle et tillæg, som matcher dine kvalifikationer.
 
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen hos sekretariatschef Kirsten Preisler på tlf. 33 32 32 00/53 54 07 79 eller pr. mail kpr@vuc.dk.
 
Din ansøgning skal være sekretariatet i hænde senest tirsdag den 30. april 2018, kl. 08.00. Ansøgningen sendes til job@vuc.dk, med mærket ” Konsulent – Kommunikation” i emnelinjen.
 
Vi gør opmærksom på, at når du sender en ansøgning til Danske HF & VUC, herunder eventuelle bilag og billeder, giver du samtidig samtykke til, at oplysningerne må opbevares i tre måneder efter ansøgningsfristens udløb.
 
Vi holder samtaler i løbet af maj og juni og regner med, at du kan starte til august.
 
VUC er landets største almene voksenuddannelsestilbud, hvor mere end 100.000 personer hvert år deltager. Sektoren løfter en vigtig uddannelsespolitisk opgave i forhold til unge, voksne og kortuddannede, der har behov for kompetencegivende uddannelse og styrkede almene kompetencer. VUC Sekretariatet er sekretariat for Danske Hf & VUC og VUC Bestyrelsesforeningen. De to foreninger er interesseorganisationer for henholdsvis ledere og bestyrelser på landets voksenuddannelsescentre, der udbyder uddannelserne almen voksenuddannelse (avu), hf-enkeltfag, toårigt hf, FVU, GSK, stx, ordblindeundervisning mv. Læs mere på www.vuc.dk
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 30. april kl. 8.00

Frist: 30. april kl. 8.00

Info

Virksomhed
Danske HF & VUC
Stillingsbetegnelse
Kommunikationskonsulent
Kontakt
Kirsten Preisler
kpr@vuc.dk
Telefon: 33323200
Website
Indrykningsdato
06-04-2018
Ansøgningsfrist
30. april kl. 8.00
Adresse
Danske HF & VUC
Ny Vestergade 17, 3 th.
1471 København K

Yderligere info

Få nyhedsbrev

KOM18

Vær med, når hele branchen samles til årets k-konference

3. maj

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.