Blogs, du skulle læse

Hvilke blogs skal man læse? Hvordan orienterer man sig i den uoverskuelige blogosfære? Kforum har her samlet en liste over de bedste blogs om kommunikation, it, marketing og medier. Først de danske og så de internationale. The revolution will be blogged, og du skulle gerne have læst om den inden da.

 

DANSKE BLOGS

Hovedetpaabloggen

Hovedet på bloggen bliver skrevet af Trine-Maria. Emnerne er corporate blogging, kommunikation, medier, pr, social software og weblogs. Begejstret blog om blogging. Blandt bloggere kaldet den danske dronning af blogosfæren.


Kolindkuren

Lars Kolind skrev for nylig en bog - Kolind Kuren – fra bureaukrati til vækst. Den handler om, hvordan man driver god forretning. Hans blog fører diskussionerne videre. En af erhvervslivets tunge drenge går til blogging.


Mediebloggen

DR's tidligere Nyhedschef, Lisbeth Knudsen, har oprettet en blog, hvor hun kommenterer alt, hvad der rører sig inden for medier, kommunikation, samfund, ledelse og it. En slags Mennesker og medier som blog.


Buhl.dk

Claus Buhl, der har skrevet bogen Det lærende brand, fører en blog om branding, marketing, kreativitet, medier, oplevelsesøkonomi og forbrugeradfærd. Begavet reklamemand med humanistiske rødder og eftertænksom brandingfilosofi.


Mediehack

Kim Elmose er beskæftiget med onlinejournalistik og er også blogredaktør på Politiken.dk. Han skriver om webrelateret kommunikation og har naturligvis også sin egen blog.

 

Classy.dk

Claus Dahls blog om alt og intet. Original som manden bag. Stor humor, stor indsigt og stort udsyn. Classy har klasse.

Bizzen

Dorte Toft er kommentator på Berlingske Tidende. Hendes blog handler om stort og småt inden for business og it. En del af business.dk hang around bloggerne.


Innovationspartners

Kristian E. Beyers blog, Innovationspartners, beskæftiger sig med innovation og “Intellectual Property” (IP). Læs her alt om innovation fra en insider.


Unwired.dk

Christian Schwarz Lausten arbejder som Knowledge Director på Innovation Lab. Denne blog handler om innovation, som kun århusianerne kan tro på det.


Abelone Glahn

Abelone Glahn skriver om nye medier, netværk, blogs. Har skrevet bogen Frie agenter, der handler om at starte som selvstændig. En blog for alle i samfundets kreative vækstlag, hvad det så end er.


Bootstrapping

Thomas REBOOT Madsen-Mygdal er forfatteren bag bootstrapping. Bloggen er skrevet på engelsk og handler om blogs, design, digitale medier, innovation, teknologi osv. Den unge mand har sans for fremtiden, og det er der ikke mange i nutiden, der kan prale af.


Tanketjek

Tanketjek bliver skrevet af Pia Lauritzen, der er ledelses- og kommunikationsrådgiver. I bloggen diskuteres mange små hverdagsagtige ting, filosofiske problemstillinger og store politiske spørgsmål. Er du en filosofisk konsulent, er det bloggen for dig skrevet af en som dig.


Tveskov

Bjarne Tveskov arbejder med analog og digital konceptudvikling. Skriver om trends og teknologi og har en kommentar til stort og småt. En klassiker, berømt for sin geniale linkliste. Bjarne har været med i mange år, og det er der kommet en rigtig god blog ud af.


New Media Trends

Foreningen af danske internetmediers direktør, Jon Lund, skriver bloggen New Media Trends. Den er skrevet på engelsk, og fokus er på reklamer, content, design, teknologi og nye medier i det hele taget. Værd at læse for dem, der er optaget af forretningsmodeller, annonceindtægter og ikke mindst Web 2.0 revolutionen.


It’s all about luck

Blog om alt iværksætteri og innovation af Morten Lund. Skrevet på engelsk. Tankevækkende titel på en blog. Specielt når den er skrevet af en mand, der har tjent hundrede af millioner på it-ventures. Er det kun held?


Pinds

Lars Pinds blog handler om internettet, software, business og politik. Er skrevet på engelsk. Værd at læse for den interesserede it-nørd.


