Reklamebranchen selv skyld i sin krise

Reklamebranchen har ikke været god nok til at omstille og tilpasse sig de seneste 10 til 12 år. Derfor er den nuværende krise i branchen for en stor del branchens egen skyld. Sådan lyder det fra administrerende direktør Steen Halbye fra Halbye & Kaag.
af Charlotte Rau Jacobsen

Han anerkender, at branchen er i krise. Men det skyldes især strukturproblemer, og lavkonjunkturen har bare øget tempoet, vurderer Steen Halby. Han er ikke sikker på, at de gode tider bare kommer igen per automatik. Steen Halby vurderer, at branchen har ansat for mange medarbejdere, og er gået efter bredden i stedet for specialisterne. Derfor må løsningen være at skære ned på antallet af medarbejdere og fokusere på at gøre de resterende medarbejdere til specialister på hver deres felt.
Børsen 08-05-02

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Job