Brandet ”Jeg”

Mærkevaren ”jeg” er også på vej herhjemme, som det er tilfældet i USA, hvor folk som Oprah Winfrey, Martha Stewart og Michael Jordan er de rene mærkevarer. Det kommer også til at gælde virksomhedsledere, der bliver mærkevarer på deres helt egen facon, og tendensen bliver hele tiden tydeligere, skriver Børsens Nyhedsmagasin.
af Charlotte Rau Jacobsen

Så budskabet kan ikke siges klart nok. Enhver erhvervsleder er et brand, måske ikke et globalt powerbrand som Oprah Winfrey, men alligevel. Og derfor skal man tænke over at profilere sit brand. Det, som giver brandet værdi, er tit noget andet end det, der får pengene til at strømme. Så man skal tænke over, at nogle af de opgaver, der på kort sigt giver penge, på langt sigt godt kan koste brand-siden. Det går ikke, at mærkevaren bliver tyndslidt, konkluderer Børsen.

Børsens Nyhedsmagasin 29-04-02

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Job