Mondofunza

Mondufunza skrives af journalist Henrik Føhns. På bloggen skriver han kommentarer til ideer og begivenheder, video, podcasting, billeder og lyde. En eksperimentator mellem papir og net.


Peter Svarres blog

Peter Svarre kalder sig selv informationsarkitekt. På sin blog skriver han om avismedier, branding, trends, sociale medier, pr, web 2.0 osv. Surfer-reklamemand-type, med new media baggrund fra New York. Glødende tilhænger af Web 2.0 og sur på alt, hvad der lugter af mainstream media.


INTERNATIONALE BLOGS


Creating Passionate users

Bloggen er skrevet af Kathy Sierra, Bert Bates, Elisabeth Freeman og Eric Freeman. Hovedfokusset er på, hvordan man får skabt engagerede brugere. Deraf titlen.


Jonnie Moore's weblog

Jonnie Moore er marketingskonsulent og skriver om, hvad der rører sig inden for marketing, business, pr, kommunikation og organisationspsykologiske fænomener.


Brand Autopsy

John Moore har været chef i Starbucks og videregiver i denne blog sine erfaringer om marketing. Sjovt og lidt skævt blik på marketing fra en, som har været der.


Chief Happiness Officer Alexander Kjerulf skriver denne blog. Han er konsulent og skriver om, hvad der rører sig inden for businessområderne. Hans fokus er på at motivere ved at sprede glæde. Det kan man jo ikke være modstander af, men gider man læse hans blog af den grund?


The Long Tail

Chris Anderson, redaktør af Wired Magazine, skriver denne blog. Det er en blog om økonomisk teori relateret til web-mediet og web 2.0. Den var den blog, der senere blev til bogen The Long Tail. Budskabet er, at nettet = nichen = blockbuster er død, fordi nettet giver mulighed for, at særinteresser og særprodukter kan profiles. Succes på nettet får man ved at tilbyde millioner af nicheprodukter med få købere frem for få blockbuster-produkter til alle.


Corporate blogging

Bloggen skrives af svenskeren Fredrik Wackå, der arbejder med webbaseret kommunikation. Bloggen diskuterer, hvad man kan bruge corporate blogging til. God introduktion til corporate blogging, der har samlet det bedste og mest interessante materiale til dato.


Businessblogwire

En blog, der fokuserer på, hvordan man kan bruge blogs som et forretningsværktøj. Godt spørgsmål, for det er der ingen som ved endnu. Er bloggen om blog som forretningsværktøj svaret? Måske.


About if:book

Bloggen er skrevet af folkene bag Institute for the Future of the Book. Det er en tænketank, der beskæftiger sig med fremtidens interaktionsformer og medier. Og er der noget der skal til for forudsige fremtiden, så er det kreativ tankeenergi.


Douglas Rushkoff

Douglas blogger om medier, business, innovation og kultur. Har blandt andet skrevet bogen Get Back in the Box. Den handler om, hvordan man skaber en innovativ kultur i virksomheden. Klog mand, der har mange spændende bud på nettet og brugernes fremtid.

 


 

Mangler vi den fedeste blog om noget Kforum relevant stuf, så skriv endelig en kommentar med et link.

Relaterede artikler

Al magt til amatøren? - Ungdommen er i fordærv. Denne gang er det ikke sex, stoffer og rock n’ roll, som lokker. Nu er det Web 2.0, som er skurk...
Nok Blog Amok - Lad os slå fast med det samme: Blogs er kommet for at blive. At skrive andet ville være som at skrive, at internettet no...
Blog toplederen synlig - Topledere er for dårlige kommunikatører og mangler synlighed og troværdighed i medarbejdernes øjne. Det var en af pointe...
Trine-Maria Kristensen forlader Socialsquare - Ildkuglen Trine-Maria Kristensen var for fem år siden med til at stifte Socialsquare. Nu skal hun videre. Læs hvorfor hu...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Kursus

SoMe bootcamp

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Job

Leder

Frist: 31. oktober kl. 12.00

Koordinator til marketingteam

Frist: 13. november

Kommunikatør

Frist: 6. november kl. 16.00
Se alle job Indryk job

Intensivt forløb til dig

Content marketing bootcamp

Start 26. oktober
Fem halve dage i oktober og november

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.