Året kommunikationskonference

KOM18

Glæd dig til 3. maj, hvor hele kommunikationsbranchen samles til årets k-konference.

Om konferencen

3. maj 2018 gentager vi successen og åbner dørene til KOM18. Vi glæder os til en dag, hvor kommunikatører fra hele landet er samlet på tværs af kommunikationsbranchen.   
 
Konferencen har i år fokus på samspillet mellem teknologi og relationer. Vi zoomer ind på dialogværktøjer, data og menneskelige relationer. Hvad er megatrenden, og hvad kræver det af kommunikationsbranchen?
 
Kom og mød nogle af de ildsjæle, medarbejdere og virksomheder, der brænder for kommunikation. Vi sørger for en dag spækket med inspirerende og levende oplæg, faglige udfordringer, networking og prisuddelinger. 
 
Tag en dag ud af kalenderen, og få et fagligt boost til årets kommunikationskonference.
 
Vi slutter af med en festmiddag for k-folk, af k-folk til k-folket.       
 

KOM18 arrangeres af Kforum og DJ - Medier & kommunikation.
 

Samarbejdspartnere
     
 
Sponsorer
      

Program

kl. 8.45
  • Check-in og let morgenmad
Kl. 9.15
  • Velkommen til KOM18 / Signe Tonsberg, vært ved KOM18
  • Katinka sætter scenen / Katinka
  • Hvordan synes Alternativet selv det går? / Rune Langhoff, presseansvarlig hos Alternativet
  • Er k-rådgivning overhovedet relevant? / Sofie Karen Lindberg, SVP hos Group Communications, FLSchmidt
  • Pause
 
Kl. 11.00
  • Vi kårer årets bedste kampagne
  • Grisene ud af burene: Stor effekt på lille budget / Ilse Lærke Kristensen, kommunikationschef hos Dyrenes Beskyttelse
  • Byg bro med Virtual Reality / Louise Elver, kommunikationschef hos Fairtrade
  • Frokost
 
Kl. 12.45
  • Hvordan mobiliserer man millioner af frivillige? Kom med bag Bernie Sanders’ kampagne/ Zack Exley, Bernie Sanders' digitale kampagnechef

14.00: Spor 1 – Relationer
  • Festival-panel: Hvorfor er vi så vilde med at mødes? / Arla, Copenhagen Cooking and Food Festival og Haven
  • Send medarbejderne i front / Camilla W. Poulsen, Head of Marketing hos Devoteam
  • Hvor er vores medievaner på vej hen? / Henrik Gregor Knudsen, medieforsker hos DR

14.00: Spor 2 – Data
  • Fra data til kreativitet / Signe Zacher Carlsen og Sune Holm Thøgersen fra Advice A/S
  • Data: Fra buzz til loyale kunder / Ina Rosen, digital direktør hos Operate
  • Data: Guld- eller faldgrube? / Rikke Ulk, direktør hos Antropologerne
 
14.00: Break out 1            
  • Q & A / Zack Exley
 
14.00: Break out 2
  • State of the art – mobilvideo / Henrik Fink Isaksen

15.00: Pause
 
 
15.30-16.30: Break out 3    
  • State of the art – podcast / Eric Ziengs
     
15.30: Fælles
  • Specialeprisen: Vi uddeler 1., 2. og 3. pladsen
  • Video next level / Thomas Madsen-Mygdal, medstifter og direktør, TwentyThree
  • Tilbage til fremtiden: Analog kommunikation gør comeback / Rasmus Bech Hansen, medstifter og adm. direktør, Airfinity
  • Fra DONG til Ørsted: En brand-rejse / Martin Barlebo, kommunikationschef hos Ørsted
  • Vi uddeler årets KOM-pris
  • Tak for i dag / Signe Tonsberg
17.30: Drinks og networking
 
18.30: Middag
 
 
 

