Janne Aagaard


Janne Aagaard

Tlf. +45 60 62 05 50

Karma: 324 (?)

Forfatter:

5


artikler

7


indlæg

Oprettet på Kforum: onsdag 24. december 2008

Om

Twitter, Facebook, Instagram, Google+?

Antallet af sociale netværk eksploderer mens de traditionelle printmedier er pressede, og konkurrencen om opmærksomheden er stadig større. Så hvad skal man vælge? Om nogen af dem? Og kan tilstedeværelse på et socialt medie aflæses på din virksomheds bundlinje?

Jeg specialiserer mig udvikling af kanalstrategi (på moderne dansk omnichannel-strategi) Hvornår skal din kommunikation ud, hvilke medier skal du benytte dig af. En kanalstrategi gør kommunikationsflowet overskueligt og tvinger os til at tænke i målgrupper og realistiske måder at samtale på.

Jeg har hands-on erfaring som community manager og udvikling af strategt indenfor både sociale og traditionelle meder. Oprindeligt er jeg uddannet journalist med speciale i trykte medier fra Journalisthøjskolen (1998) og med en master i journalistik og kommunikation fra University of Queensland i Australien (2005).

Siden min hjemkomst fra Australien i 2006 har jeg arbejdet som forandringsagent og kommunikator i forskellige organisationer så som NGO'ernes klimasekretrariat under COP15, som redaktør af Forbrugerrådets to blade, Tænk og Tænk Penge, og hos Rigspolitiet, hvor jeg udviklede deres prisvindende magasin 'Politi', som fik Bording-prisen for bedste specialmedie i 2008.

Mine kernekompetencer er strategisk kommunikation og projektledelse. Jeg har et godt organisatorisk overblik og en klar vision for mit arbejde.

Læs mere på mediekursus.dk 

Erfaring

Organisation/FirmaJob-titelEvt. beskrivelse
IT-universitetet
Siden 2015
Ekstern lektor Undervisning i faget "Usercentered communication design" sammen med Anders Løvlie. Udvikling af innovations-sommerskole for 2017.
Mediekursus.dk
Siden 2012
Direktør Rådgivning og kurser indenfor kommunikation og journalistik.
Fyns Politi
2011 - 2012
Kommunikationschef Første kommunikationschef i kredsen, rådgivning og strategi.
Forbrugerrådet
2010 - 2011
Redaktør Først redaktør for Tænk Penge, derefter for hele Tænk-redaktionen.
People's Climate Action
2009 - 2010
Kommunikationsansvarlig 40 danske NGO'ers aktiviteter frem til COP 15 koordineres gennem People's Climate Action.
Rigspolitiet
2007 - 2008
Redaktør Udvikler og redaktør af magasinet Politi, der modtog Bording-prisen i 2008.
Dagens Medicin
2006 - 2006
Journalist
University of Queensland
2005 - 2006
Ekstern lektor og undervisningsassistent Ekstern lektor i international journalistik, undervisningsassistent i faget "New Media"
B.T.
2002 - 2003
Journalist
Skandinavisk Filmkompagni
2001 - 2002
Tilrettelægger
Politiskolen, Rigspolitiet
1998 - 1999
Projektleder og underviser Underviser i faget medieforståelse i otte PG2-klasser.
Ekstra Bladet
1998 - 2001
Journalist
Det Fri Aktuelt
1995 - 1996
Journalist (praktikant)

Uddannelse

InstitutionGrad/retningEvt. beskrivelse
University of Queensland
2004 - 2005
Kommunikation og journalistik
Master
Danmarks Journalisthøjskol
1994 - 1998
Trykte medier
Journalist

Artikler

 
Fredag 4. november 2016
Mandag 10. december 2012
Onsdag 30. maj 2012
Onsdag 13. maj 2009
Tirsdag 13. januar 2009
1

Intensivt forløb til dig

Content marketing bootcamp

Start 26. oktober
Fem halve dage i oktober og november

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.