Online krisekommunikation

Specialet beskæftiger sig med de muligheder og faldgruber online medier skaber for virksomheders krisekommunikation. På den ene side har virksomhederne fået en direkte og hurtig kanal ud til forbrugerne, hvilket er en klar fordel, når virksomheden befinder sig i en krise, hvor det handler om at inddæmme skadens omfang hurtigst muligt.
af Louise Lomholt Meyer, Camilla Hokser Olesen

På den anden side kan online medier være med til at forværre, forlænge eller ligefrem skabe en krise, fordi forbrugerne har magten og utallige muligheder for at sætte virksomheden i et dårligt lys, fx ved hjælp af hadesider, Facebook grupper eller communities.

Baseret på en case om Arlas brug af online medier under Muhammedkrisen, belyser dette speciale, hvordan virksomheder effektivt kan anvende online medier som en del af deres krisekommunikation.

Læs hele specialet her

Se samtlige bilag til specialet her

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også