Mød

Zack Exley
Digital kampagnechef for Bernie Sanders 2016
Som chefrådgiver på en historisk præsidentkampagne var Zack Exley med til at føre Bernie Sanders fra de bagerste rækker i det demokratiske parti til at være en af favoritterne til at indtage det Hvide Hus. Med en helt ny tilgang til mobilisering af græsrødder og almindelige borgere lykkedes det at skabe et stort momentum med små budgetter og få fuldtidsansatte. Zack Exley vil på KOM18 fortælle os om arbejdet med at udnytte Bernie Sanders autentiske måde at kommunikere på både digitalt og via stormøder på sportsarenaer landet over.
Ina Rosen
Digital direktør
Operate
Datadrevet kommunikation har potentialet til at skabe tætte og langvarige relationer til kunder og andre vigtige målgrupper. Men hvordan ser de gode løsninger ud? Og hvad er indsigten bag? Ina Rosen inspirerer os og viser eksempler på den bedst eksekverede datadrevne kommunikation.
Camilla W. Poulsen
Head of Marketing
Devoteam
Camilla W. Poulsen løfter sløret for, hvordan Management Consulting-huset Devoteam har opnået meget mere end ekstern positionering via et gennemført Employee Advocacy-program. At give medarbejderne mulighed for at stå som afsendere af virksomhedens budskaber har givet dem en ny kultur af intern engagement, energi og begejstring.
Ilse Lærke Kristensen
Kommunikationschef
Dyrenes Beskyttelse
Ved KOM18 vil Ilse Lærke Kristensen fortælle om kampagnen "Burgris - Nej tak". Kampagnen fik i løbet af kort tid startet en debat om grises vilkår, indsamlet mere end 36.000 underskrifter og var medvirkende til ændring af lovgivning og øget politisk fokus på grises velfærd. Alt sammen på et begrænset budget og få ressourcer.
Rikke Ulk
Direktør
Antropologerne
Hvad betyder data, datatracking og datasikkerhed betyder for danske virksomheder og danske borgere? Og hvordan åbner man op for en demokratisk brug af åbne/offentlige data? Rikke Ulk giver eksempler på, både frygten for overvågning, hvad der ligger bag ønsket og kulturen med transparens og hvilke muligheder, der ligger i data som en ressource vi deler.
Louise Elver
Kommunikationschef
Fairtrade
Fairtrade er gået ombord i Virtual Reality, fordi teknologien understøtter en af deres centrale udfordringer – nemlig at bygge bro mellem de mennesker, der dyrker maden i nogle af verdens fattigste lande, og os der køber maden i Danmark. Louise Elver tager os med ind i maskinrummet og fortæller, hvordan de bruger teknologien, og hvorfor de drømmer om at bruge teknologien den anden vej, så de kan sende Fairtrade-bønderne på en virtuel rejse op til os. I pauserne på KOM18 vil Louise Elver og hendes kolleger stå klar med goggles ved deres stand, så du med egne øjne kan opleve, hvad Virtual Reality kan og ikke kan i en kommerciel sammenhæng.
Rune Langhoff
Presserådgiver
Alternativet
Hvordan synes Alternativet selv det går? Partiet insisterer på åbenhed og offentliggør eksempelvis private donationer, detaljerede mødereferater og samtlige medieaftaler om solohistorier. Men hvad sker der, når presse og politiske modstandere bruger åbenheden til at lave negative historier? Rune Langhoff fortæller, hvad der sker, når principperne bliver tryktestet i hård modvind.
Henrik Gregor Knudsen
Medieforsker
DR Medieforskning
Internationale giganter og ny teknologi kæmper side om side med danske publicister og traditionelle broadcast-medier om danskernes opmærksomhed. Henrik Gregor Knudsen deler friske tal om mediernes udvikling i Danmark og giver indblik i, hvor danskerne og deres medievaner er på vej hen.
Martin Barlebo
Kommunikationschef
Ørsted
Efter flere år i mediemæssigt stormvejr er der nu mere ro om Danmarks største energiselskab. Både økonomien og omverdenens vurdering af selskabet er væsentlig bedre end for få år siden. Martin Barlebo tager os med ind bag den nye facade og indvier i kommunikationsstrategi og overvejelser om virksomhedens nye navn og brand.
Kasper Ibsen Beck
Kommunikationsdirektør
Arla
Sigurd Hartkorn Plaetner, Pressechef for Haven Festival, Stephen Kastberg Haar, pressechef for Copenhagen Cooking and Food Festival & Kasper Ibsen Beck, kommunikationsdirektør hos Arla (Arla Food Festival). Festivalskulturen har aldrig været større. Det handler ikke længere kun om musikken, maden eller kunsten, men snarere om fortællingen om den særlige og intime festivaloplevelse. Vi har sat Sigurd Hartkorn Plaetner, Stephen Kastberg Haar og Kasper Ibsen Beck i stævne på KOM18. De indvier os i de strategiske overvejelser, der ligger bag fortællingerne, og hvilke greb, vi som kommunikatører kan lade sig inspirere af.
Stephen Kastberg Haar
Pressechef
Copenhagen Cooking and Food Festival
