Kasper Johansen


Kasper Johansen

Kasper Johansen

Karma: 0 (?)

Fire tips til din pressemeddelelse
Pressemeddelelser er et undervurderet kunstværk, som kan give din virksomhed en masse billig medieomtale. Det er en måde at fortælle en god historie om din virksomhed, som kan få meget større rækkevide, end hvis du udekukkende benytter din egen platform til at fortælle historien. Det er dog ikke nogen let sag at skrive en pressemeddelelse, da der er mange interesser på spil. Herunder får du fire tips til den gode pressemeddelelse. Du kan få glæde af de mange tips, uanset om du lever af at sælge rejser, konsulentydelser, legetøj eller noget helt fjerde. 
 

1. Begræns dig

Første råd kan virke banalt, men i virkelighedens verden har mange svært ved at begrænse sig. Som tommelfingerregel skal du holde din pressemeddelelse på en side. Det kan være fristende at gå ’amok’ og skrive adskillige sider om din virksomhed, men det vil ikke gavne dig på den lange bane.
 

2. Opfind en fængende overskrift

Overskriften er essentiel for, om din pressemeddelelse overhovedet bliver læst. Derfor skal du afsætte ekstra tid til at få din overskrift til at sidde lige i skabet. Forsøg at skille dig ud fra mængden ved at benytte alternative ord og synonymer, da det vil kunne skabe opmærksomhed.
 

3. Brug historiefortælling

Kommunikation fungerer bedst, når det sker ved hjælp af fortællinger. Derfor kan du med fordel bruge en positiv case fra din virksomhed til at fortælle en historie. Det er altid mere interessant at læse en pressemeddelelse, hvis den er båret af en fortælling.
 

4. Tilføj interaktive elementer

Nutidens teknologi og mediebillede har forandret måden, pressemeddelelser kan udformes på. Et godt tip er at udnytte de digitale muligheder ved at skabe en interaktiv fortælling, der kan understøtte din pressemeddelelse. Det kan eksempelvis ske ved hjælp af en video eller en grafik.

Giv din stemme

6 stemmer
4,5/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

38 JOB

Marketingkoordinator (studiejob)

Se alle job Indryk job

Kursus

SoMe bootcamp

Kun få ledige pladser

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Job

Pressechef

Frist: Snarest muligt

Communication Manager

Frist: 31. august

Marketingkoordinator (studiejob)

Frist: 8. september
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.