Karen Lillelund Knudsen


Karen Lillelund Knudsen

Tlf. 28 72 80 01

Karma: 592 (?)

Forfatter:

11


artikler

4


indlæg

Oprettet på Kforum: onsdag 2. februar 2011

Om

God kommunikation kan gøre en kæmpe forskel, når timing, budskaber og indhold sidder lige i skabet. Men skal man have mennesker til at ændre adfærd, gør god kommunikation det ikke alene. Derfor er jeg optaget af, hvordan kommunikation i kombination med involverende læring og greb fra adfærdsforskning og design thinking kan skabe engagement og motivation. Jeg er god til at sætte mig ind i både behov og organisation og derfra gå analytisk til værks og vælge de kanaler og koncepter, som giver de mest optimale resultater – for eksempel for et forandringsprojekt. Jeg er en skarp formidler, som ser den store forskel i den lille detalje. Og for mig er strategisk kommunikation et nøgleord, da organisationens tiltag altid skal kobles til de overordnende forretningsmål.
 
Kompetencer:
  • Facilitering
  • Projektledelse
  • Involverende workshops og forløb
  • Sociale medier
  • Tekst og korrektur
  • Adfærdsændrende kommunikation
     

Erfaring

Organisation/FirmaJob-titelEvt. beskrivelse
Rigspolitiet
Siden 2017
Konsulent Udvikling og optimering af politiets forskellige arbejdsmetoder gennem facilitering, projekt- og forandringsledelse.
Kforum
2013 - 2017
Kursus- og netværksleder Til daglig hjælper jeg kommunikationsfolk med at blive endnu bedre til deres arbejde. Jeg tilrettelægger kurser og leder netværk om kommunikation hos Kforum. Her sætter jeg en stor ære i at sammensætte læringsforløb med involvering og brugbare værktøjer. Jeg er en k-generalist med fingeren på pulsen og en forkærlighed for facilitering, projektledelse, organisationskommunikation og kommunikationstrends. Kompetencer: - kursusplanlægning - projektledelse - facilitering - markedsføring - sociale medier - tekstproduktion - kampagnetilrettelæggelse - sproglig rådgivning og korrektur
IBM
2012 - 2013
Kommunikationsassistent, intern kommunikation Afdeling: intern kommunikation. Arbejdsopgaver: tekstproduktion (intranet, web, infoskærme, artikler, brochurer, logo, kampagner, portrætter, it-løsninger)
Katalyst sommerskole 2011
2011 - 2011
deltager fra d. 5.-26. august deltog jeg i Katalysts sommerskole på Københavns Universitet, som omhandlede servicedesign og serviceinnovation. Gennem forløbet fik jeg erfaring med: feltarbejde, prototyping, præsentationsteknik, servicedesign og serviceinnovation. Jeg fik samtidig mulighed for at bruge mine kommunikative og danskfaglige kompetencer i praksis.
IBM
2011 - 2011
praktikant - IBM Forum Copenhagen, kommunikation og kundetilfredshed Praktikperiode: januar 2011 - juni 2011 I løbet af min praktik har jeg varetaget kommunikation, kundetilfredshed og synlighed i IBM Forum Copenhagen. I den forbindelse har jeg bl.a. arbejdet med: Strategilægning, artikelskrivning, projektfacilitering, målgruppeanalyse, tilfredshedsundersøgelse, kvalitative interviews og strategisk kommunikation
IBM
2011 - 2012
Kommunikations - og marketingassistent Afdeling: IBM's kundecenter (IBM Forum Copenhagen). Arbejdsopgaver: Kundehåndtering, tekstproduktion (til udstillinger, web, nyhedsbreve, brochurer og video), mødebooking, ledelse.
IBM
2008 - 2011
studentermedhjælper Afdeling: SCF (Service Customer Fulfillment) Arbejdsopgaver: Kundefakturering, rapportkørsel, proceskoordination og kommunikation. Som studentermedhjælper i SCF bestod mit arbejde i at hjælpe til på forskellige kundekontrakter - både administrativt og som hjælpende koordinator på kontrakternes forskellige processer. Ydermere var jeg tilknyttet forskellige projekter, bl.a. et erhvervspraktikprojekt, der skal få piger i folkeskolerne til at interessere sig for teknologi og it. I jobbet kommunikerede jeg dagligt(både mundtlig og skriftlig) på dansk, såvel som på engelsk.

Uddannelse

InstitutionGrad/retningEvt. beskrivelse
Københavns Universitet
2007 - 2013
Dansk og Kommunikation
Cand.mag.
Som danskstuderende besidder jeg en analytisk evne til at anskue ting fra mange forskellige perspektiver, ligesom mine formulerings- og formidlingsevner, både i tale og på skrift, er af høj standard. Jeg kan rådgive om kommunikation i skrift, tale og anvendelse, herunder har jeg indsigt i nuanceret og præcis formidling i skrift og tale til forskellige målgrupper. Jeg kan anvende og forstå forskellige argumentationsformer. Min indsigt i kommunikationsformer og sprogs identitetsskabende funktion gør mig i stand til at forstå forskellige tekster. Jeg har grundlæggende kendskab til kommunikation og dennes forskellige sfærer og genrer samt diverse kommunikationsteorier, -metoder og praksisser. Derudover har jeg indgående kendskab til dansk som fremmed- og andetsprog, og jeg forstår at videreformidle min faglige viden om området, ligesom jeg har kendskab til kulturforståelse og interkulturel kommunikation.

Artikler

 
Onsdag 14. september 2016
Fredag 8. juli 2016
1 2 3

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.