Konstruer din egen mediebombe: Booom

Det har aldrig været lettere at få eksponeret sin sag og få lagt pres på beslutningstagerne - Ny analyse viser, at metoden bag en lang række sager i medierne er enkel og bruges igen og igen - Organisationer og virksomheder bruger ofte presse-netværk frem for politiske forbindelser til at nå deres mål - Det er både effektivt og billigt, lyder det fra organisationerne. Det voksende antal sager i medierne,hvor politiske beslutningstagere sættes under pres, følger en enkel drejebog. Ved hjælp af fire kilder, der passer ind i bestemte roller, lidt iscenesættelse og en nyhedsjournalist kan næsten alle konstruere deres egen lille “mediebombe ”. Jacob Rosenkrands kommer med følgende opskrift i Mandag Morgen Nr. 1. 5. januar 2004 på baggrund af resultaterne fra forskningsadjunkt ved Syddansk Universitet Peter Bro undersøgelser. Booom!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også