Viral Marketing: budskaber der smitter

Mange virksomheder oplever, at forbrugere bliver sværere og sværere at nå med traditionelle reklamekampagner, og at det er mere krævende at trænge igennem reklamestøjen.I takt med denne udvikling er det efterhånden kun de store virksomheder, som økonomisk kan være med. Derfor vælger mange virksomheder at udfordre vanetænkningen og prøver at udtænke en mere original og effektiv måde at møde forbrugere på i dagens postmoderne samfund. Dette er tankegangen bag fænomenet viral marketing, som blev introduceret første gang i midten af 1990'erne.

På trods af at større internationale virksomheder har haft succes med at gennemføre virale kampagner, har viral marketing, specielt i Danmark,  levet lidt af en skyggetilværelse i sammenligning med traditionel markedsføring.Det kan være afgørende, at virksomheder formår at anvende  viral marketing på den mest effektive måde, og i specialet søges det klarlagt hvordan viral marketing med fordel kan anvendes.

 

 Læs specialet om Viral Marketing fra CBS her

 

Specialet er skrevet på cand.ling.merc studiet på Handelshøjskolen i
København i samarbejde mellem Mette Hansen og Lisbeth Gramkow
Jacobsen. For spørgsmål og kommentarer kan de træffes på mail og
telefon: Mette Hansen: 26 68 46 54 og mhansen@dk.groupeseb.com
Lisbeth Gramkow Jacobsen: 40 80 44 60 og lisbethgramkow@gmail.com

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også