Fremtidsudsigterne for annoncemarkedet værre end nogensinde

De danske virksomheder udviser en pessimisme, der ikke er overgået de sidste 16 år, når de skal forudsige reklamebudgettet for 2002.
af Charlotte Rau Jacobsen

Gallup har spurgt de 200 største danske annoncører om deres forventninger for i år, og undersøgelsen viser, at væksten i annoncebudgettet kun vil være på to procent. I de 16 år, virksomhederne er blevet spurgt, har det hidtil mest pessimistiske bud ligget på fire procent. Gallup-direktør Rolf Randrup forklarer, at markedsføring er noget af det første, virksomheder skærer i under lavkonjunkturer, trods alle lærebøgernes bud om det modsatte. Et opsving er ikke lige om hjørnet: Mens 43 procent af annoncørerne tror på en positiv ændring i tendensen i år eller næste år, forholder hele 57 procent sig afventende.

Politiken 24-01-02

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også