Hårde tider for reklamebranchen

Skrevet af

Maria Wittendorf
Journalist

3 artikler

0 indlæg

Nedturen tvinger reklamebranchen ind i et udskilningsløb, hvor især de mindre bureauer, som ikke har en international koncern i ryggen, vil få problemer.

Branchens formand, Søren Kyllebæk frygter, at hvert andet bureau vil komme ud med et nulresultat eller røde tal, når året er omme. Direktør Eva Tufte i Dansk Annoncørforening siger:
- Der er i øjeblikket en tilbageholdenhed, som i særlige brancher er mere udtalt. (…) Begivenhederne i USA påvirker os, men der er meget psykologi i det her. Det kan godt være, at det på sigt kommer til at ændre reklamens indhold, at værdierne og budskaberne bliver anderledes, hvis vi pludselig befinder os i et mediebillede, der er præget af krigslignende tilstande. Recessionen er i først omgang nært knyttet til massekommunikationen, og indtil videre er den gået uden om de mere direkte markedsføringsformer.

Kilde: Børsens Nyhedsmagasin 08-10-01

Relaterede artikler

Temperaturen falder i varmluftbranchen - Optimismen er væk. Frygten for fremtiden har taget branchen med storm. Krisen har vist sit grimme ansigt. Eneste lyspunk...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

57 JOB

Kommunikationsmedarbejder

Se alle job Indryk job

Kursus

SoMe bootcamp

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Job

Kommunikationskonsulent

Frist: 22. oktober

Koncernkommunikationschef

Frist: 7. november

Projektleder

Frist: 1. december
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.