Ole Sohn-kampagne lækket ved uheld

Opsigtsvækkende propagandamateriale for den ledende SF'er, folketingsmedlem Ole Sohn er i går fundet efterladt i en mappe på café Soupanatural på Nørrebro. Der er tale om helt nye valgkampplakater, hvis grafiske stil tydeligvis er inspireret af kommunistiske plakater fra Sovjettiden, men hvis tekst er nutidige bud på en ansvarlig dansk politik fra Ole Sohns og SFs side. Kforum kan her som det første medie bringe to plakater fra kampagnen.

Sammen med plakaterne lå et strategi-papir, hvoraf det fremgår, at plakaterne skal positionere Ole Sohn som Danmarks nye økonomi- og erhvervsminister i den forventede S-SF-(R)-regering efter næste folketingsvalg. Det vil i givet fald være en danmarkshistorisk begivenhed, at en tidligere formand for DKP bliver minister.

Ifølge strategipapiret er det afgørende for Ole Sohn-kampagnen, at han fremstår markant dagsordensættende i forhold til afgørende interessenter og alliancepartnere i erhvervslivet og de forandringsorienterede dele af den offentlige sektor.

Strategi-papiret citerer fra en fokusgruppe, der vurderer, at Ole Sohns slogans skal bygges over den troværdighedsbefordrende vending "er nøglen til". Uden om denne kerne anbefaler fokusgruppen at sætte utallige ord, der tilsammen danner små sætninger, som kan bruges i politiske taler, ved optræden i Deadline og som input til billedtekster i ugebladene: "Vækst er nøglen til velfærd", "Samarbejde er nøglen til tryghed", "Tryghed er nøglen til samarbejde", "Fremtiden er nøglen til velstand", osv.

Klik på plakaterne for at se dem i dobbelt størrelse.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også