Sigurd Hartkorn Plaetner, Pressechef for Haven Festival, Stephen Kastberg Haar, pressechef for Copenhagen Cooking and Food Festival & Kasper Ibsen Beck, kommunikationsdirektør hos Arla (Arla Food Festival). Festivalskulturen har aldrig været større. Det handler ikke længere kun om musikken, maden eller kunsten, men snarere om fortællingen om den særlige og intime festivaloplevelse. Vi har sat Sigurd Hartkorn Plaetner, Stephen Kastberg Haar og Kasper Ibsen Beck i stævne på KOM18. De indvier os i de strategiske overvejelser, der ligger bag fortællingerne, og hvilke greb, vi som kommunikatører kan lade sig inspirere af.
Sofie Karen Lindberg
Senior vice president, group communications, group marketing & sustainability
FLSmidth
Vejen til indflydelse er en evig traver blandt kommunikatører. Hvordan bryder man koderne og gør sig gældende på direktionsgangen? Sofie Karen Lindberg gør op med branchens manglende selvsikkerhed og giver os sit bud på, hvordan vi bedst bringer os selv i spil blandt topledelserne.
Sigurd Hartkorn Plaetner
Pressechef og talsmand
Haven
Sigurd Hartkorn Plaetner, Pressechef for Haven Festival, Stephen Kastberg Haar, pressechef for Copenhagen Cooking and Food Festival & Kasper Ibsen Beck, kommunikationsdirektør hos Arla (Arla Food Festival). Festivalskulturen har aldrig været større. Det handler ikke længere kun om musikken, maden eller kunsten, men snarere om fortællingen om den særlige og intime festivaloplevelse. Vi har sat Sigurd Hartkorn Plaetner, Stephen Kastberg Haar og Kasper Ibsen Beck i stævne på KOM18. De indvier os i de strategiske overvejelser, der ligger bag fortællingerne, og hvilke greb, vi som kommunikatører kan lade sig inspirere af.
Thomas Madsen-Mygdal
Direktør og medstifter
TwentyThree
Video er blevet en fast del af vores kommunikation. Men hvordan tager du dit arbejde med video i et skridt videre? Thomas Madsen-Mygdal, medstifter af TwentyThree, giver os viden om de nyeste tendenser inden for video og fortæller om, hvordan vi går fra tekstbaseret til ægte visuel, fra broadcast til en-til-en, fra fornemmelse til databaseret og arbejder med video gennem hele kunderejsen.
Signe Zacher Carlsen
Chief Creative
Advice A/S
De bedste kreative idéer opstår i krydsfeltet mellem det analytiske og det kreative. Vi kan nemlig ikke ændre verden, hvis vi ikke forstår den. Men er vi gode nok til at skabe kreative idéer på baggrund af data? Eller giver den massive adgang til data mest kedelige retargeting-løsninger? Signe Zacher Carlsen, Chief Creative og Sune Holm Thøgersen, Director, Data & Insight hos Advice A/S, inspirerer os til, hvordan vi bygger bro mellem data og kreativitet.
Henrik Fink Isaksen
Videojournalist
Indehaver af Video2net
Video First er det nye mantra. Tekst og billeder er blevet erstattet med videoer, der er blevet vores foretrukne kommunikationsform – både socialt og kommercielt. Smartphones og de nyeste redigerings-apps åbner op for helt nye muligheder, for at lave professionelle videoer. Henrik Fink Isaksen guider os igennem mobilvideo-junglen, når han gør os klogere på de nyeste, intuitive apps, viser de bedste eksempler på storytelling og giver os sit bud på state of the art indenfor mobilvideo.
Eric Ziengs
Podcastvært og forfatter
Nochmal Consulting
Eric Ziengs, vært på Help Marketing Podcast og forfatter til Help Marketing Bogen gør os klogere på, hvorfor virksomheder skal podcaste. Hvad er værdien? Hvordan podcaster man? Hvad med det tekniske? Hvordan får man lyttere til sin podcast? Hvad koster det i tid og budget at podcaste? Alle de spørgsmål, får du svar på, så du er i stand til at beslutte om podcasting er noget for din virksomhed. Eric gennemgår cases, og der vil være rig mulighed for at spørge ind.
Sune Holm Thøgersen
Director, Data & Insight
Advice A/S
De bedste kreative idéer opstår i krydsfeltet mellem det analytiske og det kreative. Vi kan nemlig ikke ændre verden, hvis vi ikke forstår den. Men er vi gode nok til at skabe kreative idéer på baggrund af data? Eller giver den massive adgang til data mest kedelige retargeting-løsninger? Signe Zacher Carlsen, Chief Creative og Sune Holm Thøgersen, Director, Data & Insight hos Advice A/S, inspirerer os til, hvordan vi bygger bro mellem data og kreativitet.
Rasmus Bech Hansen
Medstifter og adm. direktør
Airfinity Ltd.
Virkeligheden er på vej tilbage som kernen i effektiv kommunikation. Digital annoncering er blevet et teknologisk våbenkapløb med den bombarderede forbruger som taberen. TV lider. Aviserne bliver der knap pakket fisk i længere, og radio er for de få. Men heldigvis er der et analogt alternativ: Mød mennesker, hvor de mødes og oplever noget sammen. Til konferencer, events og begivenheder. Rasmus Bech Hansen, tidligere adm. direktør hos Kontrapunkt og nuværende medstifter og adm. direktør i techvirksomheden Airfinity, gør os klogere på, hvordan det virkelige liv vil blive fremtidens bedste og mest effektive kommunikationskanal.

