Pr-værdikamp efter Muhammed-krisen

I kølvandet på Muhammed-krisen er spørgsmålet nu, hvordan de danske virksomheder skal agere for at komme tilbage på markederne i Mellemøsten.
af Observer

Netop det spørgsmål er der uenighed om blandt de danske pr- og kommunikationsbureauer. Carsten Mai, manager på bureauet Burson-Marsteller, mener, at virksomhederne skal være i stand til at operere med forskellige værdisæt og kunne sætte sig ind i de forskellige markeders værdier. Derfor bør de også i første omgang vise, at Danmark og virksomheden respekterer islam. På den anden siden understreger andre kommunikationsbureauer, at det på længere sigt vil give bagslag, hvis virksomheder forsøger at underspille eller ændre deres værdier for at tækkes de mellemøstlige lande. Den enkelte virksomhed må derfor gøre op med sig selv, hvem den ønsker at handle med og under hvilke betingelser, mener Erik Morsing fra Communique.
Børsen 15-03-2006

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også