Ditte Ryvang


Ditte Ryvang

Ditte Ryvang

Karma: 121 (?)

Forfatter:

9


artikler

5


indlæg

Dos and don'ts til din k-strategi

Hvordan kreerer og eksekverer du den perfekte kommunikationsstrategi – en strategi, der er aktuel og skaber de resultater, I har brug for? Det kan være en svær og uoverskuelig opgave at gå til. Og derfor er det vigtigt, at du kommer godt i gang. Læs med her, og få tips til, hvad du skal og ikke skal gøre. 


Don'ts

  • Kringlede visioner og missioner: Det er nemt at falde i kliche-fælden – særligt, hvis du synes, det er svært at komme i gang med strategien. Prøv at være så konkret som muligt og undgå varm luft. For hvad mener I egentlig med "at leve for komplekse innovative løsninger bygget på brugerdrevet design"? 
     
  • Ingen fokus på problemet: Glem ikke at sætte fokus på jeres udfordring eller problem. Spørg dig selv: Hvilket problem skal strategien løse for din organisation? Og hvordan skaber du forbindelse mellem strategien og jeres forretningsmæssige målsætninger?
     
  • Forveksle mål og strategi: Mål og strategi er ikke det samme, og derfor er det ikke en strategi, at I "vil vækste med 12 pct. i 2018" – det er et mål. Strategien er løsningen på problemet – hvordan vækster I?
     

Dos

  • Start med udfordringen: En god strategi handler om at løse problemer, så tag udgangspunkt i en klart defineret udfordring. Først når du ved, hvilken udfordring du gerne vil løse, kan du sætte handling bag ordene.

  • Bestem formål og aktiviteter: Hvor skal I hen, og hvordan kommer I derhen? Få overblikket over den retning, din strategi skal tage og lave en konkret handlingsplan: hvilke kanaler, hvem gør hvad, og hvordan priorirerer I de forskellige opgaver i hverdagen?
     
  • Stil altid spørgsmål: Hvorfor har vi brug for at blive mere synlige? Hvorfor har vi nødvendigvis behov for flere besøgende? Hvorfor er det en god idé at bruge Facebook? Hvorfor, hvorfor det?

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

39 JOB

Formidler

Se alle job Indryk job

Job

Kommunikationsansvarlig

Frist: 1. maj kl. 12.00

Formidler

Frist: 30. april

Pressechef

Frist: 10. maj
Se alle job Indryk job

Kursus

Facebook-annoncering: Skab målbare resultater

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

KOM18

Vær med, når hele branchen samles til årets k-konference

3. maj

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.