Karen Lillelund Knudsen


Karen Lillelund Knudsen

Tlf. 28 72 80 01

Karma: 592 (?)

Forfatter:

10


artikler

4


indlæg

Oprettet på Kforum: onsdag 2. februar 2011

Om

God kommunikation kan gøre en kæmpe forskel, når timing, budskaber og indhold sidder lige i skabet. Men skal man have mennesker til at ændre adfærd, gør god kommunikation det ikke alene. Derfor er jeg optaget af, hvordan kommunikation i kombination med involverende læring og greb fra adfærdsforskning og design thinking kan skabe engagement og motivation. Jeg er god til at sætte mig ind i både behov og organisation og derfra gå analytisk til værks og vælge de kanaler og koncepter, som giver de mest optimale resultater – for eksempel for et forandringsprojekt. Jeg er en skarp formidler, som ser den store forskel i den lille detalje. Og for mig er strategisk kommunikation et nøgleord, da organisationens tiltag altid skal kobles til de overordnende forretningsmål.
 
Kompetencer:
  • Facilitering
  • Projektledelse
  • Involverende workshops og forløb
  • Sociale medier
  • Tekst og korrektur
  • Adfærdsændrende kommunikation
     

Erfaring

Organisation/FirmaJob-titelEvt. beskrivelse
Rigspolitiet
Siden 2017
Konsulent Udvikling og optimering af politiets forskellige arbejdsmetoder gennem facilitering, projekt- og forandringsledelse.
Kforum
2013 - 2017
Kursus- og netværksleder Til daglig hjælper jeg kommunikationsfolk med at blive endnu bedre til deres arbejde. Jeg tilrettelægger kurser og leder netværk om kommunikation hos Kforum. Her sætter jeg en stor ære i at sammensætte læringsforløb med involvering og brugbare værktøjer. Jeg er en k-generalist med fingeren på pulsen og en forkærlighed for facilitering, projektledelse, organisationskommunikation og kommunikationstrends. Kompetencer: - kursusplanlægning - projektledelse - facilitering - markedsføring - sociale medier - tekstproduktion - kampagnetilrettelæggelse - sproglig rådgivning og korrektur
IBM
2012 - 2013
Kommunikationsassistent, intern kommunikation Afdeling: intern kommunikation. Arbejdsopgaver: tekstproduktion (intranet, web, infoskærme, artikler, brochurer, logo, kampagner, portrætter, it-løsninger)
Katalyst sommerskole 2011
2011 - 2011
deltager fra d. 5.-26. august deltog jeg i Katalysts sommerskole på Københavns Universitet, som omhandlede servicedesign og serviceinnovation. Gennem forløbet fik jeg erfaring med: feltarbejde, prototyping, præsentationsteknik, servicedesign og serviceinnovation. Jeg fik samtidig mulighed for at bruge mine kommunikative og danskfaglige kompetencer i praksis.
IBM
2011 - 2011
praktikant - IBM Forum Copenhagen, kommunikation og kundetilfredshed Praktikperiode: januar 2011 - juni 2011 I løbet af min praktik har jeg varetaget kommunikation, kundetilfredshed og synlighed i IBM Forum Copenhagen. I den forbindelse har jeg bl.a. arbejdet med: Strategilægning, artikelskrivning, projektfacilitering, målgruppeanalyse, tilfredshedsundersøgelse, kvalitative interviews og strategisk kommunikation
IBM
2011 - 2012
Kommunikations - og marketingassistent Afdeling: IBM's kundecenter (IBM Forum Copenhagen). Arbejdsopgaver: Kundehåndtering, tekstproduktion (til udstillinger, web, nyhedsbreve, brochurer og video), mødebooking, ledelse.
IBM
2008 - 2011
studentermedhjælper Afdeling: SCF (Service Customer Fulfillment) Arbejdsopgaver: Kundefakturering, rapportkørsel, proceskoordination og kommunikation. Som studentermedhjælper i SCF bestod mit arbejde i at hjælpe til på forskellige kundekontrakter - både administrativt og som hjælpende koordinator på kontrakternes forskellige processer. Ydermere var jeg tilknyttet forskellige projekter, bl.a. et erhvervspraktikprojekt, der skal få piger i folkeskolerne til at interessere sig for teknologi og it. I jobbet kommunikerede jeg dagligt(både mundtlig og skriftlig) på dansk, såvel som på engelsk.

Uddannelse

InstitutionGrad/retningEvt. beskrivelse
Københavns Universitet
2007 - 2013
Dansk og Kommunikation
Cand.mag.
Som danskstuderende besidder jeg en analytisk evne til at anskue ting fra mange forskellige perspektiver, ligesom mine formulerings- og formidlingsevner, både i tale og på skrift, er af høj standard. Jeg kan rådgive om kommunikation i skrift, tale og anvendelse, herunder har jeg indsigt i nuanceret og præcis formidling i skrift og tale til forskellige målgrupper. Jeg kan anvende og forstå forskellige argumentationsformer. Min indsigt i kommunikationsformer og sprogs identitetsskabende funktion gør mig i stand til at forstå forskellige tekster. Jeg har grundlæggende kendskab til kommunikation og dennes forskellige sfærer og genrer samt diverse kommunikationsteorier, -metoder og praksisser. Derudover har jeg indgående kendskab til dansk som fremmed- og andetsprog, og jeg forstår at videreformidle min faglige viden om området, ligesom jeg har kendskab til kulturforståelse og interkulturel kommunikation.

Artikler

 
Onsdag 14. september 2016
Fredag 8. juli 2016
Onsdag 11. maj 2016
Onsdag 2. marts 2016
1 2

Tilmeld nyhedsbrev

Få alt, hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.