Ditte Ryvang


Ditte Ryvang

Ditte Ryvang

Karma: 121 (?)

Forfatter:

9


artikler

5


indlæg

Bliv en stærkere presserådgiver


Du er bindeledet mellem din organisation og journalisterne og mellem jeres budskaber og mediernes kriterier. Rollen som presserådgiver er ofte udfordrende – særligt, hvis du kæmper med at få tilstrækkelig indflydelse på, hvad der skal kommunikeres og hvornår.

Men hvordan udvikler du din rolle som presserådgiver, så du træder tidligere ind i beslutningsprocesserne og får større indflydelse på strategi og budskaber?
 

Her får du tre råd til, hvordan du kan styrke din position:

  1. Hav dyb indsigt i hele organisationen. Vis interesse for hele organisationen, kend beslutningsgangene og forstå, hvad der er på spil i alle kroge af organisationen. Sæt dig grundigt ind i, hvordan tingene hænger sammen i din organisation og omverdenen, så du i langt højere grad kan forudse, hvad der vil ske, hvis I vinkler en historie på en bestemt måde, eller hvis I lancerer et produkt til en ny målgruppe. Brug din viden til at rådgive ledelsen og dine kollegaer. 
     
  2. Netværk dig til tillid. Sørg for at alle i din organisation kender dig. Vær lynhurtig til at læse dine kollegaers personlighed, humør, motiver og relationer, og brug dine observationer loyalt. Spis frokost med dine kollegaer fra forskellige afdelinger, og brug de uformelle sammenhænge til at lære dine kollegaer bedre at kende. Gør dit kontor til et centralt sted i organisationen, hvor dine kollegaer kan finde informationer om alt, hvad der rør sig – nyheder, historier og rygter – så kommer de efterhånden til dig af sig selv.
     
  3. Præstér i krisesituationer. Kriser er rådgiverens stjernestund. Det er i krisesituationer, du skal vise dit absolutte værd i din organisation. Hvis du sørger for, at I klarer jer godt igennem en krise, vil du stå meget stærkere internt i organisationen efterfølgende. Hold derfor altid din beredskabsplan frisk og opdateret. Lad den ikke ligge og visne i skuffen, selvom du har travlt.

Hvis du gerne vil have en højere grad af ørenlyd og større indflydelse på historier, temaer og budskaber, så I i sidste ende får flere og bedre historier i medierne, så tag med på K-dag 21. november, hvor du får metoder til at blive en stærkere presserådgiver

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Netværk

Webansvarlige

Kun få ledige pladser

Se alle Læs mere

Netværk

Webansvarlige

Kun få ledige pladser

Se alle Læs mere

Job

Praktikant

Frist: 15. december

Digital redaktør (barselsvikariat)

Frist: 20. november kl. 12.00

Tekstforfatter

Frist: 1. december
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Tilmeld nyhedsbrev

Få alt, hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.