Ditte Ryvang


Ditte Ryvang

Ditte Ryvang

Karma: 121 (?)

Forfatter:

9


artikler

5


indlæg

3 grunde til, at I skal have et employee advocacy-program

Du har sikkert hørt om employee advocacy – dét at engagere medarbejderne i organisationens brand, så de hjælper med at sprede organisationens budskaber via deres egne sociale medier – men er det noget, I praktiserer på dit job?
 
Hvis ikke, bør I overveje det. Employee advocacy kan nemlig være med til at:
 
  1. Øge den organiske rækkevidde på sociale medier. Den organiske rækkevidde er faldet betydeligt på sociale medier de seneste år, og derfor smider flere og flere organisationer i dag annoncekroner efter deres budskaber. Men med et stærkt employee advocacy-program kan I øge jeres organiske rækkevidde – uden at bruge af marketingbudgettet. Ved at bruge medarbejdernes sociale medie-netværk har I mulighed for at nå ud til et meget større publikum. 
     
  2. Styrke jeres kommunikation til kunder, brugere eller borgere. Du kender det sikkert fra dig selv: Du vil langt hellere læse og interagere med de nyheder, dine venner eller familie deler eller liker, end at læse, hvad en eller anden virksomhed skriver eller deler. Undersøgelser viser, at vi er 16 gange mere tilbøjelig til at læse et opslag, hvis det kommer fra en ven end fra en virksomhed, og opslag fra medarbejderne skaber otte gange så meget engagement, som opslag fra virksomheden selv. 
     
  3. Tiltrække dygtige medarbejdere. Et job er ikke ’bare’ et job. Der skal mere til for at tiltrække de dygtige medarbejdere – de skal kunne se sig selv i din organisation. Og her kommer de nuværende medarbejdere ind i billedet. De kan nemlig være med til at fortælle og vise, hvilken virksomhedskultur I har. Når en medarbejder deler et opslag på Facebook, et jobopslag på LinkedIn eller poster et billede af frokosten på Instagram, viser det potentielle medarbejdere, at I er sådan en arbejdsplads, man er stolt af at være en del af.

Hvis du gerne vil lære mere om employee advocacy, så har vi en K-dag på programmet 8. november, hvor du får metoder og værktøjer til at søsætte et solidt ambassadørkorps. Du lærer at identificere målsætninger, sammensætte det rette hold og lægge en konkret og målbar plan for jeres indsats.
 
 

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Netværk

Webansvarlige

Kun få ledige pladser

Se alle Læs mere

Kursus

Content marketing bootcamp

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Kursus

Kom godt i gang med mobilvideo

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Kursus

Kom godt i gang med mobilvideo

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Job

Praktikant

Frist: 15. december

Digital redaktør (barselsvikariat)

Frist: 20. november kl. 12.00

Tekstforfatter

Frist: 1. december
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Tilmeld nyhedsbrev

Få alt, hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.