Danske Bank har det bedste forhold til medierne

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Ny undersøgelse af medierelationer viser, at Danske Banks topchef har det bedste forhold til pressen.

Danske Banks topchef Peter Straarup er den topleder, som har de bedste medierelationer. Det viser den årlige undersøgelse af forholdet mellem virksomheder og medier, som Institut for Konjunktur-Analyse (IFKA) står bag. Det er journalister og redaktører, der har vurderet toplederne. Andenpladsen på top-10 listen sidder SAS' Jørgen Lindegaard på, mens TDC's Henning Dyremose besætter tredjepladsen. IFKA peger på, at et af kriterierne har været, hvor villige toplederne er til at stille op - også i tilfælde af krise. Fra Peter Straarup selv lyder det, at det netop er et område, hvor Danske Bank har klare retningslinjer. Han forklarer, at Danske Bank blandt andet lægger vægt på at stille sig til disposition for medierne, og at man ringer tilbage samme dag, som medierne har kontaktet én. Peter Straarup er en smile overrasket over placeringen, men glæder sig over den. For det er vigtigt at have et så godt forhold til pressen, at man som virksomhed har mulighed for at fremstille sin side af sagen, understreger han.

Berlingske Tidende 13-10-2003

Relaterede artikler

Krisen er et barn af firserne - Krisens anatomi er udgangspunktet for Winni Johansens og Finn Frandsens arbejde med kriser i virksomheder. Samtidigt har...
Hvad er meningen? Hvad er svaret? - Danske Bank er blevet et nyt og bedre brand. Glemt og gemt er det arrogante ”Vi gør det, vi er bedst til”. Nu er det dia...
Bestemt bedre bank branding - ’Hvad mener du om os,’ spurgte Danske Bank danskerne før sommer. Det fik man mange sure svar på. Nu kommer bankens reakt...
Når ræven rådgiver høns - Philip Morris har gjort det. McDonalds ligeså. Og nu benytter Danske Bank sig også af en kommunikationsstrategi, som nog...
Hvad bankerne kan gøre for samfundet - Intet, mener menigmand. Den finansielle sektor mangler legitimitet i uhørt grad. Hvordan kan den kommunikere sig til mer...
Et brøl af Benetton-bankbranding - En benløs sprinter, fattige og sultne afrikanere, Occupy-demonstranter, en lesbisk tungeslasker og kampklædte politibetj...
Skåret over i fuld offentlighed - Selvom strategien var rigtig, gik eksekveringen åbenbart for langsomt for Danske Banks magtfuldkomne bestyrelsesformand ...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Netværk

Kommunikatører

Gruppen er udsolgt - venteliste

Se alle Læs mere

Job

Udviklingskonsulent

Frist: 21. august

Studentermedhjælper

Frist: 20. august

Studentermedhjælper

Frist: Hurtigst muligt
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Kom til K-dag

Brug Snapchat strategisk og engager dine brugere

7. september

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.