Content management: Virksomhedens elektroniske internetredaktør

Det koster dyrt for store koncerner at holde styr på online-dokumenter, der ofte skal være tilgængelige på bestemte steder og på bestemte tidspunkter. Et uoverskueligt dokumenthelvede, der kan kræve enorme medarbejderressourcer. Men hæren af bibliotekarer, internetredaktører og webmastere kan i stor udstrækning erstattes af nye systemer, der kun har et par år eller tre på bagen: Content management, hedder det i fagsproget.
af Bjørn Willum

Content management-systemer kan sørge for, at forskellige medarbejdere får adgang til at lægge forskellige ting ud på virksomhedens intranet eller internet samt for, at for eksempel dokumenter slettes på en bestemt dato, så der er orden på sagerne. Content management er dog ikke lutter lagkage, og den største udfordring ligger i, at content management-systemer ofte skal integreres med en virksomheds øvrige styringssystemer. Der er et væld af virksomheder, der sælger content management-systemer, men Lars Bjørn Helgested fra internetbureauet Icon Medialab forventer, at 70 procent af disse selskaber ikke vil eksistere to år ud i fremtiden.
Børsen 02-04-02

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også