Danske Bank skifter strategi

Skrevet af

Redaktionen Kforum

765 artikler

57 indlæg

Danske Bank deler nu organisationen i to bankdivisioner, der for fremtiden skal konkurrere med hinanden.

Danske Bank deler nu organisationen i to bankdivisioner, der for fremtiden skal konkurrere med hinanden. Dermed bliver BG Bank og Danske Bank hver sin division, der får hver sin skarpe profil. Målet er at vinde nogle af de kunder tilbage, som koncernen har tabt siden fusionen med BG Bank. Ordførende direktør Peter Straarup udtaler, at det i den nuværende struktur er for svært at fastholde de to divisioners forskellighed over for kunderne. Og Danske Bank vurderer, at medarbejderne og ledelsen bliver endnu mere motiveret af at kunne se den direkte effekt af deres arbejde i regnskabet. Finansanalytiker Jesper Brydensholdt fra Enskilda Securities vurderer også, at det vil øge medarbejdernes og ledelsens motivation, at hvert brand får en mere synlig strategi samt egne regnskaber.
Jyllands-Posten/Morgenavisen 10-10-2003

Relaterede artikler

Forskellen tæller - DB & BG Bank - Dette speciale er en undersøgelse af, hvorvidt det er reelt problem for danske virksomheder, at de opererer med en række...
Mordet på en bank - Små forskelle tæller ikke længere. I påsken blev BG Bank lukket og splittet i tusinde stykker. De jordrøde plastikskilte...
Hvad er meningen? Hvad er svaret? - Danske Bank er blevet et nyt og bedre brand. Glemt og gemt er det arrogante ”Vi gør det, vi er bedst til”. Nu er det dia...
Bestemt bedre bank branding - ’Hvad mener du om os,’ spurgte Danske Bank danskerne før sommer. Det fik man mange sure svar på. Nu kommer bankens reakt...
Når ræven rådgiver høns - Philip Morris har gjort det. McDonalds ligeså. Og nu benytter Danske Bank sig også af en kommunikationsstrategi, som nog...
Nordea-mysteriet - ’Bankdirektør’ er det nye hotte skældsord, og bankbranchens omdømme har ramt bunden. Men der er en undtagelse. Nordea er...
Hvad bankerne kan gøre for samfundet - Intet, mener menigmand. Den finansielle sektor mangler legitimitet i uhørt grad. Hvordan kan den kommunikere sig til mer...
Et brøl af Benetton-bankbranding - En benløs sprinter, fattige og sultne afrikanere, Occupy-demonstranter, en lesbisk tungeslasker og kampklædte politibetj...
Skåret over i fuld offentlighed - Selvom strategien var rigtig, gik eksekveringen åbenbart for langsomt for Danske Banks magtfuldkomne bestyrelsesformand ...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Ugens profil

Niels Ditlev

Niels Ditlev skifter 1. maj fra kommunikations- og pressechef chef i WWF Verdensnaturfonden til kommunikationschef i Danske Regioner.

Kursus

SoMe bootcamp

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Netværk

Presseansvarlige

Gruppen er udsolgt - venteliste

Se alle Læs mere

Kursus

KOM17

Ledige pladser

Se alle Bliv klogere

Kursus

SoMe bootcamp

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Netværk

Presseansvarlige

Gruppen er udsolgt - venteliste

Se alle Læs mere

Kom til K-dag om Facebook

Lær Facebooks vigtigste og nyeste funktioner

29. august

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.