Influencer og PR-Rådgiver

Advice
Advice
Skarp rådgiverprofil inden for Influencer og PR
Indhold, der aktiverer, engagerer og motiverer sine modtagere, er den enkle opskrift på godt relationsarbejde. Om det lander i klassiske nyhedsmedier, publiceres på sociale kanaler eller fortælles af influencers er blot et spørgsmål om kanalvalg. Er du – som Advices PR-team – optaget af at tænke PR på tværs af alle kanaler, og elsker du at udvikle godt indhold? Så glæder vi os meget til at invitere dig med ombord i vores team.

I Advice er vi overbeviste om, at de gode historier, der engagerer og motiverer deres interessenter og målgrupper, også er dem, der skaber de bedste resultater for vores kunder. Derfor er den gode rådgiver inden for Public Relations i Advice den, der forstår at omsætte kundens produkt, brand eller position til interessante samtaler eller historier på tværs af kanaler, så vores kunder får den bedste og mest effektive eksponering.

 

De seneste år har vi oplevet en større og større interesse for at arbejde med influencers. I vores Influencer Relations område har vi sat os det mål at hjælpe kunderne med at arbejde med influencers på en måde, der skaber størst mulig værdi for både kunderne og for de influencers, vi samarbejder med. Vi er fx overbeviste om, at det for alle i fødekæden er bedst, at vi skaber noget indhold, der er så troværdigt, at det vil være interessant for modtagerne, ligegyldigt om man betaler for det eller ej.

 

Vi søger derfor en ny kollega, som elsker at udvikle kreative koncepter, der kan omsættes til gode og engagerende historier. Du har din kernefaglighed inden for influencer marketing, public relations og/eller indholdsproduktion til sociale kanaler. Du er en faglig entusiast, der er fortrolig med og nysgerrig på de nyeste tendenser inden for influencers, sociale medier og klassisk PR-arbejde.

 

Det indhold, som du skal være med til at skabe, skal være relevant for alle vores kunder – lige fra Arla til LO. Derfor skal du kunne tænke ud af boksen, når nye koncepter, artikler, webisodes eller podcasts skal formidle vores kunders næste skridt. Du kommer derfor til at skulle udarbejde den næste influencerstrategi for Sundhedsstyrelsens prisbelønnede BUT WHY-kampagne, den næste involverende og trendy Arla-event samt sætte agendaen for fagbevægelsen hos micro-influencers.

 

Du kommer til at samarbejde med tværgående teams med stærke fagligheder inden for alle indholdsområder, men kommer til at have base i vores PR-team. På de forskellige kundeopgaver vil din primære rolle være at udvikle indholdskoncepter, der både egner sig til PR, Influencer Marketing og sociale kanaler samt at eksekvere på ideerne sammen med det øvrige team.

 

Om dig:

  • Du har konkret erfaring med indholdsproduktion – både strategisk, taktisk og operationelt.
  • Du har et godt og bredt mediekendskab, men er særligt optaget af influencers, sociale medier og PR.
  • Du kan vinkle en historie og er god til at skabe relationer til journalister, influencers og samarbejdspartnere.
  • Du skriver naturligvis godt og præcist.
  • Du har masser af drive, idéer og gå-på-mod, og du elsker medie-kontakt, og motiveres af at udfolde din stærke indholdsfaglighed på tværs af kanaler.
  • Du er selvstændig og tager ansvar for kunder og deres projekter.
  • Du er ukrukket og en pålidelig holdspiller.
  • Du er skarp, fagligt nysgerrig og kvalitetsbevidst.
  • Du vil få alt det ansvar, du kan bære og vil fra begyndelsen være på nogle af vores største kunder.

 

Din baggrund:

  • Du har en akademisk baggrund, ex. cand.comm, cand.public, cand.mag., cand.merc. (kom) ell. lign.
  • Du har minimum 3 års relevant erfaring med indholdsproduktion bag dig.
  • Bureauerfaring er naturligvis en fordel, men ikke et krav, ligesom det vil være et plus, hvis du har erfaring som fx influencer, journalist eller community manager.

 

Vi tilbyder:

  • En arbejdsplads med store faglige udviklingsmuligheder.
  • Gode og dybt kompetente kolleger, som er kendetegnet ved stærk kollegialitet, en uformel omgangstone og masser af holdånd.
  • Kommunikationsbranchens bredeste og mest komplekse kundeportefølje.
  • En arbejdsplads på et professionelt drevet bureau, der forstår at balancere en kreativ, innovativ kultur med højt resultatfokus.
  • Et kommunikationsfagligt miljø, som ikke kan matches noget sted i branchen.

 

Er du interesseret i at høre nærmere, så kontakt Kristina Rasmussen, tlf. 2557 2114. Send din ansøgning hurtigst muligt og senest d. 24.10. kl. 9.00 til job@adviceas.dk, Mrk. ”rådgiver IM/PR”. Vi vil afholde samtaler i uge 44 og 45.

Advice er Danmarks største reklame- og kommunikationsbureau med 120 ansatte. Vi et full service bureau, der tilbyder løsninger indenfor kampagner, branding, public relations, public affairs, digital, analyse og sociale medier. I vores rådgivning bestræber vi os altid på at kunne sikre den bedste integrerede løsning på tværs af fagområder.

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 24. oktober kl. 9.00

Frist: 24. oktober kl. 9.00

Info

Virksomhed
Advice
Stillingsbetegnelse
Influencer og PR-Rådgiver
Kontakt
Kristina Rasmussen
kristina.r@adviceas.dk
Telefon: 25 57 21 14
Website
Indrykningsdato
12-10-2018
Ansøgningsfrist
24. oktober kl. 9.00
Adresse
Advice
GL. Kongevej 3E, 4. sal, Baghuset
1610 København

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.