Event som marketing

Det halter for danske virksomheder med at udnytte den marketingværdi, der ligger i events.
af Charlotte Rau Jacobsen

Danske virksomheder har modsat mange udenlandske virksomheder ikke taget events til sig som marketingdisciplin. Ofte ser virksomhederne event-budgettet som lidt af en festkonto i stedet for som en marketinginvestering, mener eventchef Gerdie Schreuders fra Mind United. Hun vurderer, at kun hver fjerde aktivitet giver det udbytte, som den burde, og at eventene ofte er for små og kedelige. Hun opfordrer virksomhederne til at finde på unikke events i stedet for at invitere nøglekunder til landskamp i Parken. Samtidig er det vigtigt, at virksomhedens vision og mission i langt højere grad bliver integreret i eventen, mener Gerdie Schreuder.

Børsen 17-10-01

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Job