Gode råd til din Tinder-strategi
Bliv en Tinder-ninja

Verden har fået en lille genistreg af et digitalt kødkatalog, og hvis du vil have mere end bare en ny overspringshandling, er her en guide til, hvordan du ifører dig din tenugui og bliver en regulær Tinder-ninja.
Som alle ved, er en ninja kendt for sin hurtighed, snilde og trick. Plus det stramme, sorte outfit, men det gemmer vi til en anden gang. Denne guide er lavet, så du kan navigere uden om de grimmeste frøer og indkredse det bedste bytte.
 
 
Indstil dit jagtområde
Når du indstiller, hvor stort dit jagtområde skal være, kan du lige så godt give den gas. Tinder bruger ikke bopæl, men hvor du befinder dig ved ’log on’. Med andre ord kan du, selvom du har sat radius til en kilometer, godt blive præsenteret for profiler fra Fyn, der er på besøg hos din nabo.
 
Du kan udnytte geolokaliseringen ved at logge på forskellige steder for dermed at blive synlig for flere.
 
Udspioner dine venners venner
Koblingen med Facebook betyder, at du kan se, hvilke interesser (likes) og venner I har til fælles.
Med mindre det er noget meget niche-præget, som sønderjyske kniplinger fra 1800-tallet, kan du dog ikke bruge de fælles interesser til ret meget. Vi liker i flæng, og det er de færreste, der kan huske mere end en tiendedel.
 
Anderledes interessant er de fælles venner, der kan bruges til flere formål.
Du kan indledningsvis bruge dem som en pejling om, hvilke cirkler profilen færdes i. Er det dine gamle venner fra universitetet, er det dem fra Ibiza, eller genkender du halvdelen af din roklub? Husk, at det gælder begge veje, og historier fra en date vil formentlig blive delt.
 
Vil du grave dybere, kan du efterfølgende bruge det til at lave lidt forberedende spionage. Tinder giver dig ikke mere end fornavnet, men med fælles venner kan du gennemgå dine venners venner og finde det fulde navn og måske profil. Herfra er vejen til adresse, cv og Just Eat-bestillinger ikke mere end et par klik væk.
Igen er det tur/retur, og deler du venner med et match, kan du forvente, at de ved en del om dig.
 
 
Vælg de rigtige billeder 
Dit
Uanset dine menneskelige dybder og kvaliteter er din visuelle fremtoning det, du bliver bedømt på. Og det går hurtigt. Derfor skal dit profilbillede skabe kontakt med det samme. Vælg et, hvor du er tæt på og ser ind i kameraet og dermed fanger den andens blik.
Lav desuden et lille galleri med billeder, der viser dig i flere forskellige situationer. Gerne både fritid og arbejde. Det nuancerer indtrykket og din profil.
 
Vær varsom med at bruge festbilleder: Selvom det var den bedste fest ever, og du gerne vil sende et signal om, at du ikke er til at styre på en hel tønde land, er det sjældent de mest flatterende fotos. Undgå også billeder, hvor du står i en gruppe: Det fjerner fokus fra dig, og man kan blive i tvivl om, hvem der er hvem.
 
Brug aldrig billeder, hvor du har forsøgt at blege dine gule tænder med Photoshop: Det bliver altid gennemskuet!
 
 
Drop festbilleder og gruppebilleder. De giver aldrig det indtryk, du gerne vil give
 
Deres
Det kan ende i skuffelse, pinlighed og regulære chok, hvis du ikke forholder dig meget kritisk til profilernes billeder.
For det første må der ikke kun være ét billede. Det kan være flere år gammelt, taget på den eneste gode hårdag, de har haft i deres liv, eller være så uskarpt, at du ikke kan se deres abnorme kropsbehåring. Med flere billeder kan du lave en slags median, som formentlig er nogenlunde akkurat.
 
Du må forvente, at de, ligesom dig, har valgt de billeder, der portrætterer dem mest favorabelt. Det betyder også, at du ud fra sammenhængene kan udlede, hvad de sætter højest. Leger de med deres børn, står de ved siden af deres store bil, laver de svedige bænkpres i et træningscenter, eller er det som at bladre igennem et katalog fra et rejseselskab? Billederne kan give dig en god ide om, hvad jeres første samtale vil handle om. 
 
Du vælger selv de billeder, der portrætterer dig mest favorabelt  og det gør alle andre også. Forhold dig altid kritisk til profilbillederne 
 
Brug profilteksten 
Din
Selvom du vitterligt er en k/ærlig 39-årig, der holder af rejser, god rødvin og gåture på stranden, skal din profiltekst op i et højere gear. Det er make or break på et nanosekund, og der er hverken tid til en afhandling om din passion for byzantinske ikoner eller opremsning af sidste års mellemtider i Ironman. Tænk eyecatcher, manchet og call to action; stil et spørgsmål eller giv en udfordring, der kan være udgangspunktet for de første beskeder. Så er I allerede langt.
 
Deres
Det er ikke enhver forundt at være velformuleret på skrift. Det er naturligvis smag og behag, og man kan jo sagtens være professor i tilfredsstillelse, selvom man skal klappe stavelser for at skrive en indkøbsseddel. Spørgsmålet er, hvad du gider bruge tid på.
 
Er du til det mere oplyste segment, kan du bruge profilteksterne til en indikation om, hvilket mindset de har: Indgår børn, deres eks og Statsforvaltningen i første sætning, tyder det på, at de har en del bagage. Får de remset tre, fire seksuelle feticher op inden første punktum, skal du nok ikke satse på, at de gider gå med dig på Arken, og hvis de betegner dem selv som intellektuelle, kan du godt forberede dig på, at de skal bekræftes. Hele tiden.
 
Profilteksten er en del af det samlede indtryk. Brug den derfor med bare en smule omtanke
 
Det er nok de færreste, der synes, at en reference til Løvernes Konge er en god ide, hvis man er 24 år og på udkig efter sin næste date
 
Brug chatten som profilteksten
Brug chatten som profilteksterne. Vær yderst kritisk og bloker dem, der er inaktive, irriterende eller bare trættende, med det samme. Det er ikke et plus at have en masse åbne matches, det betyder bare, at der sker for lidt, du stadig mangler svar, og der ikke er kommet tilstrækkeligt hul igennem.
 
Med andre ord: Hvis du vil være en ægte Tinder-ninja skal du både være snu, snild og klar til at sno dig. Det samme skal du som minimum forvente af dine matches, og så kan gnisterne begynde at springe
 
SWIIIPE!
 
 
 
 
Læs mere:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Relaterede artikler

Go gaymoji! - Brug for et booty call, en piercet aubergine, et ’Yass!’ eller en top bunk i dit emoji-udvalg? Så er din redning kommet ...
Vi minglede max med Mingla - Folkemødet er DM i PR for virksomheder og kommunikationsbureauer. Men hvordan får man sine budskaber igennem i støjen fr...

Giv din stemme

13 stemmer
4,3/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Netværk

Webansvarlige

Kun få ledige pladser

Se alle Læs mere

Få nyhedsbrev

Job

Praktikant

Frist: 8. december

Kommunikationspraktikant

Frist: Hurtigst muligt

Student Assistant

Frist: 24. november
Se alle job Indryk job

Tilmeld nyhedsbrev

Få alt, hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.