Praktisk

Hvornår?
Torsdag den 3. maj fra kl. 8.45-18.30. 
 
Fra kl. 18.30-21.00 har du mulighed for at deltage i en festlig netværksmiddag. Du kan tilkøbe middagen ved tilmelding. 
 
Hvor?
Docken
Færgehavnsvej 35
2150 Nordhavnen
 
Vi tilbyder gratis bustransport fra Nordhavn st. til Docken med afgang kl. 8.40 og retur til Nordhavn st. hhv. kl. 18.15 og kl. 21.00. Du kan vælge bustransport ved tilmelding. 
 
Hvordan melder jeg mig til?
Der er et begrænset antal billetter til KOM18, så tilmeld dig hurtigst muligt – klik her. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Normalpris pr. deltager kr. 2490,- (eksklusiv moms).
Last Call: Prisen stiger fra tirsdag 1. maj til kr. 2990,- (eksklusiv moms). 
 
Tilskud til følgende medlemsgrupper i DJ - Medier & kommunikation:
Medlemmer af DJ Kommunikation får kr. 500,- i rabat på gældende billetpris.
Medlemmer af Ledere i DJ får kr. 500,- i rabat på gældende billetpris.
FreelanceGruppen i DJ får kr. 500,- i rabat på gældende billetpris.
Studerende der er medlemmer af DJ får billetten til kr. 990,- (ex moms) uanset gældende billetpris.
 
Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du velkommen til at sende en kollega i stedet.
 
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Christina Bech Winckler på 33 42 21 60 eller kdag@kforum.dk
 
Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du
Docken
Færgehavnsvej 35,
2150 Nordhavn
9917 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Torsdag 3. maj 2018
Tidspunkt:
9.00-18.00
Sted:
Pris pr. deltager:
2490 (ekskl. moms)
Medlemmer af DJ kan evt. få rabat.

Kontakt

Mød

Zack Exley
Digital kampagnechef for Bernie Sanders 2016
Ina Rosen
Digital direktør
Operate
Camilla W. Poulsen
Head of Marketing
Devoteam
Ilse Lærke Kristensen
Kommunikationschef
Dyrenes Beskyttelse
Rikke Ulk
Direktør
Antropologerne
Louise Elver
Kommunikationschef
Fairtrade
Rune Langhoff
Presserådgiver
Alternativet
Henrik Gregor Knudsen
Medieforsker
DR Medieforskning
Martin Barlebo
Kommunikationschef
Ørsted
Kasper Ibsen Beck
Kommunikationsdirektør
Arla
Stephen Kastberg Haar
Pressechef
Copenhagen Cooking and Food Festival
Sofie Karen Lindberg
Senior vice president, group communications, group marketing & sustainability
FLSmidth
Sigurd Hartkorn Plaetner
Pressechef og talsmand
Haven
Thomas Madsen-Mygdal
Direktør og medstifter
TwentyThree
Signe Zacher Carlsen
Chief Creative
Advice A/S
Henrik Fink Isaksen
Videojournalist
Indehaver af Video2net
Eric Ziengs
Podcastvært og forfatter
Nochmal Consulting
Sune Holm Thøgersen
Director, Data & Insight
Advice A/S
Rasmus Bech Hansen
Medstifter og adm. direktør
Airfinity Ltd.

KOM18

Vær med, når hele branchen samles til årets k-konference

3. maj

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.