Ditte Ryvang


Ditte Ryvang

Ditte Ryvang

Karma: 121 (?)

Forfatter:

9


artikler

5


indlæg

Lav præsentationer, din hjerne vil elske
 
Du skal lave en vigtig præsentation på arbejdet. Og uanset om det er en salgspitch eller et projektforslag, er målet det samme: Du skal formidle dit indhold, så det engagerer dit publikum, får dem til at handle, som du ønsker, og gør dem i stand til at huske dine pointer – længe efter de har forladt lokalet.
 
Læs med her og få tre facts om hjernen, som du bør udnytte, når du laver præsentationer: 
 
  1. Hjernen elsker det visuelle: Når du bruger visuelle elementer i din præsentation, husker modtagerne dine pointer langt bedre. Samtidig hjælper det dig til at få dit publikum til at handle, som du ønsker – de er nemlig 43% mere tilbøjelige til at gøre det, du gerne vil have dem til, hvis du spicer din præsentation op med lækre billeder, illustrationer, infografikker, videoer eller helt simple ikoner.
     
  2. Hjernen aktiveres af historier: Når du vil overbevise din modtagere og få dem til at handle på en bestemt måde, er storytelling vejen frem. Når vi bliver præsenteret for deskriptiv information, aktiverer vi kun de dele af hjernen, som anvendes til at forstå sprog. Storytelling er derimod et er kraftfuldt værktøj, fordi historier aktiverer hele hjernen. Så brug billedsprog og levende fortællinger i din næste præsentation frem for data og statistikker.
     
  3. Hjernen reagerer på samtaler: Vores hjerne reagerer stærkt på dialog og samtaler, så ved at involvere dit publikum i din præsentation, vil du i langt højere grad kunne overbevise dem og få dem til at handle på en bestemt måde. Ved at få dit publikum til at føle, at I arbejder sammen mod et fælles mål, opbygger du en tillid, der er helt central, når du vil overbevise.

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

39 JOB

Formidler

Se alle job Indryk job

Kursus

Få styr på GDPR i k-afdelingen

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Job

Kommunikationsansvarlig

Frist: 1. maj kl. 12.00

Formidler

Frist: 30. april

Pressechef

Frist: 10. maj
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

KOM18

Vær med, når hele branchen samles til årets k-konference

3. maj

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.